أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۵۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
متخصصان پوست و زيبايي معتقدند كه تغذيه درست و سالم، استفاده از محصولات بهداشتي مناسب و درمان هاي پزشكي مرتبط، همگي مي توانند در حل مشكل ريزش موي آقايان موثر باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، آيا شما هم هر روز صبح از خواب بيدار ميشويد و روي متكاي خود مو ميبينيد؟ ريزش موي سر در مردان معمولا علل متفاوتي دارد و با پيشرفت علم، راه هاي درمان آن نيز كشف شده است. به طور كلي، متخصصان پوست و زيبايي معتقدند كه تغذيه درست و سالم، استفاده از محصولات بهداشتي مناسب و درمان هاي پزشكي مرتبط، همگي مي توانند در حل مشكل ريزش موي آقايان موثر باشند. در ادامه قصد داريم روش هاي موجود براي كنترل و درمان ريزش موي سر را به آقايان معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

متاسفانه، اين يك حقيقت تلخ است كه ريزش موي سر در آقايان اغلب اوقات خارج از كنترل بوده و درمان قطعي ندارد.

بيشتر متخصصان معتقدند كه بروز اين مشكل در آقايان ژنتيكي بوده و نمي توان روند آن را متوقف كرد.

اما، روش هايي وجود دارد كه به استحكام و سلامت موي سر كمك كرده و روند ريزش آن را آهسته تر مي كند.

در اين مقاله يكسري روش هاي آسان و قابل اجرا كه مي توانند در كاهش ريزش مو و به تاخير انداختن تاسي موثر باشند، ارائه شده است.
تغذيه سالم

با اينكه رژيم غذايي مناسب كاملا موي سر شما را نجات نمي دهد، اما مي تواند روند ريزش و كاهش آن را كندتر كرده و سلامت آنها را تا حد زيادي تضمين كند.

مصرف انواع شيريني، شكر، چربي هاي اشباع شده و غذاهاي سرخ كردني، همگي مي توانند سلامت عمومي بدن و البته موهاي شما را به خطر انداخته و ريزش آن ها را سريع تر كنند.

بنابراين، با مصرف غذاهاي سرشار از پروتئين، اسيدهاي چرب و چربي هاي مفيد، استحكام و ضخامت موهاي خود را تقويت كرده و رشد آنها را بهبود بخشيده و تاسي سر را تا حد بسيار زيادي به تعويق اندازيد.

در ضمن مصرف آب به اندازه كافي نيز ضروري است. مصرف روزي 8 ليوان آب، به بهبود رطوبت ساقه‌هاي مو و حفظ و قوام آن‌ها كمك مي‌كند.

خشكي مخاط پوست سر نقش مهمي در ريزش موها دارد.
شامپوي مناسب

براي شستشوي سر از شامپوهايي استفاده كنيد كه حاوي اسانس و يا روغن گياهان دارويي طبيعي مثل رزماري و يا نعنا باشند.

زيرا اين مواد طبيعي پوست سر شما را تحريك كرده و در نتيجه باعث افزايش گردش خود در آن مي شوند و درنهايت روند رشد موها را بهبود مي بخشند.

در ضمن، از مصرف شامپوهايي كه شامل مواد شيميايي مثل پارابن و يا سولفات هستند، خودداري كنيد.


ليزر درماني

ليزر درماني به طور كلي نمي تواند از تاسي جلوگيري كند، اما به كاهش روند ريزش مو كمك مي كند.

زيرا، اشعه ليزر حجم خون موجود در پوست سر را افزايش داده و باعث بهبود رشد موي سر مي شود.

براي اين منظور، مي توانيد با مراجعه به يك متخصص، از اين روش مدرن استفاده نماييد.

خوشبختانه، اين روش عوارض جانبي شديدي نداشته و براي آقايان بسيار موثر است.
جايگزين كردن مو با عمل جراحي

روش ديگري كه امروزه براي رفع تاسي استفاده مي شود كاشت مو با انجام عمل جراحي است.

بر اساس اين روش، مطابق ميل شخص در خصوص اينكه موهاي بلند مي خواهد يا كوتاه، متخصص كاشت مو مي تواند از موهاي موجود در نواحي قفسه سينه، پشت يا كمر شخص و حتي از موهاي اهدايي توسط ديگران استفاده كرده و در قسمت هاي بي موي سر بكارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها