کد خبر: ۳۹۸۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

وبلاگ امت حزب الله نوشت:

همیشه به دوستانم توصیه کرده ام که در هنگام عصبانیت یادداشت ننویسند ، توصیه کرده ام که نقد را بی طرفانه بنویسید اما اینبار می خواهم خود این قاعده را بشکنم. بیش از ده فیلم جشنواره فجر را با همراهی قلم و کاغذم نظاره گر بودم. برای هر فیلمی نقدی نگاشتم اما اولویتی برای درج ان ندیدم.

اما در آخرین روز جشنواره، در روزی که سلاحم(قلمم) را جا گذاشته بودم به تماشای فیلمی نشستم که تا مغز استخوانم را سوزاند.

نه فیلم ابکی «راه بهشت» با آن تقلید های کورکورانه و ناقصش از شاهکار «محمد رسول الله»، نه فیلم «یه عاشقانه ساده» با آن مثلث عشقی و جنگ سنت و مدرنیته، نه «چک» با آن کنایه ها و فضیلت شمردن استفاده از مشروبات الکلی و نه فیلم «خوابم میاید» با طرح وجود مسائل هم جنس بازی و نه «بی خداحافظی» یا به عبارت بهتر رپرتاژ خبری رضا صادقی هیچ کدام عصبانیم نکرد.

آخرین بار که از دیدن فیلمی چنین به خشم آمدم به ساخته صدر عاملی  باز می گردد، آن روزی که صدر عاملی با چشمان بسته فیلم  ساخته بود، آن روزی که دین افیون جامعه معرفی شده بود.

اما تماشای فیلم مهدی کرم پور در شبانگاه 22 بهمن به مراتب عذاب آور تر بود، اشتباه نکنید خشم من از تکرار مثلث های عشقی یا سوژه تکراری خیانت نبود.

حتی از اینکه شوهری با تعلقات مذهبی خود در خیانت پیش قراول از همسرش است هم ناراحت نشدم.

به عبارت دیگر این مسائل به حدی در سینمای فاسد و کرم خورده ما تکرار شده که دیگر جای هیچ گونه ناراحتی نیست.

خشم من از شروع حرکتی خطرناک و تازه است ، محکوم شدن نظام و ما برای مقابله با فتنه؟


هنوز خاطرات تلخ سعادت آباد، خیابان کاج و... از ذهنم پاک نشده آن روز که خیابان های تهران تبدیل به قتلگاه بسیجیان شده بود؛ هنوز ماجرای برهنه کردن ان بسیجی آزارم می دهد؛ هنوز از الفاظ رکیکی  که تمامی مقدساتم را هدف گرفته بود ستون های بدنم را می لرزاند، هنوز بغض روز عاشورا گلویم را می فشارد؛ حال آن جانیان ان غول های بی شاخ دم تبدیل به فرشته های بی گناه شدند.

امروز به تماشای فیلمی نشستم که فتنه گران انسان های رمانتیک جوان  و مهربان معرفی می کرد و در این شرایط تنها سیستم ظالم و حاکم به دنبال آزار مردم بود.


صدای پچ پچ های مخاطبین عام نچ نچ هایشان اشک هایم را جاری کرد، و خلاصه ان که دست مریزاد آقای شمقدری، سجادپور...

آن ایام که امثال شما تا صبح در زیر لحاف از حریم خانواده تان دفاع می کردید می دانید فتنه گران حریم اسلام ناب محمدی را هدف گرفته بودند؟

ان روز ها که با سینما گران لاس  پوپولیستی  می زدید، میدانید چه کسانی باعث شدند تا صندلی های تان را از زیر پایتان نکشند؟

حال باید ما محکوم شویم؟! هیچ کس معتقد نیست که تمامی اتفاقات رخ داده از سوی ماموران انتظامی و امنیتی صحیح بوده اما فیلم آشکارا نظام را دشمن مردم معرفی می کند.

دیالوگ ها هر کدام تیری به سوی نظام است، مهران مدیری در همان سکانس های آغازین می گوید مهم نیست کسی در ان بالا عوض شود وضع همین است... برای ماندن در کشور باید دلیل داشت نه برای رفتن؟

حجم انبوه دیالوگ ها اجازه پرداختن به ان ها را نمی دهند از بستن مغازه پیر مرد مهربان بر جرم پناه دادن به دانشجویان بی گناه تا ...

تک تک دیالوگ ها دکوپاژ ها و...سیاه نمایی آشکارا است، سرداری که بعدا می فهمیم سرهنگ است خود با ماشین اخرین مدل می گردد و از سویی در حال ساخت و ساز ساختمانی و از سوی دیگر به دنبال دستگیر کردن مردم است. در این میان تنها پارتی تضمین کننده ازادی زندانیان سیاسی است .

صراحتا دستگیری اتباع خارجی یا به عبارت بهتر جاسوسان خارجی بی دلیل و بی جهت جلوه گر می شود، اشکارا کارگران را به زور در صف رای دادن می کنند و می گویند یعنی چی رای نمی دهی اجباری است؟

آه خدای من چقدر نظام مظلوم است خدای من چقدر انقلاب مظلوم است ، که در جشواره به نامش آن را به پای میز محاکمه می کشانند؛  اف بر شما و آزادیتان باد ازادی که در سایه آن اشکارا دروغ تحویل مردم میدهید.

وای بر من و شما اگر اجازه اکران عمومی این فیلم را در سینما بدهیم،  بگذار به ما بگویند مرتجع اری ما دگم، چماقداریم  و هر چه شما می گوید هستیم اما نامرد  و بی غیرت نیستیم، اجازه ذبح انقلاب و حرمت های نظام را به پای نو عروس آزادی که  فاحشه گریش برای غربیان عیان شده، نمی دهیم. اقایان اول امت حزب الله و فرزندان نواب صفوی را ذبح کنید بعد ساقه ای را که بر رویش نشسته اید اره کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
برو بابا توهم جوگیر شدی!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۲
وای اخوی نکنه میخوای یه فتنه بازی دیگه راه بندازی ؟ کوتاه بیا بزرگوار ، بذار در سایه ی نظام بزییم !
پاسخ
RQ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۲
اره جون خودت نظام مظلوم است
پاسخ
سید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
این طور که میگید نبود، همین...
پاسخ
ahmad reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
من این فیلم رو ندیدم اما اگه اینجور باشه که شما نوشتید حق دارید عصبانی شوید ...زنده وبرقرار باشید
پاسخ
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
احسنت بر غيرت تو برادر و احسنت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها