أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۴۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، رامین رضاییان ی به ترکیه رفت تا حضور در لیگی اروپایی را تجربه کند. تجربه او در همان آغاز ناموفق بود. خیلی زود برگشت و دوباره برای حضور در پرسپولیس و بازی برای این تیم لحظه شماری کرد. رضاییان حالا به خواسته‌اش رسیده و دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده. این بار از هفته پنجم و در شرایطی که پرسپولیس چهار بازی انجام داده و صدر جدول را تصاحب کرده است. رضاییان برای حضور در ترکیب اصلی کار دشواری دارد. او باید یکی از بین حسین ماهینی و محسن ربیع خواه را کنار بزند. به نظر، اولی که امکانپذیر نیست اما برانکو قصد دارد ربیع خواه را روی نیمکت بنشاند، ماهینی را به سمت چپ خط دفاع ببرد تا جا برای بازگشت رضاییان به دفاع راست باز شود. این است تفکرات برانکو، یک هفته قبل از شهرآورد هشتاد و سوم.

بازگشت رامین رضاییان یعنی آغاز دغدغه‌های تلخ و شیرین برانکو. تلخ از این جهت که مرد کروات ناخواسته تن به موافقت با بازگشت دفاع راست ملی‌پوش خود داده و شیرین به این دلیل که او حالا بازیکنان آماده و قابل اتکایی در اختیار دارد که نمی‌داند کدام یک را در ترکیب اصلی قرار بدهد و کدام یک را نه. این دغدغه‌ها حالا در ذهن برانکو نقش بسته و فکر او را به خود مشغول کرده است.

برانکو می‌داند که عبور از نام رضاییان ناشدنی است و تقریبا غیر ممکن. هر چند او اعتقادی به بازگشت رضاییان نداشته اما هیچ گاه نمی‌تواند چشم روی توانایی‌های‌ این مدافع راست ببندد و او را به نیمکت بدوزد و بازی‌اش ندهد. پس رضاییان یکی از گزینه‌های اصلی برانکو برای اضافه شدن به ترکیب اصلی تیمی است که ایراد تاکتیکی چندانی، بخصوص در خط دفاع ندارد.

رضاییان برای بازی در دفاع راست باید حسین ماهینی را کنار بزند و جای این بازیکن 30 ساله و البته آماده این روزهای پرسپولیس را بگیرد. برانکو اما از ماهینی راضی است و بارها اعلام کرده که او تمام خواسته‌هایش را بخصوص در انجام امور دفاعی برآورده ساخته است. حسین ماهینی از این حیث محبوب و مورد تایید برانکو است و یکی از بازیکنان اصلی‌اش در مسیر دشوار قهرمانی.

سیدجلال حسینی و محمد انصاری در مرکز خط دفاع بی اشتباه نه اما کم اشتباه ظاهر شده و عملکرد کم نقصی ارائه داده‌اند. از ابتدای تمرینات پیش فصل مشخص بود که برانکو در نظر دارد محمد انصاری را به دفاع وسط ببرد و از او به‌عنوان زوج سیدجلال حسینی استفاده کند.

می ماند دفاع چپ و بازیکنی که در نهایت هم مشخص نشد چطور به پرسپولیس آمد و چگونه در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت. محسن ربیع خواه 4 بازی برای پرسپولیس انجام داده و جالب اینکه در این بازی‌ها یکی از 11 بازیکن اصلی بوده! ربیع خواه که در مورد چگونگی حضورش در پرسپولیس اما و اگرهای فراوانی وجود دارد می‌تواند قربانی بازگشت رامین رضاییان به ترکیب اصلی پرسپولیس شود.

  برانکو که شهرآورد هشتاد و سوم را در پیش دارد، بهتر از همه می‌داند که وجود رامین رضاییان در زمین تا چه اندازه می‌تواند به سود پرسپولیس باشد. به همین دلیل در نظر دارد تا تغییری در خط دفاع به‌وجود بیاورد. تغییر هم خروج محسن ربیع خواه از ترکیب اصلی و بازگشت رضاییان به جمع بازیکنان ثابت است. در این شرایط حسین ماهینی به دفاع چپ می‌رود و رامین رضاییان جای او را در سمت راست خط دفاع می‌گیرد.

این تنها راه بازگشت رضاییان به ترکیب اصلی پرسپولیس است. برانکو می‌داند که نمی‌تواند دست به ترکیب خط هافبک خود بزند، حتی اگر رضاییان توانایی بازی در پست هافبک راست را نیز دارا باشد. پس بهترین راهکار را در این دیده تا قلم قرمز روی نام ربیع خواه بکشد و رضاییان را به محض بازگشت در ترکیب اصلی قرار بدهد. اتفاقی که البته امکانش هم وجود دارد در لحظات آخر رخ ندهد و برانکو، رضاییان را روی نیمکت و کنار دست خود بنشاند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها