کد خبر: ۴۰۱۳۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
در مجموع رقابت های دسته 85 کیلوگرم، محمد مویدی موفق شد با ثبت مجموع 288 کیلوگرم صاحب مدال طلا شود. همچنین نمایندگان دسته ۷۷ کیلوگرم ایران در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان قهرمانی آسیا به ۳ مدال طلا، 2 نقره و یک برنز دست یافتند.
به گزارش پایگاه 598، نماینده دسته 85 کیلوگرم کشورمان در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا و یک نقره دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سالن آرنای توکیو در حال برگزاری است و در چهارمین روز این مسابقات، امروز رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم رده سنی نوجوانان، با حضور 5 وزنه بردار نوجوان از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه، عربستان و نماینده کشورمان محمد مویدی برگزار شد که با کسب 2 مدال طلا و یک نقره برای کشورمان همراه بود.

* حرکت یک‌ضرب
مویدی در نخستین حرکت خود با مهار وزنه 122 کیلوگرمی جایگاه خود را در جدول رده بندی تثبیت کرد، اما در دومین حرکت خود نتوانست از پس وزنه 127 کیلویی برآید. وی در نهایت با بالابردن وزنه 128 کیلوگرمی در حرکت سوم و پایانی مدال نقره حرکت یکضرب خود را مسجل کرد.

بدین ترتیب در پایان حرکت یک ضرب سانگوئن جیون وزنه بردار کره جنوبی و رقیب جدی مویدی در دسته 85 کیلوگرم پس از مهار وزنه های 128، 129 و 132 کیلوگرم و ثبت سه حرکت صحیح عنوان نخست حرکت یک ضرب و مدال طلای این حرکت را به خود اختصاص داد.
محمد مویدی ملی پوش نوجوان کشورمان هم با ثبت وزنه 128 کیلوگرم صاحب مدال نقره یک ضرب شد.
تینگ وی هو وزنه بردار نوجوان چین تایپه نیز با ثبت وزنه های 116، 120 و 122 کیلوگرم نشان برنز حرکت یک ضرب را تصاحب کرد.

*حرکت دوضرب
شروع حرکت دوضرب برای مویدی وزنه بردار مازنی کشورمان با مهار وزنه 150 کیلوگرم، شروعی ایده‌آل برای کسب نشان های طلای دوضرب و مجموع آسیا بود، مویدی در دو حرکت بعدی خود (دوم و سوم) با مهار وزنه های وزنه های 156 و 160 کیلوگرم رقیب کره ای خود را کنار زد و در نهایت صاحب 2 نشان طلای دوضرب و مجموع آسیا در دسته 85 کیلوگرم شد.در پایان و در مجموع رقابت های دسته 85 کیلوگرم، محمد مویدی ملی پوش کشورمان موفق شد با ثبت مجموع 288 کیلوگرم صاحب مدال طلای حرکت مجموع شود.

سانگوئن جیون وزنه بردار کره جنوبی با مجموع 283 کیلوگرم صاحب عنوان نایب قهرمانی آسیا و نشان نقره این وزن شد و تینگ وی هو وزنه بردار نوجوان چین تایپه نیز در با ثبت مجموع 270 کیلوگرم موفق شد نشان برنز آسیا و سکوی سومی مسابقات را کسب کند.

***
همچنین امروز رقابت‌های دسته 77 کیلوگرم رده سنی نوجوانان، با حضور تقی آقازاده و احمد احمدنژاد برگزار شد که با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز برای کشورمان همراه بود.
رقابت 6 وزنه بردار نوجوان در گروه B دسته 77 کیلوگرم و 2 وزنه بردار جوان در این گروه در حالی برگزار شد که دو نماینده شایسته تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان (تقی آقازاده و احمد احمد نژاد) در این وزن برای کاروان کشورمان و تثبیت جایگاه تیمی ایران در جدول امتیازی مسابقات بسیار ارزشمند بود.

* حرکت یکضرب

تقی آقازاده و احمد احمدنژاد در نخستین حرکات یکضرب خود به ترتیب وزنه های 126 کیلوگرم را مهار کردند. کادر فنی برای هردو وزنه بردار در حرکات دوم وزنه 131 کیلوگرم را انتخاب کرد. به همین ترتیب تقی آقازاده در دومین حرکت یکضرب خود با مهار وزنه 131 کیلویی راهش را برای کسب عنوان آسیایی در این حرکت هموار کرد.

احمد نژاد نیز در حرکت دوم یکضرب خود با مهار وزنه 132 کیلوگرمی شرایط خود را در جدول برای کسب مدال بهبود بخشید. آقازاده در سومین حرکت یکضرب خود نیز با مهار وزنه 134 کیلوگرم جایگاهش را در جدول تثبیت کرد تا رقابت برای کسب مدال بین دو ملی پوش کشورمان و رقبای کره جنوبی، ژاپن، قزاق، تایپه، تایلند حساس تر شود.

احمدنژاد هم که امید اصلی کادرفنی برای طلایی شدن در پایان حرکت یکضرب بود نیز با مهار وزنه 137 کیلوگرم و ثبت سه حرکت صحیح در این وزن به کار خود خاتمه داد.
بدین ترتیب در حرکت یک ضرب احمدنژاد با ثبت وزنه 137 کیلوگرم و وزن بدن 74.10 صاحب نشان طلا شد.
سریکبول آمانژول وزنه بردار قزاقستان با ثبت وزنه 137 کیلوگرم و وزن بدن 76.6 با اختلاف وزن نسبت به ملی پوش کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و تقی آقازاده نیز با ثبت وزنه 134 کیلوگرمی و وزن بدن 76.91 صاحب جایگاه سوم و نشان برنز یکضرب شد.

* حرکت دوضرب
احمدنژاد در آغاز حرکت دوضرب کارخود را با مهار وزنه 152کیلوگرمی آغاز کرد. وی اگرچه در یکضرب طلایی شده بود، اما در حرکت دوضرب رقابتی نزدیک با تقی آقازاده که وزنه برداری دوضرب زن است داشت. آقازاده در حرکت نخست با ثبت وزنه 153 کیلوگرم جایگاه خود را درجدول مجموع تثبیت کرد.

احمدنژاد در حرکت دوم دوضرب خود وزنه 160 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. وزنه بردار قزاق که نزدیکترین رقیب دو ملی پوش کشورمان برای کسب جایگاه نخست بود، در حرکت سوم نتوانست از پس وزنه 165 بر آید تا رقابت در دوضرب و مجموع بین دو نماینده شایسته نوجوان کشورمان باشد.
آقازاده در دومین حرکت دوضربش مقتدرانه وزنه 166 کیلوگرمی را با بالای سر برد. وی در حرکت سوم خود با ثبت وزنه 172 کیلوگرم و مجموع 306 کیلوگرم صاحب طلای دوضرب و مجموع شد تا با درخشش این وزنه بردار آینده دار کاروان ایران در توکیو صاحب دو نشان طلای دیگر به همراه تک مدال طلای احمدنژاد در حرکت یکضرب این وزن شود.

احمد احمدنژاد نیز با ثبت وزنه 168 کیلوگرم و مجموع 305 کیلوگرم صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شد. وزنه بردار قزاق ها با ثبت وزنه 160 و مجموع 297 کیلوگرم صاحب نشان برنز دوضرب و مجموع شد.

پس از کسب دو نشان طلا و یک برنز آسیا توسط تقی آقازاده ملی پوش نوجوان و با آتیه کشورمان، آقازاده موفق شد با ثبت وزنه های 172 کیلوگرم در دوضرب و 306 کیلوگرم در مجموع 12 کیلو رکورد دوضرب و 14 کیلو رکورد مجموع ایران را در این رده سنی شکسته و به نام خود ثبت کند.

گفتنی است؛ در این وزن محمد زارعی در سال 2008 و رقابتهای آسیایی کره موفق شده بود با ثبت وزنه 161 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 292 کیلوگرم رکوردهای دوضرب و مجموع ایران را به خود اختصاص دهد. اما امروز و در رقابتهای آسیایی ژاپن تقی آقازاده موفق شد با ثبت وزنه های 172 کیلوگرم در یکضرب و 306 کیلوگرم در مجموع (12 کیلوگرم رکورد دوضرب ایران) و (14 کیلوگرم رکورد مجموع کشور در این رده سنی) را به خود اختصاص دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها