کد خبر: ۳۸۵۲۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۸ تير ۱۳۹۵
آقاي گل فوتبال ايران در يك انتقال عجيب به يك تيم متوسط تركيه‌اي پيوست و در اتفاقي عجيب‌تر از اين تيم جدا شد و به پرسپوليس بازگشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ريشه، آقاي گل فوتبال ايران در يك انتقال عجيب به يك تيم متوسط تركيه‌اي پيوست و در اتفاقي عجيب‌تر از اين تيم جدا شد و به پرسپوليس بازگشت. اين اتفاقات باعث شده كه طارمي جنجالي‌ترين بازيكن تاريخ ليگ برتر در نقل و انتقالات تابستاني لقب بگيرد. در مورد بازگشت طارمي به پرسپوليس ابهامات بسيار زيادي وجود دارد به همين جهت با عباس پهلوان يكي از نزديكان حسين هدايتي كه از تمام جزئيات انتقال طارمي به تركيه و برگشت به ايران اطلاع دارد گفتگو كرديم.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري ريشه:

در اين مصاحبه سعي كرديم تا به پاسخ همه سوالاتي كه براي هواداران فوتبال وجود دارد برسيم؛ متن اين گفتگو را در ادامه مي خوانيد.

*درحالي‌كه همه منتظر انعقاد قرارداد طارمي با پرسپوليس بودند، وي به يك‌باره سر از تيم تركيه‌اي درآورد. چه اتفاقاتي افتاد كه طارمي راضي به ماندن در پرسپوليس شد و بعد به ريزه اسپور پيوست؟

مهدي از ماه‌ها پيش اعلام كرده بود كه مي‌خواهم بروم. رايزني هم شده بود كه به تيم‌هاي خوب اروپايي از كشورهاي آلمان، اسپانيا، ايتاليا يا روسيه برود، هيچ‌گاه صحبت از تركيه نبود. سه ماه پيش تيم‌هاي تركيه ريزه اسپور و كايزري اسپور سراغ طارمي آمدند. پيشنهاد ريزه اسپور از همه بهتر بود و 900 هزار يورو دستش را مي‌گرفت. مهدي مي‌گفت تا آخر فصل با هيچ تيمي مذاكره نمي‌كنم. آخر فصل فقط نماينده ريزه اسپور آمد كه دنبال رضاييان و طارمي بود. رضاييان با بندي كه در قراردادش بود فسخ كرد. با طارمي صحبت كرديم كه ريزه اسپور تيم يازدهم تركيه است و جايگاه پرسپوليس خيلي بالاتر است، راضي‌اش كرديم كه نرود.

*با همان مبلغ چهار ميليارد كه رسانه‌اي شد راضي به ماندن شده بود؟

چهار ميليارد براي يك فصل و چهارصد ميليون تومان طلب فصل قبل؛ البته ما وقتي ديديم طارمي رفت مبلغ چهار ميليارد را اعلام كرديم چون نمي‌خواستيم تيم به حاشيه برود. در جلسه‌اي كه با حضور آقاي هدايتي و تعدادي از پيشكسوتان داشتيم، گفتيم برو باشگاه هر قراردادي كه باشگاه به تو پيشنهاد داد ببند، آقاي هدايتي تفاوت مبلغ پيشنهادي باشگاه تا چهار ميليارد را هرچقدر كه باشد مي‌پردازد.

*باشگاه چقدر با او توافق كرده بود؟

مشكل از همين‌جا شروع شد. مهدي به خاطر صحبت‌هاي حاج حسين هدايتي، شنبه ظهر به باشگاه رفت. كه همين رفتن به باشگاه هم خيلي برايش گران تمام شد و فشار هواداران افزايش يافت.

*مثل‌اينكه خودش خواسته بود به باشگاه برود و جلسه در مكان ديگر را نپذيرفته بود.

بله به خاطر اتمام‌حجتي كه با آقاي هدايتي كرده بود به باشگاه رفت. طارمي اصلاً هيئت‌مديره را قبول نداشت! مي‌گفت من 20 روز است تمرين نكردم و باشگاه يك تماس با من نگرفت، واقعاً باشگاه در اين مورد خيلي ضعيف عمل مي‌كند. محسن بنگر مصدوم از تيم رفت اين‌ها زنگ نزدند حالش را بپرسند. مهدي از باشگاه كه بيرون آمد با من تماس گرفت و گفت: «من قرارداد نمي‌بندم.» گفتم: «مگر حاج حسين با تو صحبت نكرد؟ برو قرارداد ببند به باشگاه كاري نداشته باش.» آقاي تركاشوند به طارمي گفته ما 900 ميليون قرارداد مي‌بنديم حالا به خاطر اينكه هواداران دوستت دارند 50 ميليون بيشتر مي‌دهيم، اگر قهرمان آسيا شديم 250 ميليون پاداش و اگر قهرمان ايران شديم 200 ميليون پاداش مي‌دهيم. نبايد يك عضو باشگاه با كسي مثل طارمي اين‌طور حرف بزند! بايد يك فرقي با اين بازيكن و ديگران در گفتار حداقل بگذاريد. به همين خاطر مهدي گفت به تركيه مي‌روم.
عباس پهلوان

*اين 950 تومان بالاترين پرداختي باشگاه بود؟

الآن بازيكنان جديد بالاي يك ميليارد گرفتند.

*ناراحتي اصلي‌اش به خاطر پول بود؟

نه رفتار مديران باشگاه؛ مهدي اصلاً دنبال پول نبود. در مدتي كه تمرين نمي‌كرد، يك تماس با او نگرفتند.

*خب اگر از اين قضيه ناراحتي داشت اصلاً نبايد به باشگاه مي‌رفت.

به خاطر حرف آقاي هدايتي رفت.

*در مورد تركيه، آقاي ابراهيمي وكيل طارمي تا لحظه آخر مدعي بودند كه قراردادي بين وي و ريزه اسپور بسته نمي‌شود.

ما در تمام جلساتي كه با  مهدي داشتيم حتي يك‌بار آقاي ابراهيمي را نديديم. حتماً مهدي ايشان را قبول نداشته كه با خودش نمي‌آورد.

*عامل اصلي برگشت طارمي از ريزه اسپور چه بود؟خيلي‌ها مي‌گفتند ريزه اسپور در حد طارمي نبود و بعضي مسائل امنيتي تركيه را مطرح مي‌كنند.

قطعاً همين‌طور است ريزه اسپور تيم مطرحي نيست. اما ازنظر مالي خيلي به نفعش بود و 900 هزار يورو دستش را مي‌گرفت.

*اما اين نسبت به پولي كه در پرسپوليس مي‌گرفت خيلي كمتر است.

به‌هرحال در آن مقطع مي‌خواست برود. از طرفي، يك دليل اصلي دارد كه نمي‌توانم بگويم. هرچند مهدي مي‌توانست اين دليل اصلي را هم ناديده بگيرد ولي رفتار مديران باشگاه سبب شد كه ديگر نماند.
عباس پهلوان

*الآن هم كه مديران باشگاه تغيير نكرده‌اند، همان قبلي‌ها هستند!

مهدي به خاطر شاد كردن دل ميليون‌ها هوادار و قولي كه به آقاي هدايتي داده بود، بازگشت.

*مهدي طارمي دقيقاً با چه شرايط و قوانيني مي‌تواند برگردد؟

چون هنوز آي تي سي صادر نشده است، طبق قوانين فيفا و تبصره‌هاي موجود مي‌تواند برگردد. البته ريزه اسپور دو ميليون يورو را براي خسارت اعلام كرده كه خيلي دور از ذهن است. ريزه اسپور هنوز پولي هم پرداخت نكرده به طارمي و اين شرايط را آسان‌تر مي‌كند.

*چه چيزي به مديران ريزه اسپور گفته تا با اين تيم فسخ كند و به ايران برگردد؟

مسائل امنيتي را بهانه كرده است.

*يعني مسائل امنيتي مي‌تواند عامل فسخ قراردادش باشد؟

بله حتماً مي‌تواند. مطمئن باشيد طارمي به‌راحتي مي‌تواند فسخ كند. از طرفي يك زماني را مقرر كرده بودند كه ريزه اسپور به مهدي پرداختي داشته باشد ولي چون اي تي سي صادر نشده اين كار را نكرده‌اند و اين هم خلف وعده در قرارداد است. در ضمن طارمي تفاهم نامه‌اي با پرسپوليس داشته كه بر اساس آن ريزه اسپور كار غيرقانوني كرده كه با طارمي قرارداد بسته است. در آن تفاهم نامه آمده بود كه فقط به تيم‌هاي درجه‌يك اروپايي مي‌تواند برود.

*تفاهم نامه‌اي كه طارمي با پرسپوليس امضا كرده محدوديتي براي ريزه اسپور ايجاد مي‌كند؟

بله، اشتباه تيم تركيه‌اي اين بوده كه مستقيم با طارمي صحبت كرده و استعلامي از باشگاه نداشته است. درصورتي‌كه باشگاه حرفه‌اي اروپايي اول بايد با پرسپوليس مذاكره مي‌كرد كه طارمي بازيكن آزاد هست يا نه.

*قرارداد طارمي كه آخر فصل تمام مي‌شده و بازيكن آزاد بوده است!

بله بازيكن آزاد بوده ولي بر اساس همان تفاهم نامه‌اي كه امضاشده، پرسپوليس مي‌تواند به آن استناد كند. من فكر نمي‌كنم مهدي در بازگشت به پرسپوليس اذيت شود.

*مبلغ غرامتي كه ريزه اسپور طلب كرده را چه كسي پرداخت خواهد كرد؟

به نظرم با استناد به همان تفاهم‌نامه تيم تركيه‌اي نمي‌تواند پولي بگيرد.
 

*اگر بتواند چه؟ خود طارمي كه چنين مبلغي پرداخت نمي‌كند!

نه، اگر هم‌چنين بشود آقاي هدايتي گفتند كه تمام خسارت را پرداخت خواهند كرد.

*حتي اگر هشت ميليارد باشد؟

ايشان تا دوازده ميليارد هم پرداخت خواهند كرد.

*خود طارمي چطور؟ بازهم چهار ميليارد آقاي هدايتي را خواهد گرفت؟

نه، طارمي اعلام كرده مي‌خواهم مجاني بازي كنم.

*اين‌كه تعارف است!

به‌هرحال ديگر آقاي هدايتي در قرارداد طارمي با باشگاه دخالتي نمي‌كنند.

*پس درنهايت همان 950 ميليون را از باشگاه خواهد گرفت.

بله احتمالاً.

*در همان جلسه‌اي كه شما هم حضور داشتيد خداداد عزيزي به طارمي گفته بود كه تيم‌هاي تركيه‌اي او را اذيت مي‌كنند و درنهايت نه تنها پولي به او نخواهد رسيد بلكه بايد مبلغي هم بپردازد كه بگذارند برگردد، حالا دقيقاً همين اتفاق افتاد.

سابقه بازيكن ايراني در ليگ تركيه داشتيم، چه بلايي سر حامد كاويان پور آوردند و در غذايش ماده دوپينگي ريختند. ما قطعاً ضرر را در اين قرارداد ديديم. خداداد همان شب به طارمي گفت اگر از پرسپوليس مي‌تواني پول بگيري به تركيه نرو، همان‌جا هم آقاي هدايتي چك رمزدار را به طارمي دادند.

*برانكو موضع مثبتي در مورد بازگشت طارمي گرفته اما هنوز دودستگي در ميان هواداران ديده مي‌شود.

خيلي از هواداران از بازگشت مهدي حمايت كردند و كامنت هاي مثبتي از طرف آنها مي‌بينيم. آقاي برانكو هم كه مصاحبه كردند و پذيرفتند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها