کد خبر: ۳۹۶۳۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۴ مهر ۱۳۹۵
رئيس پليس راهور ناجا گفت: موضوع معاينه فني براي وسليه‌هاي نقليه جزو موارد الزامي است به همين دليل با بحث هاي انجام شده تصميم گرفته ايم كه از اول آبان ماه خودروهاي فاقد برگه معاينه فني را در محدوده زوج و فرد و به صورت مكانيزه اعمال قانون كنيم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پنجمين دوره از مسابقات دوچرخه سواري در ششمين روز از هفته ناجا سردار تقي مهري رئيس پليس راهور ناجا با عنوان كردن اين موضوع، اظهار داشت: يكي از مهمترين موضوعاتي كه همه ما به آن نياز داريم بحث امنيت است. اگر امنيت نباشد هيچ برنامه اي قابليت اجرايي نخواهد داشت. به همين دليل ما بايد در اين زمينه تلاش بيشتري داشته باشيم.

وي افزود: يكي از برنامه هايي كه پليس راهنمايي و رانندگي درهفته نيروي انتظامي پيش بيني كرده است مسابقه دوچرخه سواري است كه سالانه برگزار مي شود. امروز نيز با همكاري پليس راهنمايي ورانندگي، آموزش وپرورش، شهرداري، فدراسيون دوچرخه سواري و ستاد سوخت در درياچه چيتگر برگزار شد.

سردار مهري در ادامه گفت: هدف از برگزاري مسابقه دوچرخه سواري ترويج فرهنگ استفاده از دوچرخه است همچنين براي ترويج اين فرهنگ، روزي به نام پويش مردمي در روز سه شنبه بدون خودرو اعلام شده است.

رئيس پليس راهور ناجا تصريح كرد: وسيله نقليه دوچرخه به دليل حجم كمتر، ايجاد سلامتي در افراد و كاهش آلودگي هوا مورد استفاده قرار مي گيرد به همين دليل در بعضي از كشورها براساس تحقيقاتي كه انجام شده تا 50 درصد موضوع ترافيك را از طريق استفاده از دوچرخه مرتفع كرده اند.

وي افزود: از شهرداري تقاضا داريم معابري براي محل تردد دوچرخه سواران پيش بيني كنند و پاركينگ‌هاي مشخصي براي آنها ساخته شود. اميدوار هستيم كه بتوانيم با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در گسترش فرهنگ دوچرخه سواري مؤثر باشيم.

مهري همچنين در جمع خبرنگاران در خصوص ترافيك ايجاد شده در كلانشهرها اظهار داشت: استفاده از وسيله نقليه شخصي در كلانشهرها نسبت به وسيله‌هاي نقليه عمومي بيشتر شده است و به همين دليل همه دستگاه ها بايد دست به دست هم دهند تا آلودگي و ترافيك در كلانشهرها به حداقل برسد. بر همين اساس برنامه‌هاي مختلفي براي ايجاد يك هواي پاك پيش بيني شده است كه از جمله اين برنامه ها از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده، معاينه فني استاندارد و استفاده از وسيله نقليه پاك و استاندارد است.

وي در ادامه گفت: موضوع معاينه فني براي وسليه‌هاي نقليه جزو موارد الزامي است به همين دليل با بحث هاي انجام شده تصميم گرفته ايم كه از اول آبان ماه خودروهاي فاقد برگه معاينه فني را در محدوده زوج و فرد و به صورت مكانيزه اعمال قانون كنيم.

سردار مهري تصريح كرد: اين اعمال قانون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 7 بعداز ظهر و درروزهاي پنجشنبه از 6:30 صبح تا ساعت 13 انجام مي گيرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: توصيه مي كنيم همه افراد تا اول آبان ماه برگه معاينه فني خود را دريافت كنند و افرادي هم كه برگه معاينه فني خود را دريافت كرده اند از طريق سامانه يكپارچه معاينه فني ايران برگه خود را تطبيق دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها