کد خبر: ۳۹۱۶۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
نظاميان صهيونيست در ماه جاري 5 فلسطيني را به شهادت رساندند و به اين ترتيب تعداد شهداي فلسطيني از آغاز انتفاضه قدس تاكنون به 235 تن رسيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسانه هاي خبري فلسطين، يك گروه از نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي با همكاري دستگاه امنيت عمومي (شاباك) به ساختمان شبكه راديويي «السنابل» يورش برده و 5 تن از خبرنگاران آن را بازداشت كردند.

ارتش رژيم صهيونيستي در بيانيه اي مدعي شد كه پلمپ اين شبكه راديويي به دليل پخش برنامه هاي تحريك آميز و تائيد عمليات هاي ضد صهيونيستي بوده است.

نيروهاي ارتش اين رژيم همچنين تجهيزات و سيستم هاي پخش اين شبكه را مصادره و 5 تن از خبرنگاران آن را بازداشت كردند.

در همين رابطه شيخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت كه اقدام ارتش رژيم صهيونيستي در تعطيلي اين شبكه راديويي به منزله «دزدي دريايي عليه رسانه هاي فلسطيني» است.

طي ماه هاي گذشته ارتش رژيم صهيونيستي گروهي از موسسات رسانه اي در اراضي فلسطيني را هدف قرار داده است.

شهادت 5 فلسطيني در ماه جاري به دست اشغالگران صهيونيست

مركز مطالعات و پژوهش هاي "عبدالله حوراني" وابسته به سازمان آزادي بخش فلسطين "ساف" امروز چهارشنبه با صدور گزارشي به تشريح تجاوزات دشمن صهيونيستي عليه ملت فلسطين در ماه جاري پرداخت.

در اين گزارش آمده است كه نظاميان صهيونيست در ماه جاري 5 فلسطيني را به شهادت رساندند و به اين ترتيب تعداد شهداي فلسطيني از آغاز انتفاضه قدس تاكنون به 235 تن رسيد.

در اين گزارش آمده است كه رژيم صهيونيستي هنوز جنازه 13 شهيد انتفاضه قدس را به خانواده شان تحويل نداده است.

در اين گزارش اشاره شده است كه رژيم اشغالگر قدس به سياست هاي يهودي سازي شهر قدس و رفتارهاي جنايتكارانه اش عليه سرزمين و ملت و مقدسات فلسطين ادامه مي دهد.

از سوي ديگر، سازمان به اصطلاح آثار باستاني "اسرائيل" اعلام كرد كه در بازه زماني بين 2013 تا 2015 دست به 583 متر حفاري در زير مسجد مبارك الاقصي زده است. اين جنايت با حمايت مالي انجمن شهرك سازي العاد صورت گرفت.

اين سازمان تاكيد كرد كه اسرائيل در ماه جاري بيش از 7000 واحد مسكوني براي صهيونيست ها احداث كرده است.

مركز عبدالله حوراني در اين گزارش آورده است كه رژيم صهيونيستي در ماه جاري طرح هايي را براي ساخت 7000 واحد مسكوني به تصويب رساند.

از سوي ديگر، مركز داده پردازي وادي حلوه با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كه در پي حفاري هاي بي وقفه اشغالگران صهيونيست در محله وادي حلوه شهرك سلوان واقع در جنوب مسجد مبارك الاقصي، دامنه تركيدگي ها و شكاف هاي ساختمان هاي اين محله افزايش يافته است.

در اين بيانيه آمده است كه به تازگي شكاف هاي عميق و وسيعي در تاسيسات و ساختمان هاي اين محله به چشم مي خورد.
اين مي افزايد:« اين شكاف ها و رانش ها در تاسيسات و ساختمان ها و خيابان هاي وادي

حلوه كاملا مشهود است، به تازگي دامنه اين شكاف ها و تركيدگي ها گسترش يافته است اين مساله نشانگر تشديد حفاري هاي اسرائيل در زير اين محله است.»

در اين بيانيه خاطرنشان شده است كه صداي دستگاه هاي حفاري در اين محله شبانه روز به گوش مي رسد، هر اندازه حفاري ها افزايش پيدا مي كند بر عمق و گستره اين شكاف ها و تركيدگي ها افزوده مي شود.

به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين، طبق اين گزارش رژيم صهيونيستي در ماه جاري تصميم به مصادره 231 دونم از زمين هاي شهرك سلواد واقع در شمال شهر رام الله گرفت. اشغالگران صهيونيست قصد دارند يك شهرك يهودي بر روي اين زمين ها احداث كنند. اين اقدام در حالي صورت مي گيرد كه ارتش اسرائيل در ماه مذكور نزديك 400 اصله درخت زيتون را از ريشه قطع كرد و  104 باب خانه و تاسيسات فلسطيني در كرانه باختري و قدس را با خاك يكسان كرد.

بر پايه گزارش حاضر، دشمن صهيونيستي در چارچوب سياست مجازات دسته جمعي خانواده هاي شهدا و اسراي فلسطيني خانه دو اسير فلسطيني بنام هاي خالد و محمد مخامره در شهر يطا را تخريب و منزل اسير محمد عبدالمجيد ابريوش از شهرك دورا را منفجر كرد.

مركز مطالعات عبدالله حوراني همچنين اعلام كرد كه نيروهاي ارتش اسرائيل در ماه جاري نزديك به 280 فلسطيني زن و مرد از جمله 45 كودك در كرانه باختري و قدس و نوار غزه را مجروح و نزديك به 400 فلسطيني از جمله ده ها كودك را بازداشت كردند.

يورش مجدد شهرك نشينان به مسجد الاقصي

تعدادي از شهرك نشينان صهيونيست و 30 نفر از عناصر دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي امروز چهارشنبه به مسجد الاقصي يورش بردند.

منابع محلي گفتند كه شهرك نشينان صهيونيست از سمت باب المغاربه و تحت حراست شديد نيروهاي پليس رژيم اشغالگر به مسجد الاقصي يورش بردند.

به گفته اين منابع، گروه هاي صهيونيست پس از يورش به مسجد الاقصي شروع به گشت زني تحريك آميز كردند كه با شعارهاي الله اكبر نمازگزاران روبرو شدند.

حماس خواستار جلوگيري از برهم زدن فضاي انتخابات در كرانه باختري شد

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" از تمامي گروه هاي فلسطيني و هيئت هاي ملي و نهادهاي حقوقي خواست تشكيلات خودگردان و سرويس هاي امنيتي آن را تحت فشار قرار داده و مانع از بر هم  زدن فضاي انتخابات در كرانه باختري شوند.

حازم قاسم سخنگوي جنبش حماس در بيانيه اي مطبوعاتي عموم ملت فلسطين و اقشار مختلف آن را به مقابله با تجاوزات و مانع تراشي هاي جنبش فتح بر سر راه برگزاري انتخابات به منظور جلوگيري از برهم زدن فضاي انتخابات فراخواند.

قاسم به تجاوزات سرويس هاي امنيتي تشكيلات خودگردان در كرانه باختري از جمله تهديد نامزدهاي مورد حمايت حماس، تيراندازي به سمت برخي نامزدها و حمله به منازل فعالان فلسطيني اشاره كرد و گفت تمامي اين اقدامات و تجاوزات موجب برهم خوردن دمكراسي و فرصت برابر براي شهروندان خواهد شد.

حماس همچنين هشدار داد كه ادامه اين تجاوزات نشانگر اين خواهد بود كه انتخابات به هيچ وجه بيانگر خواست و اراده ملت نخواهد بود بلكه نتايج آن خلاف واقعيت و تحت فشارهاي سرويس هاي امنيتي و دشمن صهيونيستي بر نامزدهاي مورد حمايت حماس بر ملت تحميل خواهد شد.

يورش نيروهاي اشغالگر به روستاي عصيره در نابلس

نيروهاي اشغالگر اسرائيل به روستاي عصيره شمالي در نزديكي شهر نابلس واقع در شمال كرانه باختري يورش بردند كه باعث وقوع درگيري بين ده ها جوان و دانش آموز با اين نيروها شد.

شاهدان عيني گفتند كه خودروهاي نظامي رژيم اشغالگر همزمان با خروج دانش آموزان از مدارس روستاي عصيره به اين روستا يورش بردند كه باعث وقوع درگيري در آن شد و نيروهاي اشغالگر به سمت اين دانش آموزان و ساكنان روستا گاز اشك آور و بمب صوتي شليك كردند.

بر اساس اين گزارش، روستاهاي حومه شهر نابلس در ساعات شبانه روز شاهد يورش نيروهاي اشغالگر و شليك گلوله هاي پلاستيكي و گاز اشك آور و بمب صوتي هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها