کد خبر: ۳۹۷۴۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۵ مهر ۱۳۹۵
بسياري عقيده دارند كيفيت مواد غذايي در رژيم لاغري، مهمتر از كميت و مقدار آن است.
به گزارش پایگاه 598، در اين مقاله با مواد غذايي و خوراكي‌هايي آشنا خواهيد شد كه در سوزاندن چربي هاي زائد بدن شما نقش پر رنگي دارند و خوردن آنها در طول رژيم غذايي لاغري توصيه مي شود.

توت فرنگي

توت فرنگي فقط يك ميوه خوش رنگ و بو نيست، بلكه يك ماده كم كالري و سرشار از الياف است كه با خوردن چند عدد از آن احساس سيري خواهيد كرد. اين ميوه سرشار از آنتي اكسيدان است و براي افرادي كه رژيم غذايي دارند، توصيه مي شود.

 

شكلات تلخ

خوردن شكلات تلخ با گرفتن يك رژيم غذايي سخت منافاتي ندارد، يعني شما مي توانيد در عين حال كه رژيم داريد، از خوردن شكلات تلخ هم لذت ببريد.

شكلات هاي تلخ كم شكر و يا به طور كلي خالي از شكر هستند و در فروشگاه هاي بزرگ مي‌توانيد به راحتي آنها را پيدا كنيد. فلاوونوئيد و پلي فنول هاي موجود در شكلات خواص بسياري براي بدن دارند و با بالا بردن ميزان نشاط و شادابي بدن ميزان سوخت و ساز آن را افزايش مي دهند.

 

فلفل شيرين

اگر رژيم هستيد، مي توانيد با خيالي آسوده از فلفل شيرين استفاده كنيد. فلفل شيرين سرشار از ويتامين C است. اين ويتامين جذب چربي در بدن را كند مي كند.

با خوردن فلفل شيرين اشتهاي كاذب و ميل به غذا در شما از بين خواهد رفت. در ضمن ويتامين موجود در فلفل سبز جذب مواد مغذي ساير خوراكي ها را افزايش مي دهد.

 

سيب

با قاطعيت مي توان گفت كه سيب يك ميوه بسيار مفيد براي سلامتي انسان است. اين ميوه علاوه بر اين كه مقوي قلب و شرايين آن است و خوردن آن خون را پاكسازي مي كند و باعث رسيدن خون به تمام اجزاي بدن مي شود، نقش قابل توجهي در كاهش وزن شما دارد. سيب احساس گرسنگي كاذب را در شما از بين مي برد.

خوردن يك عدد سيب به اندازه يك تكه بزرگ گوشت به شما احساس سيري مي دهد، با اين تفاوت كه سيب نسبت به گوشت كالري كمتري دارد و براي افرادي كه از رژيم غذايي خاصي به منظور لاغر شدن تبعيت مي كنند بسيار مفيد است.

 

هويج

خوردن هويج هم به شما احساس سيري مي دهد. اين ماده غذايي نارنجي رنگ سرشار از بتاكاروتن، كم كالري و پر از مواد مغذي است. هويج آب پز را جايگزين سيب زميني آب پز كنيد تا هم از خوردن آن بيشتر لذت ببريد و هم به روند رژيم غذايي خود كمك قابل توجهي كرده باشيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها