کد خبر: ۴۱۵۲۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، رادیو ورزش با حضور محمد قائدی، حقوقدان ، روزبه وثوق احمدی، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال و چیا فوادی، خبرنگار ورزشی؛ تعداد پرونده های باز ایران در فیفا را مورد بررسی قرار داد. 

به گزارش تابناک ورزشی، فوادی در ابتدا، در ارتباط با موضوع مهم و جالب این برنامه خبر ناگواری را اعلام کرد که البته به نظر نمی رسد دقیق و رسمی باشد. وی گفت: طبق تحقیقاتی که ما انجام داده ایم، ایران حدود 70 پرونده در فیفا دارد که اسدی، دبیرکل فدراسیون در کنفرانس اعلام کرد که 52 پرونده باز داریم و به پرونده های مختومه اشاره نکرد. 

وی، تصریح کرد: پس از اینکه پرونده نقل و انتقالات باشگاه استقلال و تراکتور بسته شد، فضای بسیار عجیبی ایجاد شد. فدراسیون، آجرلو، افتخاری و تاج، همه سکوت کرده بودند. فشارهای رسانه ای آنقدر زیاد شد که اسدی کنفرانس خبری برگزار کرد و بعد هم دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال دچار تغییرات شد که پس لرزه های آن همچنان ادامه دارد. 

مجری برنامه، عنوان کرد: روز 5 آبان سال 1395 فیفا یک نامه بسیار مفصلی از شرح اتفاقاتی که برای باشگاه تراکتورسازی تبریز رخ داده را در اختیار باشگاه قرار داد و رونوشت آن هم به یونس حمزه، فدراسیون ایران و AFC ارسال کرد.  

وثوق احمدی، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال، درباره نامه شرح وضعیت تراکتورسازی گفت: در فدراسیون فوتبال، قبل از اینکه کمیته وضعیت بازیکنان تشکیل شود، مرجع خاصی وجود نداشت که نامه ها به آنجا ارجاع شود. نامه ها توسط روابط بین الملل دریافت و به دبیرکل ارجاع می شد و دبیرکل، یک رونوشت از آن را به هیأت، باشگاه و کمیته انضباطی ارجاع می کرد. من زمانیکه نامه فیفا دریافت شد، سمت نداشتم و نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. 

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون هم پشت خط آمد و گفت: ارکان فدراسیون کمترین دخالت و تأثیر را در آرای فیفا دارند؛ اما آرائی که ما صادر می کنیم، در صورتیکه ابهام داشته باشد و کمیته برگزاری مسابقات و سازمان لیگ از ما توضیح بخواهد، پاسخگو خواهیم بود. 
وقتی یک باشگاه به عنوان یک شرکت حقوقی مستقل عمل می کند و در مجامع بین المللی آن را به عنوان یک دارنده هویت فوتبالی می شناسند، موظف به پاسخگویی درباره رفتارهای خودش است.  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها