کد خبر: ۳۹۲۰۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
حزب كارگران كردستان مدعي شد در جريان درگيري‌هاي روز شنبه با ارتش تركيه در نزديكي مرزهاي عراق، ۳۰ سرباز تُرك را كشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «السومريه‌نيوز»، شاخه نظامي حزب كارگران كردستان (پ‌ك‌ك)، روز شنبه از كشته شدن 30 سرباز تركيه در جريان درگيري‌هايي در نزديكي مرزهاي عراق و تركيه خبر داد.

شاخه نظامي پ‌ك‌ك در بيانيه خود اعلام كرد: عناصر مسلحِ نيروهاي دفاع مردمي دو حمله به مواضع ارتش تركيه در مناطق «جلي» و «جولميرك» نزديك مرزهاي عراق صورت دادند كه به كشته شدن 10 سرباز ترك انجاميد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: ار سوي ديگر، ارتش تركيه به مواضع حزب كارگران كردستان در «فلعه آرتوش» در همين منطقه حمله كردند ولي جنگجويان ما با نيروهاي ارتش مقابله كرده و 20 سرباز آنها را كشتند.

همچنين براساس اين بيانيه، 3 شبه‌نظامي پ‌ك‌ك نيز در جريان اين درگيري‌ها كشته شدند.

اين در حالي است كه ارتش تركيه، روز شنبه از كشته و زخمي شدن بيش از يك‌صد تن از شبه‌نظاميان پ‌ك‌ك در جريان درگيري‌هاي آن روز با نيروهاي امنيتي تركيه، خبر داده بود.

براين اساس، در عمليات نيروهاي ارتش عليه شبه‌نظاميان پ‌ك‌ك در تركيه و عراق تاكنون بيش از 7 هزار عضو اين گروه كشته شده‌اند. بنا بر اين گزارش، در اين درگيري‌ها بيش از 600 نيروي دولتي نيز كشته شده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها