يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۳۷۰۹
زمان انتشار: ۰۴:۰۴     ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
پرسپولیسی ها اصرار دارند که بیشترین ضربه را از قضاوت اشتباه داوران در لیگ برتر دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از آی اسپورت، با بیشتر شدن اشتباهات داوری در هفته های اخیر صدای اعتراض بیشتر تیم ها بلند شده است. یکی از تیم هایی که معتقد است از داوری های اشتباه ضربه خورده پرسپولیس است. بیشتر این اشتباهات را هم خطاهایی هستند که وی مهدی طارمی انجام می شود و پرسپولیسی ها معتقدند این خطاها توسط داوران اعلام نمی شود. در این مطلب به همه اشتباهات مهم و تاثیرگذار داوری در بازی های پرسپولیس اشاره شده است:

 

هفته دوم/ پرسپولیس 1-1 فولاد

 

ضربه سر عالیشاه را مهرداد طهماسبی در حال ورود به دروازه دفع کرد. تصاویر اما مشخص نمی‌کند که آیا تمام توپ از تمام خط رد شده یا نه. هر چند به نظر می‌رسد احتمال گل شدن این توپ بیشتر از گل نشدنش باشد. در همین بازی طهماسبی در یک صحنه پای وحید امیری را گرفت که می‌توانست پنالتی باشد اما به نظر می‌رسید قبل از آن امیری روی طهماسبی خطا کرده است.

 

هفته پنجم/ تراکتورسازی 0-0 پرسپولیس

 

این بازی صحنه خاصی نداشت اما کارشناس برنامه 90 معتقد بود که کمال کامیابی‌نیا به دلیل خطاهای متعدد در جریان بازی باید کارت زرد دوم را می گرفت و از بازی اخراج می‌شد.

 

هفته هشتم/ پرسپولیس 3-0 نفت تهران

 

در این بازی داور یک پنالتی برای هر یک از دو تیم نگرفت. خطای بیرانوند روی فخرالدینی و خطای علیاری روی علیپور پنالتی بود اما داور از هر دو صحنه گذشت.

 

هفته نهم/ استقلال خوزستان 1-1 پرسپولیس

 

خطاهایی که منجر به گل‌های هر دو تیم شد خطا نبود و داور در اعلام خطا در این دو صحنه تاثیرگذار اشتباه کرد.

 

هفته دوازدهم/ پرسپولیس 1-0 ماشین‌سازی

 

در نیمه دوم مهاجم ماشین سازی در شرایط آفساید از مدافعان پرسپولیس عبور کرد و پشت محوطه جریمه توسط جلال حسینی سرنگون شد اما داور نه تنها اعلام آفساید نکرد بلکه خطا را در داخل محوطه جریمه دید و پنالتی اعلام کرد. هرچند که این پنالتی گل نشد.

 

هفته چهاردهم/ ذوب آهن 1-0 پرسپولیس

 

گل سالم مرتضی تبریزی در دقیقه 38 بازی توسط کمک‌داور به اشتباه آفساید اعلام شد. هر چند سرانجام در این بازی ذوب‌آهن پیروز شد.

 

هفته پانزدهم/ پرسپولیس 3-0 سیاه‌جامگان

 

در بازی‌ای که پرسپولیس به راحتی 3 گل به حریفش زد یک پنالتی این تیم هم روی مهدی طارمی دیده نشد.

 

هفته هفدهم/ فولاد 3-0 پرسپولیس

 

یک برد قاطع دیگر برای پرسپولیس که اگر داور پنالتی دیده نشده به سود این تیم و گل سالم طارمی را هم می‌گرفت اختلاف حداقل به 5 گل می‌رسید. البته در نیمه اول هم داور یک پنالتی به سود فولاد اعلام نکرد.

 

هفته هجدهم/ پرسپولیس 1-0 گسترش فولاد

 

دو خطا روی مهدی طارمی که البته توسط همه کارشناسان تایید نشد. در نیمه دوم این بازی مسعود ابراهیم‌زاده هم باید اخراج می‌شد که با اشتباه داور در زمین ماند و باتیستا به جای او کارت زرد گرفت. با این حال باز هم پرسپولیس در این بازی پیروز شد.

 

هفته بیست و یکم/ استقلال 3-2 پرسپولیس

 

این بازی صحنه‌های داوری زیادی داشت که روی بیشتر آنها کارشناسان به اجماع نرسیدند. مهم‌ترین صحنه‌ها خطای رابسون جانواریو روی امیری در نیمه اول و گل دوم پرسپولیس بود که با خطای جلال حسینی روی پادوانی به دست آمد. سوت‌های اشتباه داور در میانه میدان هم با واکنش‌های منفی کارشناسان روبرو شد.

 

هفته بیست و دوم/ پرسپولیس 2-1 سپاهان

 

کارشناسان داوری درباره این بازی اظهارنظرهای مختلفی انجام داده‌اند که نمی‌شود درباره آنها جمع‌بندی کرد. اما چیزی که مسلم است این است که پنالتی اول پرسپولیس و پنالتی سپاهان باید تکرار می‌‎شد.

 

نتیجه گیری؛ پرسپولیس تا اینجای کار یک گل سالم دریافت کرده که توسط داور مردود اعلام شده است. این تیم یک گل سالم هم زده که باز هم تیم داوری آن را قبول نکرده است. شاگردان برانکو یک گل خطا هم زده‌اند که داور آن را پذیرفته است. در این مدت داوران 5 پنالتی مسلم برای پرسپولیس و 2 پنالتی مسلم هم علیه این تیم نگرفته‌اند.

 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها