کد خبر: ۳۹۱۶۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
با خط قرمز رئیس جدید صداوسیما آشنا شوید:
اگر آن مرکز قدرت دولتی بود طبیعتا و با توجه به مواضع نماینده مردم قم نسبت به دولت و همچنین سوابق دولتی ها در فشار به منتقدین و بگیر و ببندهای رسانه ای آن، صراحتا این موضوع را قید کرده و عنوان یکی از مراکز قدرت مطرح نمی‌شد./به نظر می رسد سونامی فشار بر منتقدان، از دولتی ها به دیگر نهادها نیز سرایت کرده و مصداق بارز این موضوع نیز لغو برنامه امشب ثریا بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شب گذشته برنامه ثریا که قرار بود ساعت ٢٣ با موضوع فیش های نجومی و شفافیت و مبارزه بافساد به روی آنتن برود دو ساعت قبل از پخش به صورت کاملا ناگهانی لغو گردید.

روابط عمومی برنامه ثریا در اطلاعیه ای کلی به علت چرایی لغو این برنامه نپرداخت و در متن اطلاعیه خود نوشت: برنامه امشب ثریا که طبق اطلاع رسانی قبلی باموضوع"راهکارهای مبارزه با اشرافی گری و ثروت های بادآورده" قرار بود با نگاهی به آرمانهای انقلاب اسلامی و جنگ فقر و غنا به مسائل روز مطرح در این حوزه بپردازد؛ به دلایلی، به زمان دیگری موکول شد.



احمد امیرابادی عضو هیات رییسه مجلس میهمان شب گذشته برنامه ثریا بود که در اعراض به لغو این برنامه در کانال تلگرامی خود نوشت: امشب قرار بود دربرنامه ثریا درخصوص فیش های نجومی و شفافیت و مبارزه بافساد بحث بشه که ساعت 9شب بود عوامل برنامه زنگ زدند که برنامه لغو شده که مشخص شد یکی از مراکز قدرت در تماس بارسانه با پخش برنامه مخالفت کرده و مسئولین محترم رسانه نیز براساس مصلحتی پذیرفته اند البته تعجب کردم چون صداوسیما درخصوص فیش های نجومی عملکرد مناسبی داشته و حالا چه مصلحتی ودلایلی باعث لغو این برنامه گردید امید است شفاف سازی کنند.

دکتر حافظی عضو شورای شهر تهران دیگر مدعو این برنامه بود که در خصوص لغو این برنامه نوشت: شهرداری تهران مانع پخش برنامه تلویزیونی ثریا برای بررسی واگذاری املاک نجومی شد.

حال این سوال پیش می آید که این مرکز قدرت کدام نهاد بوده است برخی از رسانه ها طبق معمول سه سال گذشته این نهاد قدرت را دولت دانستند که از فشار شدید افکار عمومی بابت رسوایی برداشت های نجومی خسارت فراوانی را دیده اند. اما این ادعا در حالی است که دو میهمان برنامه ثریا نظری غیر از این برداشت را اعلام نمودند.

بهزاد مهرکش از فعالین رسانه ای در این خصوص نوشت: آقای امیر آبادی که مهمان حضوری در این برنامه بوده جزئیات لغو ثریا را مطرح کرده که با مراجعه به متن خبر قابل دریافت است. اما سوال اینجاست که اگر آن مرکز قدرت دولتی بود طبیعتا و با توجه به مواضع نماینده مردم قم نسبت به دولت و همچنین سوابق دولتی ها در فشار به منتقدین و بگیر و ببندهای رسانه ای آن، صراحتا این موضوع را قید کرده و عنوان یکی از مراکز قدرت مطرح نمی‌شد.

به کار بردن عنوان یکی از مراکز قدرت با کنایه ای که این نماینده مجلس در کانال شخصی خود درباره تعطیلی برنامه ثریا مطرح کرده، ناحیه فشار را برای کنایه فهمان شفاف کرده است.

در مجموع به نظر می رسد سونامی فشار بر منتقدان، از دولتی ها به دیگر نهادها نیز سرایت کرده و مصداق بارز این موضوع نیز لغو برنامه امشب ثریا بود. خویشتنداری نماینده انقلابی قم در عدم بیان نام این مرکز قدرت، درس بزرگی برای دوستانی است که  داعیه دار نداشتن خط قرمز هستند اما ظاهرا خود در راس خط قرمز قرار دارند. امیدوارم ماحصل این اتفاقات و همین واکنش جناب امیرآبادی باعث نشود تا ایشان در بایکوت خبری قرار بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها