کد خبر: ۳۹۸۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تکذیب توقف فروش بنزنی آزاد در جایگاهها از اسفند ماه سالجاری، اعلام کرد: در حال حاضر فروش بنزین 700 تومانی در جایگاه‌های سوخت با استقبال مردم همراه شده است.
لیل سالاری امروز در گفتگو با مهر در واکنش به اظهار نظر رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور مبنی بر توقف فروش بنزین آزاد 700 تومانی در جایگاه‌های سوخت از اسفند ماه سالجاری، گفت: در حال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان متولی عرضه سوخت برنامه ای برای قطع فروش بنزین 700 تومانی در مجاری عرضه ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه هم اکنون با کاهش تدریجی سهمیه بنزین 100 تومانی و بنزین 400 تومانی کارتهای هوشمند سوخت، میزان فروش بنزین آزاد افزایش یافته است، تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه سالجاری به طور متوسط روزانه 7 تا 8 میلیون لیتر بنزین آزاد توسط مردم در جایگاه ها خریداری شده است.
 
این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه فروش بنزین آزاد با استقبال مردم همراه بوده است، اظهار داشت: فروش بنزین 700 تومانی هم برای جایگاه داران سوخت کشور سودآور بوده است.
 
وی با یادآوری اینکه مطابق با سیاست‌های کلان دولت فروش بنزین چند نرخی تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد، تاکید کرد: حتی برخی از خودروهای خارجی و خودروهای دولتی به دلیل نداشتن سهمیه بنزین نیمه یارانه ای، روزانه بنزین آزاد در جایگاه ها خریداری می کنند.
 
سالاری با اعلام اینکه فعلا هیچگونه تغییری در قیمت و نحوه عرضه بنزین در جایگاه اعمال نشده است، خاطر نشان کرد: فروش بنزین آزاد در اسفند ماه ادامه می یابد.
 
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه شده است.
 
با اجرای این قانون و با وجود ورود بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل متوسط مصرف سالانه بنزین کشور با حدود پنج درصد کاهش به مرز 59 میلیون لیتر در روز رسیده است.
 
پیگیری‌ها حاکی از آن است که قیمت و سهمیه بنزین خودروهای شخصی حداقل تا پایان اسفند ماه سالجاری تثبیت شده است و این احتمال دارد که سناریویهای جدید قیمتی و غیر قیمتی برای این فرآورده نفتی از 15 فروردین ماه سال آینده اعمال شود.
 
از این رو برای اسفند ماه سالجاری بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی 60 لیتر و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان تعیین شده است، همچنین برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.
 
در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای بهمن ماه سالجاری هم هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها