يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۸۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت ضمن تأكيد بر اينكه زائران از طريق سامانه سماح براي پياده روي اربعين ثبت نام كنند تا بيمه عمر و درمان شوند، گفت: فقط گروه‌هاي خاص در اين سفر نياز به تزريق واكسن دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سيد علي مرعشي، در پاسخ به اين سؤال كه آيا زائران پياده‌روي اربعين نياز به تزريق واكسن خاصي دارند؟ گفت: تزريق واكسن به صورت اجباري يا قطعي توصيه نمي‌شود.

چه كساني حتماً بايد واكسن آنفولانزا تزريق كنند؟

وي افزود: تزريق واكسن آنفولانزا صرفاً براي كساني كه سن بالايي دارند، سيستم ايمني ضعيفي دارند، بيماري ديابت دارند و يا بيماري قلبي يا تنفسي دارند به طور كلي توصيه مي‌شود.

مرعشي در ادامه مهم‌ترين توصيه به زائران پياده‌روي اربعين را ثبت‌نام در سامانه سماح اعلام كرد و گفت: زائران حتماً بايد در اين سامانه ثبت‌نام كنند چرا كه وقتي در اين سامانه ثبت‌نام كنند تحت پوشش بيمه و درمان رايگان قرار مي‌گيرند و هر گونه اتفاقي براي آنها از نظر بستري، سوانح، بيماري و ... رخ دهد كل درمان آنها به صورت رايگان انجام خواهد شد.

زائران پياده روي اربعين بيمه عمر مي‌شوند

وي تصريح كرد: با ثبت‌نام در اين سامانه زائران بيمه عمر نيز مي‌شوند. اما وقتي زائران به صورت آزاد و يا به وسيله شركت‌هايي كه آگهي يا تبليغات مي‌كنند ويزا مي‌گيرند ممكن است پوشش بيمه‌اي نداشته باشند و در هنگام حادثه دچار مشكل ‌شوند. در حالي كه زائران مي‌توانند با پرداخت هزينه كمي در سامانه سماح خود را بيمه درماني و عمر كنند.

افزايش چشم گير هزينه‌هاي درماني در عراق

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت از افزايش چشم‌گير هزينه‌هاي درماني در عراق خبر داد و گفت: اگر زائران پياده‌روي اربعين پوشش بيمه درماني نداشته باشند (از طريق سامانه سماح بيمه نشده باشند) مجبور خواهند بود تمام هزينه‌هاي درمان را خود در بيمارستان‌هاي عراق پرداخت كنند.

به گزارش روابط عمومي سازمان حج و زيارت، وي تشريح كرد: زائراني كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند به محض حضور در بيمارستان‌ها و مراكز درماني با اعلام نام خانوادگي، شماره ملي و يا شماره پاسپورت مشخصات آنها در اختيار پزشكان قرار مي‌گيرد. نمايندگان بيمه و مركز پزشكي حج و زيارت نيز در بيمارستان‌ها حضور دارند و بلافاصله در سيستم كامپيوتري نام آنها ثبت‌ مي‌شود و به صورت رايگان درمان خواهند شد.

زائران پياده روي اربعين اجباري براي تزريق واكسن مننژيت ندارند

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت در پاسخ به اين سؤال كه در سفر حج همه زائران موظف هستند واكسن مننژيت را تزريق كنند، چرا چنين اجباري در سفر اربعين وجود ندارد؟ آيا نياز است زائران واكسن مننژيت تزريق كنند؟ گفت: اجبار زائران حج و عمره براي تزريق واكسن مننژيت بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهاني است.

وي تشريح كرد: نيازي به تزريق واكسن مننژيت براي زائران پياده‌روي اربعين نيست چرا كه بر اساس اطلاعات و آمار هيچ گونه مواردي از بيماري‌هاي همه‌گير در عراق ثبت‌نشده و از آنجايي كه مسئله بروز اپيدمي در عراق وجود ندارد اجباري به تزريق واكسن مننژيت نيست ولي اگر زائري خواست مي‌تواند اين واكسن را تزريق كند و اين تزريق اختياري است.

مرعشي در پايان گفت: افرادي كه بيماري هايي مانند قند، فشار خون، بيماري هاي قلبي، ريوي و ... دارند و يا داروي خاصي مصرف مي كنند حتماً داروهاي مورد نيازشان را براي سفر (كمي بيش از اندازه معمول) همراه ببرند. افرادي هم كه نياز به تزريق واكسن دارند حتماً 2 هفته قبل از اعزام اين تزريق را انجام دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها