يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۰۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
سودان تهدید کرد اگر سودان جنوبی به اخراج گروه‌های شورشی در حال جنگ با خارطوم مبادرت نکند، مرز خود را با همسایه‌اش خواهد بست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، سودان جنوبی در سال 2011 پس از امضای یک توافقنامه صلح که به جنگ داخلی 22 ساله پایان داد، از سودان جدا شد اما جوبا و خارطوم همواره اتهاماتی را علیه یکدیگر در مورد حمایت از گروه های شورشی مطرح می کنند.

مرکز رسانه ای سودان از «کمال اسماعیل» وزیر مشاور در امور خارجه این کشور نقل کرد که «تابان دنگ» معاون رئیس جمهوری سودان جنوبی تضمین داده است که ظرف 21 روز پس از سفرش به خارطوم شورشیان را از کشورش اخراج خواهد کرد.

کمال اسماعیل اظهارکرد: 'اگر دولت سودان جنوبی به تعهد خود جامه عمل نپوشاند، دولت سودان مرز خود را می بندد و ارسال کمک های بشردوستانه به سودان جنوبی را هم متوقف خواهد کرد.'
وی افزود : 'سودان جنوبی باید در مورد اخراج گروه های شورشی تصمیم سیاسی بگیرد.'

«تابان دنگ» معاون رئیس جمهوری سودان جنوبی در تاریخ 21 و 22 اوت از خارطوم دیدار کرد و این نخستین سفرش به سودان بود که طی آن مذاکراتی در مورد مسائل معوقه بین دو کشور انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها