کد خبر: ۳۹۲۶۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
جنگنده بمب افكن هاي اف ۱۶ نيروي هوايي تركيه در پانزدهمين روز عمليات موسوم به سپرفرات در شمال سوريه، پنج هدف متعلق به گروه تكفيري – تروريستي داعش در شمال سوريه را مورد حمله قرار دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، جنگنده بمب افكن هاي اف 16 نيروي هوايي تركيه در پانزدهمين روز عمليات موسوم به سپرفرات در شمال سوريه، پنج هدف متعلق به گروه تكفيري – تروريستي داعش در شمال سوريه را مورد حمله قرار دادند.

ستاد فرماندهي ارتش تركيه اعلام كرد اين عمليات بين ساعات 14.33 – 14.08 به وقت محلي ( 16.03 – 15.38 به وقت تهران) صورت گرفته است.

بنابر اين اطلاعيه در اين عمليات چند دستگاه خودروي متعلق به داعش كه سلاحهاي سنگين حمل مي كردند، مورد هدف قرار گرفته شد.

تركيه 24 اوت عمليات گسترده اي با عنوان سپرفرات در شمال سوريه شروع كرده است. هدف تركيه در ابتدا پاكسازي عناصر داعش از مرزهاي اين كشور به عرض 98 كيلومتر و عمق 45 كيلومتر عنوان شده است. در دو هفته اي كه از اين عمليات مي گذرد درگيري رودر رو بين ارتش تركيه و عناصر داعش روي نداده و در دو مورد حمله موشكي داعش به تانكهاي تركيه پنج تن از نظاميان كشته و شش تن نيز زخمي شده اند.

گفته مي شود پيشروي نيروهاي تركيه با همراهي عوامل ارتش آزاد سوريه در منطقه ادامه دارد و هدف بعدي بعداز جرابلس، اعزاز و الراعي الباب مي باشد.

تركيه در اجراي اين عمليات همواره با ادعاي اينكه در راستاي حق دفاع از خود و مطابق قوانين بين المللي حركت كرده و ضمن دور ساختن عناصر تروريستي از مرزهاي خود، مي خواهد منطقه را براي بازگشت آوارگان سوري امن كند. در اين راستا امروز بعداز دو سال مرز كارقاميش تركيه با سوريه باز شد و اولين گروه 250 نفره از مردم جرابلس بطور داوطلبانه به شهر خود باز گشتند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها