کد خبر: ۴۰۴۰۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۱۷ آذر ۱۳۹۵
دادستانی کشور بولیوی اعلام کرد که «گوستاوو وارگاس» مدیر اجرایی خط هوایی لامیا را در ارتباط با سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافری آن شرکت به علت سهل انگاری که به کشته شدن بازیکنان تیم معروف فوتبال برزیل منجر شد، بازداشت کرده است.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وارگاس به همراه دو کارمند دیگر خط هوایی لامیا به مدت هشت ساعت توسط دادستانی بولیوی بازجویی شدند.

مقامات هواپیمایی کلمبیا روز پنجشنبه علت سقوط هواپیمای حامل فوتبالیست های این تیم برزیلی را بر فراز خاک کلمبیا، پایان یافتن سوخت آن اعلام کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، مقامات هواپیمایی کلمبیا اعلام کردند؛ خلبان هواپیما لحظاتی قبل از سقوط آن با برج مراقبت فرودگاه فرودگاه سانتا کروز مکالمه ای کوتاه انجام داد که در آن از اتمام سوخت و از کار افتادن همه دستگاههای الکترونیکی هواپیما سخن گفته بود و پس از آن این هواپیما از رادار محو شد.

یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «لامیا» (LAMIA) با 72 مسافر و 9 خدمه که از بولیوی عازم فرودگاه کلمبیا بود، صبح سه شنبه به وقت محلی در منطقه کوهستانی «ریونگرو» (Rionegro) در نزدیکی فرودگاه بین المللی «ماریا کوردوا» کلمبیا سقوط کرد.

در این سانحه هوایی 76 نفر جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها اعضای تیم ملی فوتبال چاپا کوئنسه برزیل بودند.

همچنین در میان کشته شدگان سقوط این هواپیما، 20 خبرنگار ورزشی آمریکای لاتین نیز حضور داشتند.

فوتبالیست های برزیلی در این پرواز قرار بود برای انجام مسابقه فینال جام آمریکای جنوبی به شهر «مدلین» (Medellín) واقع در شمال کلمبیا بروند.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای لاتین (CONMEBOL) پس از مطلع شدن از این سانحه هوایی از به تعویق افتادن این رقابت خبر داد.

در پی وقوع این سانحه هوایی، میشل تمر رئیس جمهوری برزیل سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
بولیوی به دلیل سهل انگاری یک مسئول دولتی را بازداشت میکند و در ایران هم مسئولی به دلیل بی لیاقتی استعفا میدهد می رود در جایی دیگر تا گلاب بزند. این است فرق ما با جهان چهارمی ها.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها