کد خبر: ۴۰۰۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
صفارهرندی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت‌های علمی و رتبه برترکشور در زمینه‌های مختلف تکنولوژی را حاصل تفکر انقلابی دانست و با بیان اینکه این اقتداری که امروز در خلیج فارس داریم به‌واسطه آن تفکر انقلابی است که کشور براساس آن اداره می‌شود، اظهار داشت: نتیجه تفکر اعتماد به کدخدا، تنفر 85 درصدی مردم عربستان و منطقه از آمریکا است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کرمانشاه، محمد حسین صفار هرندی عصر یکشنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه  با اشاره به سخنان فهمی هویدی روزنامه نگار ومتفکر اسلامی مصری در خصوص شباهت های ایران و مصر از لحاظ تاریخی و جغرافیایی اظهار داشت: هر دو کشور به لحاظ ابعاد و وسعت سرزمینی هم اندازه و به لحاظ جمعیتی مشابه هستند. همچنین به لحاظ سابقه تاریخی و تمدنی هر دو کشور دارای تمدن‌های با سابقه چند هزار ساله هستند و تا پیش از وقوع انقلاب در ایران جزو اقمار آمریکا و نزدیک به سیاست‌های آمریکا محسوب می‌شدند. 

وی با اشاره به حضور مستشاران آمریکایی در ایران تاکید کرد: فهمی هویدی می گوید که به مجرد اینکه انقلاب بالا گرفت آمریکا شروع به تحریفات و تحرکات ضد ایرانی و محاصره اقتصادی و تحریم خرید نفت کرد تا جاییکه فشار سنگینی به ایران آمد و همه ما فکر می‌کردیم علی رغم ظهورزیبایی که انقلاب داشت اما افول زودرسی دارد اما آنچه دیده شد این بود که ایرانی‌ها نگرانی‌های دوستان و هواداران را مرتفع کردند و امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند.  فشارها ابعادش گسترده شد تا جاییکه عملیات در مناطق مرزی در دستور کار قرار رفت و هر روز شخصیت و مقامات عالیه کشور از جمله امام جمعه کرمانشاه شهید اشرفی اصفهانی به شهادت رسانده و فاجعه هفت تیر را رقم زدند.

صفار هرندی در ادامه سخنان خود در خصوص گفته های هویدی، به  تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان و حمله ناکام آمریکا به طبس،  قطع رابطه آمریکا  با ایران، جنگ ایران و عراق و  سلسله تحریم‌ها در دهه هفتاد توسط آمریکا که در نهایت در تمامی این موارد با شکست آمریکایی ها روبرو شد اشاره کرد و گفت: فهمی در ادامه می گوید که ایران ماهواره امید را به فضا فرستاد که همه آن متکی به پیروزی داخلی بود و کوچکترین کمکی از طرف کشورهای همسایه حتی روسیه در این کار به ایران نشد.

برخی کشور ها بعد از ورود به مذاکره با غرب دچار فروپاشی شدند

وزیر ارشاد در دولت نهم با بیان اینکه سرنوشت برخی کشورها در همین چند سال گذشته به نابودی آنان منجر شد، گفت: اگر جامعه پیرامونی را به مثابه محیط آزمایشی تلقی کنیم در کشورهایی همانند لیبی و لبنان تمسک به نسخه آمریکایی نه تنها دست آنها را نگرفته بلکه سرعت رشد آنها را  کاهش داده است.

 به گفته وی برخی از آن کشورها قبلا موضع مستحکمی به لحاظ مدیریت داخلی داشتند و از زمانی که وارد مذاکره با غرب شدند دچار فروپاشی شدند. قذافی که تفکرش این بود که با پیوند با غرب می‌تواند آینده خود و کشورش را تامین کند اما با وعده و وعیدی که به او دادند فریب خورد.

این مسئول تاکید کرد: غیر از جمهوری اسلامی کسان دیگری در منطقه سراغ داریم که سعی کردند که در حوزه‌های محدودی به ما شبیه شوند مانند لبنان که جریان مردمی مقاومت را تشکیل دادند.

وی با اشاره به سابقه جنگ های لبنان و اسرائیل تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه که یک سوم لبنان در آن دخیل بود لبنانی ها توانستند با نسخه ایرانی و مستشاری ایران در مقابل اسرائیل به پیروزی برسند و توجیه اسرائیل برای این پیروزی این بود که این جنگ با ایران بود در حالیکه سربازی از ایران در آن نبود بلکه نگاه ما یعنی همان نگرش انقلابی در محیط ایمان و عقیده به آنان انتقال یافت

محبوبیت شهدای مدافع حرم برجسته است

صفار هرندی با بیان اینکه موضوع منطقه ما امنیت است، گفت: امروز که آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند به منطقه وارد شوند به بهانه شرور بودن عراق این تصور را داشتند که ایرانی‌ها از وحشت تسلیم می‌شوند و از این طریق با حضور قدرتمند امنیتی بنای تسخیر ایران را داشتند. بنا براین منطقه باید امن باشد تا سرمایه گذاران در آن حضور یابند و این امنیت را مدیون کسانی هستیم که غیرتمندانه آستین همت بالا زدند و به نام دفاع از حرم در مقابل اقدامات وحشیانه و غیر انسانی می‌ایستد.

به گفته صفار هرندی محبوبیت شهدای مدافع حرم از برجستگی و نقطه اوجی برخوردار است و مردم می‌فهمند که این دفاع چه اثری دارند.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران گفت: نسخه انقلابی در ایران سبب شده که ما در رتبه پانزدهم در جهان از لحاظ تکنولوژی و بیوتکنولوژی قرار گیریم و سرعت رشد علمی ایران ۱۱ برابر رشد علم در جهان است.

ایرانی با نسخه انقلابی به جهان معرفی شد

صفار هرندی تاکید کرد: ایرانی با نسخه انقلابی به جهان معرفی شد تا جاییکه در معادلات جهانی و تصمیمات ایران را در رتبه اول قرار می‌دهند. ایران را به اجلاس لوزان دعوت می‌کنند و این نشان دهنده اقتدار ایران است.

وی با اشاره به شرط ایران برای حضور عراق و مصر در نشست لوزان و قبول این شرط از سوی غربی ها گفت: وقتی مقام معظم رهبری به روحانی می‌فرماید برای حضور در لوزان شرط بگذار که عراق و مصر هم باید حضور یابند و آنها به راحتی می‌پذیرند چرا که تهدید اگر معتبر باشد طرف مقابل تمکین می‌کند و این اعتبار محصول فرآیند معتبری است که در ۳۷ سال انقلابی‌گری بدست آمده است.

وزیر اسبق ارشاد در دولت نهم تاکید کرد: در خلیج فارس وقتی از آبهای سرزمینی قایق کوچکی در مقابل ناو ۳۳۰ متری و ناوشکن ۱۰۰ متری قرار می‌گیرد و می‌خواهد خود را معرفی کند بلافاصله جواب می‌دهد و از ترس اینکه ایرانی‌ها انگلیسی شان خوب نباشد در هر یک از ناوها یک فارس زبان گذاشته که این مکالمه‌ها را دقیق برساند که مبادا اتفاقی بیفتد.

وی در خصوص تغییرات کابینه دولت گفت: درست در شرایطی که شعارها همه حول حل مسائل معیشت مردم است، وقتی کابینه می‌خواهد ترمیم شود سه وزارتخانه که هیچ ربطی به معیشت ندارد در دستور کار قرار می‌گیرد. رئیس جمهور در مجلس وقتی می‌خواهد سه وزیر را انتخاب کند بخش عمده از سخنرانی اش بحث اقتصادی است اگر مسئله اقتصاد است پس چرا وزرایی که پیشنهاد کردید جنس آنها غیراقتصادی است و مربوط به حوزه‌هایی است که ربطی به اقتصاد ندارد. درست همانند اینکه کسی به پزشکی مراجعه کند که دچار سردرد حاد شده دکتر برای تجویز پای او را گچ بگیرد که این ربطی به سردرد ندارد.

صفار هرندی در ادامه تاکید کرد: جواب‌های انحرافی به خواسته‌ها و سوالات مردم تا کی ادامه می‌یابد. یکی از آن انحرافات این است که امنیت را در تقابل با معیشت و اقتصاد قرار دهند که اگر می‌خواهند وضع معیشت را خوب کنند حوزه امنیت را لاغر کنید یعنی موشک‌ها را جمع کنید و نفوذ در منطقه را کم کنید. به شما ربطی ندارد در عراق و سوریه چه می‌گذرد.

وی افزود: اگر آن کارها را نمی کردیم آیا سرمایه گذاری‌ها اینجا صورت می‌گیرد باید گفت خیر؛ در آن صورت منتظر باید حادثه جدیدی می بودیم این دو تا را مقابل هم قرار ندهیم بلکه بستر ساز برای همدیگر هستند.

وی خاطر نشان کرد: ژاپن و آلمان در حوزه اقتصادی سرمایه گذاری کردند و رتبه هزینه‌های دفاعی آنان در بین ۲۰۰ کشور جهان ششم و هفتم است زیرا تسلیحات نظامی مقدمه‌ای برای سایر قضایا است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
برخی کشور ها بعد از ورود به مذاکره با غرب دچار فروپاشی شدند
از بعضی دانشمندان تاریخ جمله ای نقل شده
ملتی (یا شخصی)که تاریخ نداند , محکوم به تکرار ان است
چرا تاریخ مذاکرات را بررسی نکنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها