کد خبر: ۳۸۸۴۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور طی امشب و فردا شب با انجام 8 بازی برگزار می‌شود تا این مسابقات به خوابی 28 روزه فرو رود و همه چیز مهیای دو دیدار اول تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا شود.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه ایران نوشت:
 
وصال روحانی
 
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور طی امشب و فردا شب با انجام 8 بازی برگزار می‌شود تا این مسابقات به خوابی 28 روزه فرو رود و همه چیز مهیای دو دیدار اول تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا شود. مسابقاتی که ایران را مقابل قطر و چین قرار می‌دهد. با این اوصاف، دیدارهای هفته چهارم به لحاظ ایجاد روحیه‌ای مثبت یا منفی برای 16 تیم حاضر در عرصه پیش از یک تعطیلی طولانی، اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
دیدارهای پنجشنبه
 
پرسپولیس- صبا (30/20 در آزادی تهران)
 
صدرنشین لیگ امشب در شرایطی پذیرای صبا است که تمامی اندوخته‌های این تیم قمی طی 3 هفته قبلی، 3 تساوی و نزول تا رده دوازدهم جدول بوده است. تیم صمد مرفاوی هنوز در حال آزمون و خطا و یافتن بهترین ترکیب خود است اما برانکو چنان احساس اطمینان می‌کند که امکان جذب مجدد رامین رضاییان را رد کرده است. در عین حال، توانایی ذاتی قرمزها در کار تهاجم با اکتفا به زدن 3 گل در دیدارهای قبلی، زیر سؤال رفته و خبر از پایین آمدن دقت عمل قرمزهای تهرانی در روزهای ناآمادگی طارمی و کمبود دقایق استفاده از وی می‌دهد و اگر وحید امیری نبود تا در تبریز آن ضربه فریبنده را به فرناندو خسوس تحمیل کند، سرخ‌ها احتمالاً از شکست دادن گسترش فولاد هم باز می‌ماندند. برانکو ایوانکوویچ که به قولی باید امشب در کلاس فوتبال صمد شرکت جوید و نمره قبولی- یا مردودی- بگیرد، در نشست خبری این مسابقه مانند تمام روزهای اخیر وقت زیادی را صرف ارائه توضیحاتی پیرامون دلایل عدم جذب رامین رضاییان کرد و پرسید: چه انتظاری دارید؟ اینکه مثلاً ماهینی یا سید جلال حسینی را کنار بگذارم تا جایی برای رضاییان باز شود؟ وی افزود: در هر حال این آخرین بازی ما قبل از تعطیلی لیگ است و به تبع آن، محکوم به فتح آن هستیم تا صدر جدول را از دست ندهیم. من فقط امیدوارم همان طور که دیدار خانگی قبلی‌مان برابر فولاد در استادیومی سرشار از تماشاگر انجام شد، این یکی نیز همین حالت را داشته باشد. از سوی دیگر، مرفاوی نیز گفت: هرچند معتقدم با حرف زدن هیچ مسابقه‌ای را نمی‌توان برد اما تصریح کردم که پرسپولیس با وجود ایستادنش در صدر جدول، مقابل ما دقایق سختی را سپری خواهد کرد زیرا تیم ما نیز روز به روز بهتر شده و پیشرفت زیادی کرده است. وی اضافه کرد: هدف ما، ارائه یک بازی قابل قبول در آزادی و کسب امتیاز است و کافی است که شاگردانم آنچه را که طراحی کرده‌ایم، به اجرا بگذارند. پس از آن در ایام تعطیلات روی نقاط ضعف‌مان بیش از پیش کار خواهیم کرد و به همین سبب است که من از تعطیلات استقبال می‌کنم.
 
صنعت نفت- سپاهان (30/20 در تختی آبادان)
 
سپاهان که شکست خانگی خود مقابل پدیده در شروع لیگ شانزدهم را با کسب دو برد متوالی جبران و به رده دوم جدول صعود کرده، امشب یک بازی سخت را در ورزشگاه تختی آبادان مقابل صنعت نفت پیش رو دارد. برابر رقیبی که تیم برتر هفته سوم لیگ شناخته شد زیرا عقب‌ماندگی 0-1 خود مقابل استقلال در تهران را با زدن دو گل شگفت‌انگیز در 5 دقیقه پایانی بازی به برد شوکه‌کننده 1-2 تبدیل و اوضاع حریف نامدارش را تیره‌تر و شرایط خود را به عنوان میهمان تازه لیگ برتر مساعدتر و امیدسازتر کرده است. سپاهان هفته پیش بردی جالب و همراه با گل‌هایی تماشایی برابر استقلال خوزستان را در اصفهان با نتیجه 1-3 کسب کرد و با این پیروزی، نشان داد که نیروهای جدید و پرتعداد و تازه استخدام‌ شده‌اش در حال هماهنگ شدن با نفرات قبلی‌اند و ویسی که عملاً تیم سابق خودش را در فولادشهر شکست داد، حالا امیدوار شده است که با تیم امسالش نیز بر تارک لیگ بنشیند.
 
ماشین‌سازی- تراکتورسازی (00/18 در تبریز)
 
با وجود ابهام‌هایی که درخصوص برگزاری این مسابقه و حتی محل انجام آن تا عصر دیروز وجود داشت، این دیدار در صورت سر گرفتن از جالب‌ترین مسابقات هفته چهارم خواهد بود زیرا عملاً تیم‌های سوم و چهارم جدول را که هر دو 5 امتیازی‌اند، رو در رو می‌سازد و چه چیزی جالب‌تر از دوئل رسول خطیبی، سرمربی کنونی سبزهای تبریزی با تیم سابقش. ماشین‌سازی دو هفته پیش در دیگر دربی تبریز به تساوی بدون گل با گسترش فولاد اکتفا کرد و دقیقاً به همین سبب است که به چیزی بسیار فراتر از این در این دربی جدید می‌اندیشد. در نقطه مقابل، تراکتورسازی هم پس از پیروزی عالی 1-3 هفته گذشته‌اش مقابل پیکان که طی آن جاسم کرار هم برایش گل زد، به هیچ چیز جز پیروزی نمی‌اندیشد زیرا دو تساوی هفته‌های نخست، 4 پوئن حساس را از مشت سرخ‌های تبریزی بیرون کشیده و امیر قلعه‌نویی برای جبران آن بی‌تاب است.
 
استقلال خوزستان- نفت تهران (30/20 در غدیر اهواز)
 
تیم علی دایی که با پیروزی 0-3 هفته پیش خود برابر پدیده به رده ششم جدول ارتقا یافت، امشب میهمان تیمی است که به اندازه نفتی‌ها امتیاز اندوخته (هر دو 4 پوئن) اما تفاضل گلش ضعیف‌تر است. آبی‌های خوزستان هفته پیش شکست تلخی را با نتیجه 1-3 برابر تیم سرمربی سابق خود (عبدالله ویسی) تجربه کردند و همین مسأله، اشتیاق‌شان را برای جبران آن رویداد و فتح دیدار امشب بیشتر کرده و به عنوان میزبان این مسابقه هم طبعاً بختی فزون‌تر برای فتح این بازی دارند. سیروس پورموسوی، سرمربی امسال استقلال خوزستان که حاصل کارش در لیگ شانزدهم یک برد، یک تساوی و یک شکست بوده است، با تیمی می‌ستیزد که تا 10 روز قبل از شروع لیگ حتی حضورش در میدان مسابقات در معرض تردید قرار داشت اما با ایمان مبعلی کهنه‌کار که دو گل از سه گل نفتی‌ها مقابل پدیده را به ثمر رساند، یکی از چهره‌های برتر هفته گذشته را معرفی کرد.
 
ذوب آهن- گسترش فولاد (15/20 در فولادشهر)
 
ذوبی‌ها که هفته پیش بدون مشارکت یحیی گل‌محمدی برابر فولاد به پیروزی 0-2 رسیدند، این هفته که سرمربی‌شان بازگشته، طبعاً یک برد تازه را مقابل گسترش فولاد و آن هم در خانه خود جست‌وجو می‌کنند اما تیم فراز کمالوند نیز بعد از نزول تا رده سیزدهم جدول، بشدت محتاج امتیاز است و به مدد کارایی فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی‌اش در سه دیدار قبلی‌اش فقط یک گل خورده است. ذوبی‌ها که در 15 ماه اخیر سه جام برده‌اند، لیگ برتر را هدف اصلی خود در فصل جاری تعیین کرده‌اند و در نتیجه دیدار امشب در فولادشهر سهم مهمی در رسیدن یا نرسیدن آنها به این هدف سخت دارد.
 
سایپا- پدیده (20/20 در دستگردی تهران)
 
تیم حسین فرکی بعد از اکتفا به یک امتیاز در دو دیدار قبلی‌اش، با برد 0-2 هفته پیش مقابل فولاد خوزستان احیا شد و به همین سبب نیز به دیدار با پدیده خوشبینانه می‌نگرد تا با اندوخته‌های بیشتر و بهتر پا به تعطیلات تقریباً یک ماهه لیگ بگذارد. پدیده نیز که بیشتر از 4 امتیاز از سه دیدار قبلی‌اش ندارد، با وجود برگزاری این دیدار در تهران با هدف برد به میدان می‌آید و رضا مهاجری که یک مربی برنامه‌دار است، می‌خواهد دقایق سختی را برای فرکی رقم بزند.
 
پیکان- استقلال (15/18 در ورزشگاه شهدای شهر قدس)
 
این هم از عجایب لیگ شانزدهم است که مسابقه این دو تیم نامدار و کورس آبی‌ها با پیکان در شرایطی برگزار می‌شود که یکی در رده چهاردهم است (پیکان) و دیگری در رده ماقبل آخر (استقلال) اما همین مسأله دوئل مجید جلالی با علیرضا منصوریان را سخت‌تر و مهم‌تر می‌سازد. منصوریان اضافه بر انواع انتقادات صورت گرفته از وی، به خاطر تحمل دو شکست در سه دیدار قبلی‌اش، این هفته با تبعات تغییر سرپرست باشگاه و روی کار آمدن سید رضا افتخاری هم مواجه بوده است. وی می‌گوید: پیکان تیم سرسختی است و به آسانی تسلیم نمی‌شود. من ابتدا به مجید جلالی که سیصدمین بازی‌اش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، تبریک می‌گویم و پیش از آن که به روش‌های کاری پیکان بها بدهیم، این اندیشه‌های جلالی است که در بازی تیم‌های وی متجلی می‌شود و برای رقبا دردسرساز است و این تیم با وجود شکست اخیرش مقابل تراکتورسازی هم خوب کار کرد. با وجود این، ما نیز پس از نتایج منفی اخیرمان محکوم به فتح این دیدار هستیم. این را هم بگویم که ما برای تقویت خط دفاعی‌مان به دنبال یک بازیکن تازه هستیم. از سوی دیگر، مجید جلالی نیز اظهار داشت: بازی با استقلال دیدنی خواهد شد ولی من از روند قضاوت مسابقات لیگ تا این لحظه رضایت زیادی ندارم و به نظر می‌رسد نوعی حاکمیت زور در این عرصه برقرار است. وی اضافه کرد: یک مشکل ما، کمبود وقت‌مان بعد از دیدار سنگین با تراکتورسازی بوده اما در همان سه روز فرصتی که داشتیم، روی روش‌های حریف کار کرده‌ایم و این را هم بگویم که با تعطیلی طولانی مدت لیگ مخالفم و اصولاً چه کسی می‌تواند با این تعطیلات موافق باشد؟
 
تک دیدار جمعه
 
سیاه‌جامگان- فولاد (50/18 در ثامن مشهد)
 
سیاه‌جامگان (یا «مشهد») که فصل تازه را خوب شروع کرد ولی بعداً به رده دهم جدول سقوط کرد، با تیمی وعده ملاقات دارد که یک بار دیگر مانند دو فصل از سه فصل گذشته به قعر جدول سقوط کرده و در سه دیدار اولش فقط یک پوئن اندوخته است. فولاد خوزستان فقط حین تساوی 1-1 با پرسپولیس در تهران خوب ظاهر شد و تیم فرهاد کاظمی امیدوار است بر پایه همین نکته، برنده دیدار دو تیم باشد و مزایای میزبانی هم کمک خوبی در این راه به سیاه‌جامگان است. تیم مشهدی چون سال پیش تا واپسین روزها برای رهایی از سقوط به دسته‌ای پایین‌تر می‌جنگید، امسال می‌خواهد از ابتدای فصل امتیاز جمع کند تا همان ماجرا برایش تکرار نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها