أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۶۷۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۵
فهم نادرست همراه اول از اقتصاد مقاومتی:
امیدواریم مشکل همراه اول فقط در فهم اقتصاد مقاومتی باشد و بحث سودجویی در آب گل آلود رکود اقتصادی را نداشته باشد. انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی آمادگی لازم برای برگزاری دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی برای مدیران و کارشناسان محترم شرکت مزبور را دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، شرکت همراه اول در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از آن شرکت بابت فروش گوشی های چینی در سایت خود، جوابیه ای را به پایگاه 598 ارسال نمود که تاییدی بر یادداشت قبلی مبنی بر فهم نادرست از اقتصاد مقاومتی است. در همین خصوص انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی پاسخی را به جوابیه همراه اول به شرح ذیل  صادر نموده است.

1. فروش و مصرف کالاى خارجى باید در جامعه به‌عنوان یک ضدّ ارزش شناخته بشود.* جمله ای کلیدی از مقام معظم رهبری است که همراه اول هیچ پاسخی نداده که فروش گوشی چینی چه رابطه منطقی با این جمله دارد.

2. همراه اول اعلام کرده فروش قسطی گوشی چینی، به منظور اعتبار بخشی به مشترکین بوده است!!! آیا اعتبار مشترکین همراه اول با یک اقدام ضد ارزشی بالا می رود؟

3. در بند 2 جوابیه همراه اول عنوان شده که قبل از نمایشگاه تلکام با شرکت جی ال ایکس تفاهم کرده ایم. حال سوال اینست که چرا بعد از تفاهم صورت گرفته، برای رونمایی و فروش از یک گوشی چینی جشن گرفته اید؟

4. همراه اول در بند 4 جوابیه، بیان داشته که گوشی های چینی از مجاری قانونی وارد کشور شده و عوارض و مالیات آن به حساب دولت واریز شده و طبق گفته های مدیر عامل محترم همراه اول در جشن رونمایی از این گوشی ها، این کار کمک به اقتصاد کشور است! (ظاهرا نسخه دوم اقتصاد مقاومتی هم ابلاغ شده ولی فقط دست شرکت همراه اول است و ما از آن بی خبریم).

5. در بند 4 جوابیه به کیفیت مطلوب گوشی های چینی اشاره شده است. ظاهرا شرکت مزبور با فرافکنی می خواهد از اصل اتهام خود که فروش کالای خارجی است فرار کند و در این جوابیه هم به دنبال فرصتی برای تبلیغ گوشی های چینی خود است.

6. اوج تحریف اقتصاد مقاومتی در بند 5 جوابیه آمده است. بخوانید: این شرکت با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر عدم پرداخت هزینه بیهوده فقط بابت برند!!!، اقدام به عقد قرارداد با نماینده رسمی شیائومی در ایران کرده که علاوه بر حذف هزینه های نام تجاری(برند)، محصولی با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت را در اختیار مشترکین ارجمند خود قرار داده است.

قرارداد با یک شرکت خارجی و فروش گوشی های آن در کجای جدول اقتصاد مقاومتی قرار دارد. دعوت می کنیم از مدیر عامل محترم همراه اول که این جملات مقام معظم رهبری را با دقت بخواند:

اگر مدیران ما عزم را جزم کنند برای اینکه محصول ایرانی را، تولید ایرانی را به کار بگیرند، هم تولیداتِ باکیفیت هست، هم خود این کار موجب میشود که در تولیدات داخلی کیفیت بالا برود. **

7. مجددا تاکید می کنم اقتصاد مقاومتی نیاز به غیرت ملی دارد. اصرار بر فروش کالای خارجی آن هم در سایت اپراتور اول کشور غیرتمندانه نیست.

8. امیدواریم مشکل همراه اول فقط در فهم اقتصاد مقاومتی باشد و بحث سودجویی در آب گل آلود رکود اقتصادی را نداشته باشد. انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی آمادگی لازم برای برگزاری دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی برای مدیران و کارشناسان محترم شرکت مزبور را دارد.

* مقام معظم رهبری 12/2/1395
** مقام معظم رهبری 13/7/1390

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
آخوندی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
احسنت به این پاسخ
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
احسنت
کاش لىنک اىن را در کنار جواب همراه اول مى گذاشتىد
تا معلوم شود همراه اول چقدر بى ماىع است
پاسخ
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
همراه چینی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
همراه اول و آخر چینی
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
اگه بجای مردم بودم دیگه هیچ خریدی از شرکت همراه اول نمیکردم با این کارش.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
پیشنهاد می کنم یک برنامه ریزی تحریم همراه اول برنامه ریزی بشود
اتمام حجت برای همراه اول شده دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
خدا توفیقتان بده
خدا قوت
چرا تشکلها ، بسیح و غیره ساکتند ؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
بقیه تشکلها هم بیانیه بدهند
این خیانت ها رو دست کم نگیرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
انتظار رشادت و شهامت بیشتری برای پاسداری از خطوط قرمز هستیم
حق مطلب در دفاع باید بهتر ادا شود
بیشتر بسیجی باشیم
توقع برخورد عملی تری هست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
مشکل فهم اقتصاد مقاومتی یا خودشون رو به نفهمی زدند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها