أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۳۹۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، یکی از بازداشت شدگان سعودی در گوانتانامو اعتراف کرده که یکی از اعضای خاندان حاکم در عربستان در عضویت او در گروه تروریستی القاعده برای انجام عملیات در آمریکا دست داشته است.

به گزارش العالم، "غسان عبدالله الشربی" از عناصر القاعده که به دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر محکوم شده، اعتراف کرده است: یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان در عضویت او در القاعده و انجام عملیات تروریستی قبل از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دست دارد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس، این موضوع را به نقل از گزارشی که به تازگی فاش شده است، اعلام کرد.

الشربی در ژوئیه گذشته به بازجویان آمریکایی گفته بود که یک "عالم" سعودی او را به شرکت در عملیات علیه آمریکا تشویق کرد؛ عملیاتی که انجام آن نیازمند فراگرفتن خلبانی بود.

الشربی گفت که آن مفتی به صورت تلفنی با شخص دیگری در تماس بود که او را مانند شاهزادگان خطاب قرار می داد.

الشربی در بازجویی‌ها تأکید کرده بود، آن عالم سعودی در تماس با آن شخصیت وابسته به خاندان حاکم، دربارۀ توانایی‌های الشربی برای بازگشت به آمریکا و انجام عملیات صحبت می‌کرد.

الشربی به همراه دو تروریستی که دست به عملیات ۱۱ سپتامبر در نیویورک زده بودند، در فینیکس دورۀ خلبانی گذرانده بود.

پس از اقدام پنتاگون در انتشار اعترافات الشربی، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از هرگونه اظهار نظر درباره این اعترافات خودداری کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها