کد خبر: ۳۸۸۶۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم گفت: استبدادی كه در گذشته وجود داشته باعث شده طنز مهجور واقع شود و این روند تاكنون هم ادامه داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عباس احمدی طنزپرداز و مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم، آموزش را در حوزه طنز تنها بخشی از مسیر پیشرفت دانست و گفت: یك طنزنویس تا وقتی ننویسد و با بینشی متفاوت تر از مردم به شرایط جامعه خود ننگرد نمی تواند موفق شود. طنزنویسی مقوله‌ای نیست كه تنها و تنها با دانش پیش رود بلكه استعداد كه جزو لزومات طنزنویس است هم باید درون فرد پرورش یابد تا موفق شود.

وی توجه به ازدیاد برنامه های طنز را در كشور یكی از درخواست های فعالان این حوزه برشمرد و خاطرنشان كرد: بسیاری از افرادی كه در سطح حرفه ای فعالیت می كنند از برنامه هایی مثل: در حلقه رندان، دگرخند، قمپز و ... برخاسته اند و اگر این برنامه ها را در سایر شهرستان ها داشته باشیم می توان امیدوار بود كه شاهد درخشش طنزنویسان بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: در شهر قم كه از نظر جمعیتی شهر نسبتاً كوچكی است، در حدود50 نفر در این زمینه فعالیت می كنند و بخش اعظمی از شناسایی این  افراد را مدیون برنامه هایی هستیم كه برگزار می‌شود. حال اگر در سایر استان‌ها هم شاهد روشن شدن چراغ برنامه‌های طنز باشیم می‌توان امیدوار بود سرمایه های بسیاری را به جامعه طنز معرفی كنیم.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینكه آستانه تحمل مردم و مسئولان در شنیدن مطالب طنز پایین آمده است، اظهار داشت: یكی از دلایل پایین آمدن آستانه تحمل مردم و مسئولان در شنیدن مطالب طنز ریشه در گذشته دارد. استبدادی كه در گذشته وجود داشته باعث شده طنز مهجور واقع شود و این روند تاكنون هم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: نشریات طنز در مقایسه با سایر نشریات ادبی از حاشیه امنیت كمتری برخوردار هستند و بسیاری از آن ها بعد از انتشار چند شماره تعطیل می شوند. جو حاكم بر این فضا باعث می شود كسی كه در این حوزه كار می كند به صورت جدی وقت خود را صرف نكند و در كنار كارهای دیگر به طنزنویسی هم بپردازد.

احمدی توجه به بحث پژوهش كه بنیادی ترین مسئله در حوزه طنز به حساب می‌آید را بیش از پیش جدی خواند و گفت: پژوهش در هر رشته ای ركن اساسی و اول آن رشته به شمار می آید و در طنز هم می تواند این مهم برای طنزپردازان فعال این رشته راهگشا باشد و آن ها را در نشان دادن مسیر درست راهنمایی كند. حال كه در جشنواره طنز سوره سعی شده بخشی را به این موضوع اختصاص دهند باید سعی كرد در انتخاب كارها نهایت دقت را داشت چون این كارها زیربنای كار طنز به شمار می‌روند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها