کد خبر: ۳۹۲۳۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
رئيس برنامه كنترل تسليحاتي انديشكده امنيت داخلي تل‌آويو معتقد است ايران با سنجش مرزهاي برجام قصد دارد بيشترين نفع را از آن ببرد و با وجود تظاهر آمريكا به تغيير ايران اما هيچ چشم اندازي براي عملي شدن روياي «ميانه‌رو شدن» اين كشور وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يك تحليلگر ارشد نظامي-امنيتي رژيم صهيونيستي مدعي شد ايران بصورت سيستمايك مشغول آزمودن محدوديت‌ها و مرزهاي توافق هسته‌اي است كه حدود يك سال قبل با غرب حاصل شد و دولت آمريكا نيز به آن بي‌اعتنايي مي‌كند.

«اميلي لاندائو» رئيس برنامه كنترل تسليحاتي در انديشكده مطالعات امنيت داخلي تل‌آويو مي‌گويد وقايع شش ماه قبل نشان مي‌دهد كه كشمكشي ميان ايران و آمريكا وجود دارد. ايران با سنجش مرزهاي برجام قصد دارد حتي با وجود محدوديت‌ها، بيشترين نفع را از آن ببرد.

لاندائو در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» با اشاره به انتخابات رياست جمهوري پيش‌روي ايالات متحده، آن را وسيله‌اي براي آغاز گفت‌وگوهاي جديد اسرائيل با دولت بعدي آمريكا جهت طرح‌ريزي واكنش نسبت به اقدامات ايران توصيف كرده و افزود: «درحالي كه آمريكا مي‌گويد ايران برداشت خودش از توافق را اجرا مي‌كند اما اسرائيل نمي‌تواند به اين مسئله راضي شود.»

وي با اشاره به گزارش منتشر شده از سوي موسسه علوم و امنيت بين‌المللي آمريكا درباره معافيت‌هاي ادعايي ارائه شده از سوي آمريكا به ايران حول توافق هسته‌اي، گفت: «هنوز مشخص نيست كه كنگره آمريكا از جزئيات بازرسي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تاسيسات نظامي پارچين كه بعنوان توافقات جانبي برجام ميان ايران و اژانس انجام شد، آگاه باشد.»

لاندائو معتقد است تحولات اخير باعث بوجود آمدن اين واقعيت خواهد شد كه ايران در يك دهه آينده در برابر قدرت‌هاي بزرگ دنيا، بسيار قوي خواهد شد؛ ازين روي در زمان حساس، هيچ كشوري تمايل نخواهد داشت مقابل ايران بايستد.

اين تحليلگر امنيتي رژيم صهيونيستي با اشاره به تركيب مجلس خبرگان بعد از انتخابات هفتم اسفند، تاكيد كرد اين مجلس به همراه سپاه پاسداران، قدرت ايران را حفظ خواهد كرد و با وجود تظاهر آمريكا به تغيير ايران اما هيچ چشم اندازي براي عملي شدن روياي «ميانه‌رو شدن» ايران وجود ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها