کد خبر: ۳۹۲۳۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
تروريست‌هاي داعش پيش از عقب‌نشيني از منطقه القياره در استان نينوا چاه هاي نفتي اين منطقه را آتش‌ زدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از آزادي شهر و منطقه القياره در 65 كيلومتري جنوب موصل در استان نينوي، تروريست‌هاي داعش اقدام به آتش زدن گسترده چاههاي نفت كرده‌اند كه با وجود تلاش دولت عراق براي خاموشي آن ها اما هنوز برخي از چاههاي نفت كماكان در آتش مي‌سوزد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، دود غليظ حاصل از سوخت چاههاي نفت آسمان القياره را پوشانده و باعث شده است تا هزاران نفر از مردم اين منطقه خواستار خاموشي فوري براي جلوگيري از فاجعه زيست محيطي شده‌اند.

بنا به اين گزارش، ابر سياهي آسمان القياره را پوشانده و نفت درخيابان‌هاي شهر جاري شده و به رود دجله رسيده است.

«صالح الجبوري» مسئول منطقه القياره در شوراي استانداري نينوي در اين باره مي گويد: آسمان القياره به علت تداوم آتش‌سوزي در 5 چاه نفتي از ابر سياهي پوشيده شده است و اگر دولت مركزي و سازمان‌هاي مربوطه اقدام سريعي انجام ندهند، فاجعه زيست محيطي رخ خواهد داد.

وي در ادامه مدعي شد: وزارت نفت 3 خودروي آتش‌نشاني و يك ماشين حفاري براي خاموشي آتش اعزام كرده است اما تا كنون موفق به خاموشي حتي يك چاه نفت هم نشده‌اند

اما در مقابل وزارت نفت عراق با تكذيب اين ادعا، اعلام كرده است كه شركت نفت عراق توانسته آتش سوزي در 4 چاه نفت را خاموش كرده و بتواند مانع از سرايت نفت به رود دجله شود.

دكتر عبدالحسين المنذري، كارشناس اقتصادي و مدير بانك النهرين عراق درباره ميزان خسارات وارده نيز پيش بيني كرده است كه خسارت‌ها از يك ميليون دلار در روز فراتر رفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها