کد خبر: ۳۹۳۶۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
"نگراني هاي بيش از حد نيز منجر به اختلالات اضطرابي خواهد شد كه در حال حاضر يكي از شايع ترين اختلالات رواني در جهان است."
به گزارش پایگاه 598، تبيان نوشت: نگراني هاي بيش از حد نيز منجر به اختلالات اضطرابي خواهد شد كه در حال حاضر يكي از شايع ترين اختلالات رواني در جهان است و درمان آن از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. از ان جا كه بسياري افراد با اين اختلال آشنايي كامل ندارند و ممكن است بدون آنكه خود بدانند دچار اين مشكل باشند به چند نشانه ي به اختلال اضطراب اشاره مي كنيم.
اضطراب
همه ي ما گاهي اوقات در زندگي نگران مي شويم، اما زماني كه اضطراب دائمي شود تأثير منفي بر روي زندگي مان خواهد گذاشت و در طول زمان ممكن است دچار اختلال اضطراب شده و زندگي و حرفه مان به خطر بيفتد. البته اگر از آن دسته افرادي هم هستيد كه هرگز نگران نمي شويد، بايد بگوييم احتمالا پيشرفت قابل توجهي در زندگي تان نخواهيد داشت، زيرا نگراني انسان را وادار به انجام و پيش بردن كارها مي كند.

شما هميشه نگرانيد
اختلالات اضطرابي مي تواند در هر سني خود را نشان دهد. بسياري از محققان ويژگي هاي خاصي كه بيماران در طول زندگي نشان داده اند، حتي در سنين جواني، را بررسي كرده اند. اختلالات اضطراب معمولا در سنين كاملا جواني شروع مي شوند و به طور معمول در كودكان و نوجوانان كم سن ديده مي شوند. افرادي كه دچار اختلال اضطراب كامل هستند خود را فردي هميشه نگران توصيف مي كنند.

افراد ديگر به خوبي مي توانند با اضطراب خود مبارزه كنند و هرگز تا زماني كه زندگي شان دچار تغيير اساسي نشود و يا در شرايط حساس و در معرض حوادث بزرگ و ناگهاني قرار نگيرند دچار اضطراب نخواهند شد. برخي افراد نيز بعد از هر اتفاق بزرگ در زندگي مانند بچه دار شدن و خريد خانه، دچار اضطراب خواهند شد.

شما اخيرا در يك شرايط آسيب زا زندگي كرده ايد

در حالي كه بسياري از روانشناسان، استرس پس از حادثه (PTSD) را يك اختلال اضطرابي نمي دانند، ولي يك حادثه منفي يا ترس آور مي تواند تأثير قابل توجهي در افزايش اضطراب هر كسي داشته باشد.
بسياري از مردم مبتلا به اختلالات اضطرابي بدون آنكه متوجه شوند كارهاي خود را به خوبي انجام مي دهند ، زيرا آن ها از مواجهه با آنچه آنها را مي ترساند و نگرانشان مي كند اجتناب مي كنند
حتي اگر شخص سطحي از PTSD را نداشته باشد، نگراني و اضطراب بعد از هر واقعه ي آسيب زننده در او بروز مي يابد؛ براي مثال برخي از مردم پس از تجربه ي يك تصادف، هميشه يك نگراني خاص در هنگام رانندگي دارند.

شما يك يا چند حمله ي هراس داشته ايد
يك حمله ي ترس ضرورتا نشان دهنده ي وجود يك اختلال اضطرابي نيست. حملات ترس طبيعي است و پاسخ به آن معمولا شديد است. اما برخي افراد حملات هراس زيادي را تجربه مي كنند كه مي توان آن را اختلال ترس ناميد. حمله ي هراس، مجموعه اي كامل از پاسخ جنگ و گريز است كه كاملا مطابق طبيعت و تكامل موجودات است. هنگامي كه ضربان قلب شديد و درد و ترس زياد با حمله ي هراس همراه مي شود و قابل توجيه نيست، نياز به درمان وجود خواهد داشت.

اضطراب، شما را از فعاليت هاي اجتماعي كه به آن علاقه داريد دور نگه مي دارد
عصبي شدن و استرس و اضطراب در هنگام روبرو شدن با يك جمعيت بسيار طبيعي است و ممكن است شما قبل از سخنراني به طور طبيعي دچار ترس شويد. اما اگر به راحتي در برابر افراد عادي دور و برتان دچار اضطراب مي شويد، شما دچار اضطراب اجتماعي هستيد. اگر متوجه شديد كه هر وقت افرادي در اطرافتان هستند دچار ضربان قلب سريع، حالت برافروختگي و حالت تهوع و يا چيزي شبيه به اينها مي شويد، بدانيد كه مشكل فراتر از يك اضطراب طبيعي است.

شما زندگي تان را در حاشيه ترس هايتان جاي داده ايد
بسياري از مردم مبتلا به اختلالات اضطرابي بدون آنكه متوجه شوند كارهاي خود را به خوبي انجام مي دهند ، زيرا آن ها از مواجهه با آنچه آنها را مي ترساند و نگرانشان مي كند اجتناب مي كنند. برخي افراد هم زندگي خودشان را مي كنند و تلاشي براي خارج شدن از اين اوضاع و يا اجتناب از آن ندارند، اما ظاهرا مشكل خاصي نيز وجود ندارد.

لزوما اين افراد تداخلي در زندگي خود احساس نمي كنند تا اينكه در يك شرايط خاص قرار مي گيرند و به خاطر ترس شان قادر به تصميم گيري نيستند. زماني كه اضطراب آغاز مي شود، توانايي و آمادگي فرد براي ادامه زندگي كاهش مي يابد. در اين صورت است كه درمان مي تواند زندگي فرد را نجات دهد و آن را پربارتر سازد.

شما همچنين تجربه ي علائم جسمي را نيز داريد
بسياري از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابي به ويژه آن هايي كه دچار نوع كامل و پيشرفته ي آن هستند، از دردهاي جسمي مانندسردرد، دل درد و پشت درد شكايت دارند. مردم معمولا اين علائم را با مشكلات ديگر اشتباه مي گيرند و پزشكان نيز نمي توانند به راحتي متوجه شوند كه مشكل از كجاست. پس اگر شما تجربه ي نگراني هاي دائمي و اين علائم جسمي را داريد، دچار اختلال اضطرابي هستيد.

شما اغلب دچار مشكلات خواب هستيد

بسياري از ما حداقل يك بار بي خوابي ناشي از اضطراب يك اتفاق بزرگ را تجربه كرده ايم. اما اگر اين بي خوابي ها به يك عادت منظم تبديل شود، نمي توان آن را ناديده گرفت. اگر شما شب قبل از امتحان دچار بي خوابي شويد امري طبيعي است، اما اگر شما هفته ها براي يك رويداد يا مسابقه نمي خوابيد، حتي اگر واقعا موضوع استرس زايي باشد، اين يك نشانه ي واضح از اختلال اضطرابي است.

اضطراب شما باعث ناراحتي هاي قابل توجه مي شود

اختلالات رواني ممكن است در طول زندگي همه ي افراد بروز پيدا كند، با اين تفاوت كه زمان آن براي هر كسي متفاوت است و ممكن است براي برخي حتي هميشگي شود. اضطراب مي تواند بخشي از فرآيند هاي زندگي را مختل كند و مشكلات قابل توجهي را به وجود بياورد.

اين سئوالات را از خود بپرسيد كه آيا به خاطر اضطراب از كلاس درس فاصله مي گيريد؟ آيا يك روز كاري را به اين دليل از دست مي دهيد؟ و آيا از فعاليت هاي اجتماعي به خاطر اضطراب دور مي شويد؟ اگر پاسخ شما به اين سوالات مثبت است، پيشنهاد مي كنيم كه در اسرع وقت به يك روانشناس مراجعه كنيد و به فكر درمان خود باشيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها