کد خبر: ۳۸۹۲۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
همزمان با افزايش تنش‌ها در منطقه كشمير در روز استقلال هند، يك فرمانده پليس و هفت شبه‌نظامي استقلال‌طلب در درگيري‌هاي مسلحانه كشته شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، يك افسر نيروي ذخيره پليس هند روز دوشنبه به خبرگزاري فرانسه گفت اين فرمانده پليس در منطقه نوهته در اطراف سرينگر، مركز كشمير، هدف حمله قرار گرفت و به دليل جراحات وارده در بيمارستان جان باخت.

وي افزود در تيراندازي‌هاي بعد از اين حمله دو شبه‌نظامي كشته شدند.

پرس تي وي نوشت: اين مقام پليس هند افزود حمله به نيروهاي پليس در جريان عمليات گشت زني 9 زخمي برجاي گذاشت كه حال دو تن از آنان وخيم است.

وي درباره هويت جدايي‌طلبان كشته شده اطلاعاتي ارائه نكرد اما گفت آنها «غير بومي» بودند؛ عبارتي كه معمولا براي اشاره به اتباع پاكستان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين در حاليست كه در درگيري‌هاي مسلحانه در نزديكي خط كنترل – مرز بالفعل ميان هند و پاكستان در كشمير – در منطقه اوري پنج شبه‌نظامي استقلال‌طلب كشته شدند.

در اين درگيري دو افسر ارتش هند زخمي و به بيمارستاني در شهر سرينگر منتقل شدند.

مرگ جوان 16 ساله

همچنين در درگيري معترضان با نيروهاي امنيتي در محله باتمالو در شهر سرينگر يك جوان 16 ساله به ضرب گلوله كشته شد.

امتياز حسين، رئيس پليس منطقه اوري واقع در شمال كشمير، گفت نيروهاي مرزباني متوجه ورود اين افراد به خاك هند شدند.

منطقه كشمير از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاكستان از انگليس، صحنه مناقشات ارضي است. كشمير به دو منطقه تحت كنترل هند و منطقه تحت كنترل پاكستان تقسيم شده است، اما هر يك از كشورها مالكيت كل منطقه را مدعي هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها