کد خبر: ۴۰۶۶۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۶ دی ۱۳۹۵
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، «حقوق‌های نجومی»، «افترائات به رئیس قوه قضاییه» و «حذف اعدام از برخی محکومان» را سه محور دیدارهای قوای مقننه و قضاییه عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598، حسن نوروزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه اخیراً دیدارهای گوناگونی داشتند.

وی تصریح کرد: یک بخش از دیدارها مربوط به دیدار روحانیان مجلس با رئیس قوه قضاییه بوده، یک دیدار درباره دیدار جمعی از همکاران و رئیس مجلس با رئیس قوه قضاییه و دیدار شب گذشته درباره بودجه قوه قضاییه برگزار شده است.

نوروزی گفت: آنچه در دیدار روحانیان با رئیس قوه قضاییه انجام شد مربوط به افترائات به رئیس قوه قضاییه بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که رئیس قوه قضاییه نه به عنوان لاریجانی و روحانی بلکه به عنوان یک شخصیت محوری و فقیه جامع الشرایط عالم به روز است، حاضر نیستیم این سرمایه را به سادگی از دست بدهیم.

نوروزی اظهار داشت: درباره حقوق های نجومی نیز اعضای کمیسیون از آنچه تاکنون رخ داده است قانع نیستند.

وی افزود: نکته ای که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در کمیسیون قضایی بیان کرد این بود که ثابت شد افراد زیادی حقوق های نامتعارف دریافت کردند و بعد از آن از پستی عزل شده و به پست دیگری گماشته شده اند و این بیانگر دهن کجی به قانون است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بعد از فراغت از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 96 اگر احضاریه های قوه قضاییه به جایی نرسد مجدداً موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: محور سوم دیدارهای اخیر نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه مربوط به حذف مجازات اعدام از برخی از محکومان مواد مخدر است و قوه قضاییه بنا دارد این موضوع با کار کارشناسی بیشتری پیگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها