کد خبر: ۳۹۶۵۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
جنگنده هاي ائتلاف آمريكا نيمه شب گذشته روستاي «ثلثانة» واقع در ريف شمال شرق حلب را بمباران كردند كه دستكم 60 غير نظامي جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جنگنده هاي ائتلاف آمريكا كه به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش در سوريه تشكيل شد، شمار زيادي از افراد غير نظامي را از پاي درآورده است.

جنگنده هاي آمريكا نيمه شب گذشته روستاي «ثلثانة» واقع در 50 كيلومتري ريف شمال شرق حلب را هدف قرار دادند.

خبرگزاري اسپوتنيك روسيه گزارش داد كه در جريان اين حملات دستكم 60 نفر از جمله چند كودك كشته شدند.

اسپوتينك اعلام كرد كه علاوه بر اين افراد، شمار زيادي از غير نظاميان سوري نيز زخمي شدند كه وضعيت بسياري از آنان وخيم است و ممكن است تعداد افراد كشته شده افزايش يابد.

منابع محلي حاضر در روستا اعلام كردند كه بمباران منازل مسكوني، خسارات بسياري بر جاي گذاشته است. افراد غير نظامي حاضر در مناط مختلفي از ريف شمال شرق حلب به خاطر فرار از دست داعش به اين روستا پناه آورده بودند كه اين بار جنگنده هاي آمريكا جان آنان را گرفت.

در همين راستا، گروه موسوم به «ديده بان حقوق بشر سوريه» چندي پيش اعلام كرد كه ائتلاف آمريكا در ريف منبج استان حلب كشتار بزرگي انجام داد كه بر اثر آن 56 غير نظامي كشته شده كه در ميان افراد كشته شده 11 كودك نيز حضور داشتند.

يك روز بعد از اين جنايت هولناك، جنگنده‌هاي ائتلاف روستاي «التوخار» واقع در شمال منبج را بمباران كردند كه در پي آن 8 غير نظامي ديگر نيز جان خود را از دست دادند. به گفته منابع محلي، اين افراد غير نظامي قصد فرار از اين منطقه را داشتند.

به گزارش اين گروه، از آغاز حملات هوايي ائتلاف آمريكا در سپتامبر 2014 تا كنون دستكم 600 غير نظامي بر اثر اين حملات كشته شده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها