کد خبر: ۳۸۸۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، 48 ساعت تا بازی فوق حساس استقلال مقابل پیکان باقی است و اگر آبی‌ها نتوانند در این بازی نتیجه مطلوبی به چنگ آورند ادامه راه برای‌شان دشوار خواهد شد. نه فقط برای منصوریان که شخص اول کادر فنی محسوب می‌شود، بلکه بازیکنان هم در وضعیتی کاملا نگران‌کننده قرار خواهند گرفت. نتیجه اینکه استقلال راهی جز کسب پیروزی مقابل پیکان ندارد و حتی تساوی نیز آبی‌ها را در وضعیتی کاملا نگران‌کننده قرار خواهد داد. البته در استقلال همواره اصل بر امیدواری است حتی اگر این تیم تا پایان هفته سوم فقط یک امتیاز به چنگ آورده باشد...

چنانچه روند کند امتیازگیری ادامه داشته باشد، برای منصوریان نمی‌توان فرصت آنچنانی را متصور بود. خبرهای تایید نشده از تلاش برخی اعضای هیات مدیره برای مذاکره با یک مربی کروات پرده برمی‌دارد که این به معنای حرکت‌های زیرپوستی در استقلال است. بی‌شک منصوریان نیز در جریان ماوقع قرارداد دارد و کوچکترین شایعه پیرامون خود را می‌شنود و اینگونه نیست که فقط ما رسانه‌ها در جریان اخبار زیرپوستی باشگاه استقلال قرار بگیریم و هستند افرادی که سرمربی استقلال را در جریان تحرکات خاص قرار می‌دهند. منصوریان نیز خود نیک می‌داند اگر با همین وضعیت اسفبار به شهرآورد برسد شاید در آن بازی فوق حساس نیز نتیجه مطلوبی عایدش نشود. آنگاه است که حتی اگر این خبرهای تایید نشده مذاکره با مربی کروات صحت نداشته باشد، شکل واقعی به خود می‌گیرد و فرد دیگری جای منصوریان را خواهد گرفت. تغییرات احتمالی بی‌شک به سود استقلال نخواهد بود چرا که تجربه ثابت کرده تحولات نیمکت در میانه‌های فصل هیچ تأثیر مثبتی روی تیم‌های بزرگ نخواهد داشت و ایضا از این وضعیت احتمالی خود منصوریان هم لطمه‌های بسیاری خواهد خورد.
منصوریان چنانچه از آینده کاری خود درک عمیقی داشته باشد بازی با پیکان را جدی می‌گیرد و با تدابیر درست تاکتیکی گام به این میدان خواهد گذاشت. منصوریان باید پیش از تقابل با مجید جلالی درباره انتخاب ترکیب و روش بازی استقلال به نتیجه برسد. نمی‌دانیم که دستیاران علی منصور در این شرایط چه کمکی به او خواهند کرد اما چه آنها علم این کار را داشته باشند و چه نداشته باشند، استقلال اکنون در موقعیتی است که جای هیچ اشتباهی را باقی نمی‌گذارد و منصوریان و همکارانش باید تیم خود را در بهترین وضعیت ممکن راهی میدان بازی با پیکان کنند. برتری مقابل پیکان، استقلال را برای یک هفته هم که شده از بحران‌های درونی و بیرونی خارج خواهد کرد و این فرصت را در اختیار سرمربی و شاگردانش قرار خواهد داد تا گره‌ها را باز کرده و در فرصت باقیمانده تا شروع دوباره لیگ که حدود یک ماه خواهد بود، الباقی اشکال‌های فنی را از بین برده و تیمی هماهنگ‌تر و از لحاظ بدنی آماده‌تر را راهی ادامه رقابت‌ها کند.
منصوریان اگر از آینده درک درستی داشته باشد حتما به نتایج مطلوب‌تری از محیط جدید کاری‌اش خواهد رسید. اینجا استقلال است. نه نفت تهران که با هفته‌ها باخت نیز او را در خطر اخراج قرار نخواهد داد و نه دستیاری کی‌روش که اساسا هر نتیجه‌ای در آن حوزه به دست می‌آمد ارتباطی با او نداشت. منصوریان اکنون اول شخص استقلال در بخش فنی است و هر قدر هم که میان هواداران صاحب محبوبیت باشد مجال زیادی در اختیارش قرار نخواهد گرفت.
سرمربی استقلال به تعبیر درست‌تر روی لبه تیغ گام برمی‌دارد و اگر طی همه این سال‌ها که مربیگری کرده به خوبی آبدیده شده باشد و موفقیت‌های نسبی‌اش با نفت تهران حاصل اتفاق نباشد می‌تواند از بحران‌های پیش رو نیز عبور کند وگرنه هر نتیجه دیگری به دست بیاید منتج به تصمیم‌هایی خواهد شد که نه هواداران از آن لذت می‌برند و نه منصوریان. شاید منصوریان برای بازگشت نیاز باشد که اندکی به حال و هوایی که در نخستین روزهای بازی برای استقلال داشت، یعنی سال 74 نظری بیندازد و خلق و خوی آن منصوریان را دوباره در خود متبلور کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها