يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۷۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۱۱ مهر ۱۳۹۵
اجمالی/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جنتی را احیاگر کنسرت می‌دانم خطاب به وزیر ارشاد گفت: برنامه‌ای که در پیش گرفتید دولت را تضعیف می‌کند زیرا بیشتر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که باید به آن توجه داشته باشید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: جامعه مدرسین واکنش‌هایی که باید نشان داده و من هم عضوی از آن جلسه بودم و رای خود را نسبت به واکنش ها داشتم، اما در حال حاضر به عنوان یک طلبه مطالبی را دارم که مایلم پس از مدت‌ها بیان کنم.

وی با تاکید بر اینکه مسائلی که مطرح می‌کنم متوجه خود من هست و واکنش جامعه مدرسین نیست، خطاب به وزیر ارشاد گفت: من ناصحانه به شما می‌گویم برنامه‌ای که در پیش گرفتید دولت را تضعیف می‌کند چرا که اکثر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که باید به آن توجه داشته باشید.

یزدی، جنتی را احیاگر کنسرت دانست و افزود: خود وزیر اظهار کرده که سال‌ها برنامه کنسرت تعطیل بوده و من آن را احیا کردم و من او را احیاگر کنسرت می‌دانم.

وی ادامه داد: روزی نبوده که وزیر برنامه‌ای برای بزرگداشت خواننده یا نوازنده یا پیشکسوت آلات موسیقی و ... با عنوان ترویج هنر نداشته باشد و از وی می‌خواهم که حداقل یک بار برنامه 6 ماهه امسال را مرور کند و مسافرت‌هایی که داشته و جشن‌هایی که گرفته را بررسی کند که چه نوع برنامه‌ای بوده و چه چیزی را ترویج کرده و چه عوارضی داشته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به آخرین برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: وی دیروز در تئاتری خیابانی در یکی از استان‌های کشور به عنوان جشنواره تئاتر خیابانی که با 270 هنرمند در قالب 28 گروه از استان‌های مختلف و سه گروه هنری خارجی از ارمنستان، ایتالیا و کردستان عراق با حضور وزیر برگزار شده است سخنرانی کرده و گفته است این برنامه‌ها ظرفیتی برای صلح بین ادیان و اقوام مختلف است و از این طریق می‌خواهند بین اقوام و ادیان ایجاد صلح برقرار کنند، در حالی که این راه درست نیست.

یزدی ادامه داد: این کار به نتیجه مورد نظر وی نمی‌رسد و در لوازم و ملازماتش منکرات بسیاری دارد، خصوصا در شرایط فعلی جامعه نسبت به بی‌توجهی به حجاب و گسترش بدحجابی.

وی ضمن اعتراض نسبت به کنسرت برگزار شده در قم ادامه داد: اگر فیلم کنسرت را ندیده بودم شاید چنین تصمیمی نمی‌گرفتم و علت اصلی واکنش من نسبت به آن، دیدن فیلم و عکس‌های زننده این کنسرت بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حریم‌شکنی و حرمت‌شکنی تا چه اندازه؛ فیلم و عکس این کنسرت را در حضور تمام اعضا دیدیم و وقتی وزیر ارشاد چنین برنامه‌ای دارد مدیرکل هم همین کار را می‌کند.

یزدی اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد عذرخواهی را بپذیرد چراکه حریم حرم حوزه، علما و مراجع شکسته شده. اینجا قم است و مرکزی که در سراسر دنیا مورد توجه است و شکستن این حریم مثل شکستن حریم شهرهای دیگر نیست.

وی با اشاره به عذرخواهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هیچکس حق ندارد عذرخواهی این فرد را بپذیرد چرا که حریم حرم، حوزه، علما و مراجع شکسته شده است.

رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه این کنسرت به شدت رقت بار بود، اضافه کرد: وزیر ارشاد روشش را عوض کند، چرا که این روش موجب تضعیف محبوبیت دولتشان می‌شود.

یزدی خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: غیرت روحانیت و اسلامیتتان ایجاب می‌کند که اگر این قبیل چیزها را بشنوید و ببینید نتوانید تحمل کنید و در برابر آن عکس‌العمل نشان دهید.

وی گفت: از وزرا و رئیس جمهوری می‌خواهم که تذکر دهند چراکه این برنامه‌ها جز تضعیف حکومت و دولت هیچ نتیجه دیگری ندارد؛ البته شاید برخی از این جریان خوششان آید، ما با شادی‌آفرینی اگر با رعایت ملازمات آن باشد مخالف نیستیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: به شما نرسیده است که بگویید قم باید بررسی کند که چه موسیقی جایز و چه موسیقی جایز نیست. شما آیت‌الله‌زاده هستی ولی حق اظهارنظر در مسائل فقهی نداری.

یزدی تصریح کرد: نظری دادید و گفتید مطابق نظر رهبری فعالیت می‌کنم اگر رهبری را قبول داری، رهبری برخی سرودها را قبول کردند اما کلا ترویج موسیقی را جایز نمی‌دانند و عملکرد وزیر ترویج موسیقی است؛ ما نمی‌خواهیم خدمات را نادیده بگیریم ولی خدمات هم خیلی نقص دارد. خصوصا در بخش کتاب که در دوره قبل تعدادی از کتاب‌ها لغو چاپ شد اما در دوره ایشان به برخی کتاب‌ها اجازه نشر داده شد.

وی با بیان اینکه این مسایل بستگی به مبنای فکری وزیر ارشاد دارد، ادامه داد: من ابتدا منتقد وزیر و سپس دولت و رئیس جمهور هستم.

رئیس جامعه مدرسین اضافه کرد: از نمایندگان مجلس هم توقع دارم، چراکه به شما حق نظارت داده شده است و شما باید بررسی کنید در استان‌ها و در کنسرت‌ها چه می‌گذرد و نسبت به منکرات و حواشی کنسرت‌ها اعتراض و سؤال کنید.

یزدی با تاکید بر اینکه از نمایندگان قم و رئیس مجلس می‌خواهم فیلم مربوط به کنسرت قم را ببینند، تصریح کرد: ببینید که اگر مراجع اظهار نگرانی کرده‌اند بی‌جهت نبوده و این برنامه حریم‌شکنی حرم حضرت معصومه(ع) است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره در شب تاسوعا و عاشورا خطاب به وزیر ورزش گفت: من از تلاش‌های شما بی‌خبر نیستم و در حد خودتان تلاش کردید تا بتوانید تاریخ بازی را جابه‌جا کنید و این برنامه را مسؤول فیفا اظهار کرده که امکان جابه‌جایی نیست.

یزدی خطاب به وزیر گفت: آقای وزیر! وزارت شما در سایه احترام به تاسوعا و عاشورا محقق شده و نظامی که حاکم است و شما وزیر آن هستید در سایه احترام به کربلا و شهادت اباعبدالله(ع) محقق شده است و ما هرچه داریم از کربلا و شهادت سیدالشهدا داریم و در کشوری که این همه شهید داده و افراد در راه اباعبدالله(ع) رفتند تا کشور و نظام را نگه دارند؛ شما اگر بتوانید این برنامه را حذف کنید هر نوع زیان و خسارت و ضرری که از حذف آن ببینید در برابرش سودی که در سایه احترام به تاسوعا و عاشورا به دست می آید، بیشتر است.

وی تاکید کرد: شاید در محاسبات جاری جهانی و مناسبات بین‌المللی ورزش زیان‌ها و هزینه‌هایی داشته باشد، اما اینجا نمی‌خواهم نصیحت کنم بلکه می‌خواهم خواهش کنم که این جریان را دقیق بررسی کنید و تا جایی که می‌توانید برای تعطیلی آن تلاش کنید. می‌گویند قبل از فوتبال عزاداری خواهیم کرد اما بعد از هر گل طرفداران خوشحالی خواهند کرد یا عزاداری؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها