کد خبر: ۴۱۱۵۶۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
واکنش رسانه های آمریکایی به بازداشت کودک ۵ ساله ایرانی:
روزنامه ی محلی آلاباما نیز در انتقاد از این طرح کاخ سفید، در تیتر خود نوشت: «ترامپ جان ما را از یک تروریست پنج ساله نجات داد.» در این مطلب آمده است: «امشب همه ی ما راحت خواهیم خوابید و خدا را بابت نعمت ترامپ شکر خواهیم کرد زیرا باعث شد شر یک کودک پنج ساله که بالقوه تروریست بود از سر ما کم شود.»

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، قانون منع مهاجرات اتباع هفت کشور مسلمان به امریکا که قرار است به مدت نود روز در این کشور اجرا شود علاوه بر مشکلات بسیاری که برای مهاجران حتی افرادی که هم اکنون تبعه و شهروند امریکایی محسوب می شوند- پدید آورده، خسارات سیاسی فراوانی برای خود کاخ سفید به همراه داشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه کار امریکا با اتخاذ این تصمیم، موجی از مخالفتهای جهانی و حتی داخلی را علیه خود برانگیخته است، به نحوی که محبوبیت وی به یکباره به کمتر از پنجاه درصد تنزل کرد.

در این میان، اتفاقی که چند روز پیش در یکی از فرودگاه های بین المللی این کشور رخ داد حساسیت ها و مخالفت ها علیه این تصمیم را بیش از پیش برانگیخت. چندی پیش پلیس یک کودک پنج ساله ی ایرانی امریکایی را در فرودگاه بین المللی ویرجینیا، در 25 مایلی واشنگتن، به مدت نزدیک به پنج ساعت دستبند زد تا از بی خطر بودن وی اطمینان حاصل کند! اما شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید این حرکت را که باعث خشم مردم شده است، در کمال تعجب، امری عادی دانست و با رد انتقادات افزود: «اینکه فقط به خاطر سن و جنسیت کسی بگوییم که آنها تهدیدی نیستند، اشتباه است!»

در این میان بسیاری از رسانه های امریکایی مخالفت خود با این اقدام غیر قابل توجیه را که از نظر آنان وجهه ی مردمی امریکا را بیش از پیش تخریب کرده است- مورد تمسخر و انتقاد فراوان قرار دادند. به عنوان نمونه واشنگتن پست در مطلبی طنز و مبهوت کننده، اینگونه سیاست مهاجری ترامپ را به انتقاد گرفت: «اقدام پلیس فرودگاه قابل دفاع است اگر شما هم بدانید این بچه تا چه حد خطرناک بود. این پسربچه به محض ورود به خاک امریکا اقدامات خصمانه خود را آغاز می کرد. او به همه چیز دست میزد و آنها را آلوده می کرد، او از بالا تا پایین راهروی هواپیما سر و صدا ایجاد می کرد و صداهایی شبیه صدای هواپیما در می آورد، و مشخصا او یک هواپیما نبود! او می خواست ما را فریب دهد! او می گفت من یک دایناسورم، من بتمن هستم، من یک دکترم که می خواهد شما را واکسن بزند. و مشخصا او دروغ می گفت! او می خواست بدون اجازه ی ناسا تخت خوابش را تبدیل به یک فضاپیما کند. او می خواست با استفاده از ارتش خود، دوستان مدرسه اش را به گروگان بگیرد. او قصد داشت همه جا و همه چیز را به هم بریزد. او نقشه کشیده بود تا توالت را کثیف کند، خرس اسباب بازی خود را به همه جا ببرد، به دوستانش یاد دهد تا دیوار مدرسه را خط خطی کنند... اصلا او به آمریکا آمده بود تا به وحشتناک ترین موجود ممکن تبدیل شود: او آمده بود تا یک امریکایی شود!»

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی درخصوص واکنش مردم نسبت به این اقدام پلیس نوشت: «پس از آگاهی مردم از برخورد [زننده ی] پلیس فرودگاه با پسربچه ی ایرانی-امریکایی، بسیاری از منتقدان این طرح با حضور در فرودگاه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. آنها پلاکاردهایی با عنوان خوشآمدگویی به مهاجرین در دست داشتند و با شاخه های گل از آنان استقبال می کردند.

روزنامه ی محلی آلاباما نیز در انتقاد از این طرح کاخ سفید، در تیتر خود نوشت: «ترامپ جان ما را از یک تروریست پنج ساله نجات داد.» در این مطلب آمده است: «امشب همه ی ما راحت خواهیم خوابید و خدا را بابت نعمت ترامپ شکر خواهیم کرد زیرا باعث شد شر یک کودک پنج ساله که بالقوه تروریست بود از سر ما کم شود. خطر این کودک به حدی جدی بود که پلیس ناچار شد به او دستبند بزند. ترامپ نشان داد که واقعا به امنیت امریکا فکر می کند. نباید فریب نگاه معصوم و شیرین یک بچه را بخوریم. او قطعا نقشه های تروریستی خطرناکی در سر داشت!»

اما روزنامه ی هافینگتن پست از اعتراض پنهانی اعضای دولت و کارمندان کاخ سفید و نارضایتی آنان از سیاستهای عجیب ترامپ پرده برداشت. در مطلب این سایت خبری آمده است: «کاخ سفید نمی داند چگونه از طرح ممنوعیت مهاجرین ترامپ دفاع کند و در این رابطه به مشکل برخورد کرده است.»

اما اینها تماما ظاهر ماجراست. مسئله تازه پس از گذشت نود روز آغاز خواهد شد، زیرا به گفته ی ترامپ این ممنوعیت نود روزه به خاطر این وضع شده است تا زیرساختها و مقدمات قوانین امنیتی جدید مهیا گردند. اما هنوز از محتوای این قوانین سخنی به میان نیامده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها