کد خبر: ۳۹۳۰۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
حسینی ادامه داد: در حوزه فرهنگی مهمترین مشکل ما در حوزه شخصیت سازی است. اگر بخواهیم حوزه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی پیشرفت کند و تولیدکنندگان جدید به این سمت سوق پیدا کنند نیازمند این است که هر سال کاراکترهای جدید و محبوب با یک پیوست رسانه ای برای ارتباط گیری با کودکان تولید شوند که متاسفانه ما در حال حاضر در این حوزه فقر داریم.

سعید حسینی دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه 598 در خصوص وضعیت حال حاضر نوشت افزارهای ایرانی اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم اوضاع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی را از جهت تولید محصولات بررسی کنیم می توانیم بگوییم که اوضاع خیلی خوب است و تولید کننده های جدیدی از تهران و سایر شهرستان ها وارد این حوزه شده اند .

وی افزود: تولیدات متنوع و جدیدی را داشته ایم و کاراکترهایی مانند جناب خان،اساطیر و شاهزادگان ، استفاده از انیمیشن های شاهزاده روم، دیرین دیرین و همچنین تصاویری با موضوع شهدای مدافع حرم از جمله تولیدات متنوع ما بوده است. استقبال مردم هر سال بهتر می شود و این کار برای مردم جا افتاده است که این موضوعات از نکات مثبت ماجرا است.

حسینی گفت: اما طبق سنوات گذشته دولت پای کار نیست و در فضای نظارتی به شدت ضعف وجود دارد. حتی نظارتی بر واردات رسمی نیست و کاراکترهای غربی در بازار فراوان هستند و شاهد ولنگاری در بازار نوشت افزار هستیم از طرفی شاهد رکود اقتصادی بسیار سنگینی هستیم که موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است و به لحاظ اقتصادی اوضاع تولید کنندگان چندان مناسب نیست.

ایشان در خصوص مشکلات این حوزه بیان داشت: یکی از مشکلات مهم تولیدکنندگان شرایط اقتصادی حال حاضر کشور است که باعث اذیت شدن بسیاری از تولید کنندگان در تمام صنوف شده است و ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. ما اگر بخواهیم محصولات ایرانی جایگزین محصولات خارجی شود دولت باید در بحث هایی همچون سرمایه در گردش و انتقال تکنولوژی به داخل کمک کننده تولیدکنندگان باشد چرا که تولید کننده به تنهایی نمی تواند از پس تمام این مشکلات برآید و نیازمند کمک می باشد. واردات بی رویه و نبود نقدینگی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان می باشد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی مهمترین مشکل ما در حوزه شخصیت سازی است. اگر بخواهیم حوزه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی پیشرفت کند و تولیدکنندگان جدید به این سمت سوق پیدا کنند نیازمند این است که هر سال کاراکترهای جدید و محبوب با یک پیوست رسانه ای برای ارتباط گیری با کودکان تولید شوند که متاسفانه ما در حال حاضر در این حوزه فقر داریم.

حسینی در خصوص کمک دولت در حوزه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی بیان داشت: از دهه هفتاد که کاراکترهایی مانند باربی به کشور ورود پیدا می کنند غفلتی جدی نسبت به این موضوع صورت گرفته است و تفاوتی میان دولت ها در حمایت از این حوزه مشاهده نمی کنیم. ما احتیاج به حمایت های معنوی و مادی فراوانی داریم که متاسفانه در هیچ یک از این دولت ها حمایتی صورت نگرفته است و تنها مردم و رسانه ها حمایت های خوبی انجام داده اند که موجب دلگرمی تولید کنندگان شده است.

دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: تمام دفاتری که عکس کاراکترهای غربی بر روی آنها چاپ شده است توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود چرا که برای تولید یک محصول نیاز به مجوز نیست و نظارتی در تولید نوشت افزار وجود ندارد و دولت به راحتی می تواند مانع از تولید آنها شود.

ایشان تصریح کردند: شما به سختی می توانید به صورت زیر زمینی کتابی غیر مجاز چاپ کنید و یا در ایام انتخابات دیده ایم که شبانه از چاپ و انتشار یک روزنامه جلوگیری می شود. اداره کل چاپ در تمام استانها سیطره کافی بر روی چاپخانه ها دارند و به راحتی می توانند با اخطار و پلمپ چاپخانه ها جلوی ورود چنین محصولاتی به بازار را بگیرند اما به نظر می رسد اراده ای برای برخورد با این موضوع وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما همانطور که در فضای نظارتی نیازمند کمک دولت هستیم در فضای مادی هم به چنین کمکی نیاز داریم. بسیاری از سازمان ها و نهادها نوشت افزار تهیه می کنند و این پول که از بیت المال مصرف می شود نباید صرف کاراکترها و محصولات خارجی شود و باید صرف تولیدات داخلی شود.


* احسان اشرفی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها