کد خبر: ۳۹۰۴۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
عضو گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه بررسي‌ها نشان مي‌دهد ناامني غذايي در ۷ استان كشور شديد است، گفت: امنيت غذايي، دسترسي به غذاي سالم و جامع است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ابوالقاسم جزايري در نشست خبري كه در ارتباط با دومين كنگره بين‌المللي و چهاردهمين كنگره تغذيه و رژيم درماني برگزار شد، اظهار داشت: چاقي يك بيماري و عامل خط براي ابتلا به ديابت، فشار و قند خون و ... به شمار مي‌رود بنابراين پيشگيري از اين مسئله از طريق توجه به موضوع تغذيه حائز اهميت است.

وي با اشاره به اينكه 40 تا 50 درصد مردم ايران دچار چاقي و اضافه وزن هستند، گفت: اين در حالي است كه امنيت غذايي در برخي از استان‌هاي كشور وجود ندارد و طبق تعريف، امنيت غذايي شامل دسترسي به غذاي سالم و جامع است.

عضو گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به اينكه بررسي‌ها نشان مي‌دهد در 7 استان كشور ناامني غذايي شديد است، گفت: وزارت كشاورزي و بهداشت جهت بررسي اين موضوع برنامه‌هايي را مد نظر قرار داده‌اند.

وي از تهيه و تدوين سند ملي تغذيه در كشور خبرداد و اعلام كرد: اين سند با همكاري چند سازمان به صورت جامع تهيه شده و موضوعاتي همچون نيروي انساني، ايمني غذا، پيشگيري از تغذيه ناسالم در آن مورد توجه قرار دارد.

وي گفت: اجراي اين سند در حال حاضر ادامه دارد ولي با اين وجود مشكلاتي بر سر راه است كه بايد مد نظر قرار گيرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها