أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۵۶۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۵
بانگاهی برتفاوت تمدید ۱۰ ساله تحریم ها با سایر تحریم های انقلاب:
با انتخاب ترامپ بنظر می رسد روند سرخوردگی از برجام روند صعودی خود را طی کند و تمدید تحریم های ده ساله ایران و لغو قرار داد فروش بوئینگ و ایرباس به ایران توسط کنگره می تواند سر آغازی نامیمون برای دولت یازدهم باشد که علیرغم تمام نصایح مشفقانه برای اینکه همه تخم مرغ های حیات سیاسی خود را در درون سبد برجام قرار ندهد اینکار را انجام داد ...
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دولت حسن روحانی در ماه های آخر عمر سیاسی خود در یک بزنگاه سیاسی قرار گرفته است که می تواند او را تک دوره ای و یا عمرش را به دوره دوم نیز استمرار بخشد. خبر این بود " رهبر اکثریت سنای آمریکا می‌گوید مجلس سنای این کشور به تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران رأی خواهد داد."این لگد پرانی های دولت های آمریکا در طول انقلاب اسلامی بارها و بارها تکرار شده است و باز هم کنگره یکدست و با وحدت نظر کامل به این لایحه نظر مثبت دادند و اوباما هم در یک حالت خنثی و در قالب یک نظاره گر نشست لایحه به قانون تبدیل شد.



اما اینبار یک تفاوت اساسی میان تمدید تحریم های سال 95 با تحریم های سالهای قبل وجود دارد و آن این است که امسال: دولتی در ایران سرکار است که ادعای دوستی و تنش زدایی (البته در قالب مفاهیمی که خود و اتاق فکر اعتدالیون به آن اعتقاد دارند) با غرب را دارد.

- تمام داشته ها و استراتژی های این دولت یک شاه تیر دارد با عنوان "برجام" که از زمان دوران استقرار این دولت تاکنون تنها صدایی که از ایشان بگوش رسیده است فراخوان عمومی برای جشن پیروزی و حمایت کورکورانه از خورشید تابانی است که از زیادی تشعشعات نورانی خود دولت را مجبور کرده تا با محرمانه سازی مفاد قرار دادها، چشم عقل مردم را به دنیایی که خود صلاح می داند هدایت نماید! .

- دولت مستقر فعلی ایران، غرب و آمریکا را کدخدای جهانی می داند که همه کشورها باید برای رسیدن به دروازه های تمدنی سبک زندگی و راه رفته آنان را الگو برداری کنند.

- دین و دینداری درنگاه دولت ایران امری است خصوصی که دولت در قبال بهشت و جهنم مردم هیچ مسئولیتی ندارد .

- ژنرال های دولت ایران هم خود تحصیلکرده خارج و ترجیحا اروپا و آمریکا هستند و هم برخی از مهمترین ایشان فرزندان و یا اقوامشان در کشورهای خارجی کار و تحصیل و زندگی می کنند .

- در این دولت چراغ سبز مسئولان دولتی برای هدایت غرب و خصوصا آمریکا در اتخاذ استراتژی های میدانی برخورد با ایران و تغییر رفتارهای انقلاب اسلامی در قبال منطقه و جهان دائما روشن است و به زبان بی زبانی می گویند یا ما باید باشیم و سیاست های شما با دیده بانی ما در ایران اجرایی شود یا اینکه باید با ایرانی که عضو دهکده جهانی غرب است خداحافظی کنید و شاهد ظهور یک قدرت جهانی بنام ایران باشید که در تمام نقاطی که منافع استعماری شما به خطر می افتد رنگ و بوی ایران و ایرانی را استشمام کنید.

- حجم حضور دولتمردان در فضای رسانه ای نشان می دهد که بدلیل فقدان مرجعیت فکری مستقل از حامیان حقیقی و حقوقی خویش دولتی رسانه ای است که تلاش دارد تا با فضا سازی خود را از فشار روانی و بار افکار عمومی برهاند.

- حجم انتقادها به منتقدان که در طول سه سال و اندی گذشته دائما رو به تزاید هم بوده اساسا حاکی است که دولت یازدهم علیرغم شعارهایی مانند تجمل پذیری و... آنان را مانعی بر سر راه هدایت افکار عمومی می داند.

- با عنایت به نقش رسانه ها خصوصا رسانه های نوشتاری و دیداری و فضای مجازی موجود در کشور دولت تدبیر و همفکران سیاسی اش تلاش دارند تا برای توجیه وادادگی و امتیاز دهی به غرب هرچه یبیشتر رسانه ها را در جهت تغییر مسیر فرهنگ سیاسی و اجتماعی بکار گیرد تا بتواند در این فضا به برجام های 2 و 3 و... نیز دست یابد علیرغم اینکه ملت ایران از برجام 1 هم تاکنون خیری ندیده است.

- گذشت زمان نشان داده است که بر جام بر خلاف تبلیغات رسانه ای دولت نه تنها دستاوردی نداشته است بلکه تمامی زحمات و شهادت ها و تلاش های نخبگان علمی و اجتماعی ایرانی را در فن آوریهای مختلف به ثمن بخش به طرف غربی واداده است البته شاید عده ایی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بگویند که رهبری از تیم هسته ای قدردانی و آنان را فرزندان این ملت خوانده اند که این امر منافاتی هم سخن یاد شده ندارد سخن در این است که تیم هسته ای هم در استراتژی هم در تعداد نفرات و مشاوران و هم در دیدگاه های خود نسبت به غرب و آمریکا دچار نوعی خوش بینی افراطی شده و ایشان را نماینده گان ملتی تصور کرده اند بدون آلاینده های کثیف سیاسی که برای رسیدن به مقصد از هیچ وسیله و روشی فرو گذاری نمی کند و همین خوش بینی ایشان را علیرغم دارا بودن صفاتی که رهبری به ایشان نسبت داده است در موضعی ساده انگارانه قرار می دهد که گذر زمان به مرور ضعف ها و خطاهای مذاکراتی ایشان را به منصه ظهور می رساند.

- ایران در جریان برجام و پذیرش پروتکل الحاقی یک استثنا در تاریح آژانس و پروتکل یاد شده تلقی شد و این استراتژی انزوا و فشار بر ایران شاید سالها پس از حیات سیاسی دولت یازدهم ادامه پیدا کند.

- لغو تحریم ها امروز به خیالی تبدیل شده است که در واقعیت پوست اندازی کرده و با شکل و شمایل جدیدتر و شدیدتر و با هدف گذاری اصلی ترین اصول انقلاب اسلامی و سیستم دفاعی کشور پا به میدان مبارزه گذارده است به این معنا یعنی همه چیز در برابر "هیچ".

بعنوان حسن ختام این نوشتار بنظر این قلم بهترین نتیجه گیری را اندیشکده آمریکایی بروکینگز انجام داده و می نویسد: در بین دو طرف بالاترین میزان امیدواری‌ها به برجام نیز اینک ناامید شده‌اند. سرمایه گذاران خارجی به تهران آمدند اما به دلیل باقی ماندن تحریم‌های آمریکا و همچنین بهای پایین نفت پیش بینی ایرانیان از بهبود وضعیت پسابرجام محقق نشد. سرخوردگی از برجام در هر دو کشور این توافق را آسیب پذیر کرده است. در آمریکا بیشترین میزان نگرانی‌ها درباره بقای برجام بر «تهران» متمرکز شده‌‌اند اما بعد از انتخابات هفته گذشته آمریکا و نتایج حاصل شده اینک شاید به هم خوردن توافق از واشنگتن آغاز شود.

با انتخاب ترامپ بنظر می رسد روند سرخوردگی از برجام روند صعودی خود را طی کند و تمدید تحریم های ده ساله ایران و لغو قرار داد فروش بوئینگ و ایرباس به ایران توسط کنگره می تواند سر آغازی نامیمون برای دولت یازدهم باشد که علیرغم تمام نصایح مشفقانه برای اینکه همه تخم مرغ های حیات سیاسی خود را در درون سبد برجام قرار ندهد اینکار را انجام داد و با این شرایط دولت خواهد ماند و انبوهی از وعده ها و انتظارات ملت ایران که با سراب برجام به یکباره محو و نابود خواهد شد.

*رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
۰
۰
دولت روحانی دولت قدرت و ثروت است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها