يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۳۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
بزرگ‌ترین و درخشان‎ترین ماه کامل در طول ۷۰ سال گذشته امروز (دوشنبه) عصر در ایران قابل مشاهده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: بزرگ‌ترین و درخشان‎ترین ماه کامل طی 70 سال گذشته که به پدیده «اَبَر ماه»(supermoon) معروف است امروز عصر در ایران قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش رویترز، به‌گفته دانشمندان ماه در اکثر نقاط در شامگاه دوشنبه (24 آبان) از هر زمانی در 68 سال گذشته، بزرگ‎تر به نظر خواهد رسید، اگرچه اسپانیایی‌ها یک شب زودتر به استقبال این اَبَرماه رفتند.

زمانی که ماه در حالت بدر و نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار می‌گیرد، بزرگ‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌آید.

«اَبَر ماه» یا «سوپرمون» معمولاً هر 13 یا 14 ماه یک‌بار رؤیت می‌شود، اما شرایطی که امشب مشاهده خواهد شد، بعد از این در سال 2034 تکرار خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است این «اَبَر ماه» در ساعت 17:22 در تهران در بهترین حالت برای دیده‌ شدن قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها