کد خبر: ۳۹۴۰۲۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
مربی که روز گذشته سکان هدایت وردربرمن را برعهده گرفت، یک بازیکن دورگه ایرانی – آلمانی است که سابقه انجام ۲۹ بازی در تیم‌های پایه‌ای کشورمان را داشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز گذشته اتفاق مهمی در سطح لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان «بوندس‌لیگا»‌رخ داد. مسئولان تیم سنتی «وردربرمن» بعد از گذشت 3 هفته از شروع فصل جدید و کسب 3باخت،‌ حکم اخراج ویکتور اسکریپنیک را صادر کردند.

 

و به جای وی از مربی تیم زیر 23 ساله‌های خود یعنی آلکساندر نوری، خواستند که سکان هدایت تیم سفید و سبزپوش را تا اطلاع ثانوی برعهده گیرد.

حال سئوالی که در اینجا برای هر علاقمندی ممکن است مطرح شود، این بوده که نوری که یک فوتبالیست بازنشسته دورگه ایرانی و آلمانی است، براستی کیست؟!

 

*بازی در تیم‌های مختلف

نوری 37 ساله که در تاریخ 20 اوت سال 1979 در بوکسته‌هود آلمان به دنیا آمد،‌در سال‌‌های نوجوانی و جوانی با الفبای فوتبال در همین باشگاه وردربرمن آشنا شد.

او در تیم‌‌های آماتور و حرفه‌ای وردربرمن توپ زد و بازی در تیم‌های باشگاهی سیاتل ساندرز آمریکا، اوردینگن،‌اوزنابروک، هولشتاین کیل و اولدنبورگ را تجربه کرد.

 

البته در همان روزگار نوجوانی و جوانی، به عنوان چهره‌ای که به خاطر ملیت دوگانه،‌قادر است برای تیم های ملی ایران بازی کند، در تیم‌های پایه کشورمان توپ زد.

نوری در سال‌های 1995 تا 1998 موفق شد در تیم زیر 17 ساله‌های ایران 15 بازی انجام داده و 2 گل به ثمر رساند.

سپس در سال‌های 1997 تا 1999 در تیم زیر 20 ساله‌های ایران، 6 بازی کرد.

همینطور در سال‌های 2000 تا 2002 امکان انجام 8 بازی برای تیم زیر 23 ساله‌های ایران را یافت که با یک گل زده همراه بود.

 

*دوران مربیگری نوری

نوری مربیگری را نیز با تیم باشگاهی اولدنبورگ در آلمان شروع کرد. در این تیم ابتدا دستیار بود و سپس 3 سال قبل به عنوان سرمربی برگزیده شد.

در سال 2014 به وردربرمن بازگشت و دستیار تیم حرفه‌ای‌ها بود. سپس به عنوان سرمربی تیم آماتورهای باشگاه و زیر 23 ساله‌ها برگزیده شد.

 

روز گذشته نیز وقتی باشگاه سنتی لیگ ژرمن‌ها از ویکتور اسکریپینک قطع امید کردند و حکم اخراج وی صادر شد، وی را به عنوان سرمربی موقت برگزیدند.

با این گزینش در حقیقت وی اولین ایرانی شد که در دسته اول لیگ ژرمن‌ها امکان فعالیت به عنوان سرمربی را پیدا می‌کند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها