کد خبر: ۴۱۰۳۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
وزير خارجه لبنان در دیدار دستيار ويژه رئيس مجلس کشورمان، از سفر رییس جمهور لبنان به تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، جبران باسيل وزيرخارجه لبنان در دیدار با امیر عبداللهیان دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بین الملل، از سفر میشل عون رئيس جمهور لبنان به تهران خبر داد و افزود: لبنان از توسعه مناسبات با جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و پارلماني استقبال مي كند.

تاکید ایران و لبنان بر حل سیاسی بحران سوریه

اميرعبدالهيان در ابتداي اين ديدار با ابراز خرسندي از تكميل روند سياسي و انتخاب ميشل عون به عنوان رييس جمهوري لبنان گفت: اين انتخاب كه در نتيجه بلوغ و درايت همه رهبران ، احزاب و گروههاي سياسي در لبنان بدست آمده، بیروت را به سوي ثبات و پيشرفت بيشتر سوق مي دهد.
 
وي حركت رهبران لبنان را در تكميل روند سياسي و مبارزه با تروريسم تكفيري به موازات توان بالاي مقاومت و ارتش لبنان در مقابله با رژيم صهيونيستي ستود.
 
 اميرعبداللهيان با اشاره به تحولات منطقه، اولويت اول جهان اسلام را مسئله فلسطين و قدس دانست و افزود: وحدت جهان اسلام حول محوريت دفاع از قدس مي تواند مانع تفرقه و اختلاف مسلمين و سوء استفاده دشمنان گردد.

نشست صلح سوریه در آستانه

دستيار ويژه رئيس مجلس در ادامه با اشاره به نشست صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاستان، آن را فرصتي براي گفتگو در جهت حل سياسي بحران سوريه خواند و افزود: گفتگو و مذاكره سياسي ميان گروههاي سوري تاثير مثبتي بر حل بحران و حركت به سوي صلح و ثبات در منطقه دارد.

نشست دو روزه صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاستان که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، روز سه شنبه، 5 بهمن ماه، با انتشار بیانیه ای با تاکید با اشاره به دستیابی به ساز و کار ادامه آتش بس پایدار و ادامه گفت وگوهای ژنو برای حل سیاسی این بحران پایان یافت.

اميرعبداللهيان در پايان گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره آماده است تا در تمامي سطوح سياسي، اقتصادي و پارلماني روابط دو كشور توسعه يابد.

جایگاه ایران در کمک به حل بحران های منطقه

جبران باسيل وزيرخارجه لبنان نيز با تاكيد بر نقش و جايگاه مهم جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل بحران ها و تحكيم و تقويت صلح و ثبات در منطقه گفت: از جمهوري اسلامي ايران بخاطر توجه و پيگيري مداوم حقوق از دست رفته ملت مظلوم فلسطين و تلاش برگزاري كنفرانس حمايت از مردم فلسطين قدرداني مي نمايم.

وي افزود: بر خلاف فضا سازي و تبليغات هدايت شده برخي رسانه ها لازم مي دانم دوباره تاكيد كنم انتخاب ميشل عون يك انتخاب ملي و داخلي در لبنان بود و ايران نيز از ابتداي تشكيل دولت فعلي از آن حمايت كرد.
 
وزير خارجه لبنان در ادامه گفت: حل سياسي بحران سوريه به نفع منطقه و جهان است و لبنان از اين روند حمايت مي كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها