کد خبر: ۳۹۰۶۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
اين روزها به دليل برگزاري شانزدهمين جشنواره نمايش عروسكي پايتخت طراوت بيشتري پيدا كرده و شايد بيش از همه كودكان خوشحال باشند به همين منظور براي آنها پاتوقي در نظر گرفته شده كه كودكان در آنجا همه كاره‌اند.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: امروز كمي به جاي اينكه به داخل سالن هاي تئاتر برويم به سراغ نمايش هاي عروسكي در فضاي باز رفتيم و از آن ها و مخاطبانشان ديدن كرديم. اجراهاي محيطي با عروسك هاي مختلف در اندازه هاي بسيار بزرگ كه قامتشان براي مخاطب جذاب بود آن ها را به واكنش هاي جذابي وادار مي‌كرد كه ديگر نمي‌توانستيم بين كودكان و بزرگسالان تفاوتي قائل شويم.

گاهي ذوق زدگي بزرگسالان از ديدن عروسكها بيش از كودكان بود در اين ميان برخي ذوق خود را به شكل بيروني نشان مي دادند و برخي ديگر آن را از خجالت كه مبادا مورد تمسخر قرار بگيرند فرو مي‌خوردند، اما جشنواره تئاتر عروسكي براي آنها مي‌تواند جايي باشد براي رها كردن روح شان در ميان زندگي كودكانه اي كه پر از لطافت و صداقت است باشد.

يكي از گروه هاي نمايشي حاضر در جشنواره كه از اسپانيا به همراه عروسك هاي دايناسور شكل خود در قد وقواره بزرگ آمده بود به صورت محيطي در محوطه پارك دانشجو اجرا شد و توجه مخاطبان زيادي را به خود جلب كرد. دايناسورهاي اسپانيايي پارك دانشجو را به پارك ژوراسيك تبديل كردند. اما اين بار آدمهاي شهر از آنها نمي‌ترسيدند كودكان وبزرگتر ها به آنها خوراكي تعارف مي كردند گاهي عكسهاي سلفي و گاهي هم با آنها به حرف زدن مشغول مي شدند آن هم با زبان كه بين همه عروسك ها و كودكان مشترك است و آن را بلدند.

 

در ادامه برگزاري جشنواره نمايش عروسكي در روز سوم آدم آهني معروف اين روزها كه طرفداران خاص خودش را پيدا كرده است در مقابل در اصلي مجموعه تئاتر شهر ظاهر شد و با مردم به همراه موسيقي فضاي شادي را به وجود آورد. در دنياي عروسك ها هم، آدم آهني ها احساس دارند آنهايي كه اين نمايش را ديدند به اين موضوع پي‌برده اند.

 

خلاصه تتاتر شهر تبديل به پاتوقي براي خانواده‌ها و مخصوصا كودكان شده‌ است. اين روزها كه سينما و مسئولانش نسبت به نمايش آثاري مختص كودكان بي‌توجه هستند تئاتر با همان امكانات كمش كمر همت بسته و تلاش دارد روزهاي خوشي را براي آنها رقم بزند و توجه‌ها را به سمت آنها بيشتر جلب كند. تشكيل «پاتوق كودك» در پارك دانشجو باعث شده كودكان در يك فضاي دست جمعي كنار هم قرار بگيرند و گپ بزنند و با بزرگ‌ترها نيز بازي كنند آنها اينجا همه كاره‌اند.

 

در «پاتوق كودك» در گوشه‌اي كودكان با مربيان و در حضور خانواده‌هاي شان نقاشي مي‌كنند در كنجي ديگر آنها مشغول عروسك‌بازي با عروسك‌گردانان هستند، در سمت ديگر كاردستي درست مي‌كنند عده‌اي از آنها هم به قول خودمان در كناري معركه گرفته‌اند و با موسيقي سنتي براي حاظرين نمايش فُرمي را كه از قبل آماده كرده بودند اجرا كردند. اين روزها در پارك دانشجو غير از هنجارهاي اجتماعي چيز هاي خوب بيشتري مي‌بينيم.

 

كودكان لبخند به لب، بزرگتر‌هايي كه تازه يادگرفتند گاهي بايد كودكي كرد، عروسك‌هاي فول پيكر، آدم آهني مهربان و حتي دايناسور‌هايي كه با همه دوست هستند براي ديدن عجايب چند‌گانه به پارك دانشجو برويد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها