أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۲۸۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
در بیانیه مدیر کل یونسکو تاکید شد:
هرساله در روز جهانی مبارزه با هراس از همجنس بازی (یعنی حمایت از همجنس بازی) مدیر کل یونسکو بیانیه ای صادر می کند. یونسکو از طرف سازمان ملل مسئول اجرا و نظارت بر سند_2030 در کشورهای جهان است. یونسکو با استفاده از اختیارات خود برای پیشبرد آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ، ارتباطات و اطلاعات، به حمایت از حقوق همجنس‌بازان و تغیرجنسیت یافته ها متعهد است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، هرساله در روز جهانی مبارزه با هراس از همجنس بازی (یعنی حمایت از همجنس بازی) مدیر کل یونسکو بیانیه ای صادر می کند. یونسکو از طرف سازمان ملل مسئول اجرا و نظارت بر سند_2030 در کشورهای جهان است. 
 
ترجمه  آخرین بیانیه خانم ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی مقابله با همجنس بازی هراسی ، تراجنس هراسی و دوجنس گرا هراسی در 27 اردیبهشت 96 به شرح زیر است:

 هر روز، ما گزارش هشدار دهنده در مورد وضعیت افراد همجنسباز و تغیر جنسیت یافته در جهان دریافت می کنیم یونسکو در گزارش سال 2016 خود نشان داد که دانش آموزان همجنسگرا و دوجنس گرا در چندین کشور ،  دو تا پنج برابر بیشتر از همسالانی که به جنس مخالف خود علاقه دارند، به افکار خودکشی و یا اقدام به خودکشی گرایش دارند.

امروز، من از ناچیز شمردن بیش از حد توهین، تبعیض جنسی و سخنان ضد همجنسبازان و تغیرجنسیت یافته ها در رسانه ها، زندگی روزمره، در شبکه های اجتماعی، و حتی از سوی رهبران سیاسی عمیقا نگرانم - و من با توجه به نتایج تحقیقات از تبعیض، خشونت و حتی آزار و اذیت همجنسگرایان وحشت زده ام.

 تاریخ به ما می آموزد که چگونه به دور از خشونت بر ضد همجنس گرایان می توان به پیش رفت - ما باید برای جلوگیری از خشونت جدید امروزی، گذشته را به خاطر بیاوریم. اجازه دهید ما وضعیت همجنسگرایان در رژیم نازی را به یاد بیاوریم، که وارد اردوگاه ها شدند و کشته شدند.  سازمان ملل متحد برای جلوگیری از وقوع دوباره این گونه جنایات ایجاد شده است. امروز، حمایت از این اصول از همیشه مهم تر است.

 یونسکو با استفاده از اختیارات خود برای پیشبرد آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ، ارتباطات و اطلاعات، به حمایت از حقوق همجنسبازان و تغیرجنسیت یافته ها متعهد است.

 این کار با دلیل و تحمل از روی نیمکت مدرسه آغاز می شود. یونسکو در سال 2011 یک ابتکار جهانی برای جلوگیری و مبارزه با آزار و اذیت همجنسبازان در محیط مدارس راه اندازی کرد. در سال 2016، وزیران آموزش و پرورش 20 کشور یک فراخوان جهانی برای بخش آموزش و پرورش برای پاسخگویی موثر به خشونت بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، اعم از حقیقی یا ادراکی راه اندازی کردند.

 هیچ کس نباید به دلیل هویت خود و یا گرایش جنسی احساس تحقیر، آسیب پذیری و یا تهدید بکند، واقعی یا ادراکی. در سال 2003، کمیسیون حقوق کودکان سازمان ملل متحد یادآوری کرد که تبعیض بر اساس "گرایش جنسی نوجوانان" ممنوع است. این امر در طول زندگی مورد استفاده است، زیرا حقوق بشر، جهانی و غیر قابل تقسیم و وابسته هستند.  این حقوق بشر فقط برای تعداد کمی محفوظ نیستند بلکه برای همه و در همه جا اعمال می شوند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
حتی وحوش هم تابع غریزه صحیح هستند و انگاری این یونسکو افرادی در ان هستند که از وحوش هم وحوشترترند .
پاسخ
زهرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
۱
۰
بی شرف ها بی غیرت ها,به جای اینکه از کودکان همجنس بازدفاع کنید به عنوان سازمان ملل,اگه
راست مییگید بریداز کودکانی وزنانی که درسوریه
فلسطین عراق یمن بوسنی مناطق شیعه نشین عربستان وبحرین قطرومیانمارکه مردمش قتل عام شدند ودیگرجاها باعوامل شما کشته می شوندبه جرم به گناهی ومسلمان بودن ازاون ها دفاع کنید,
تاکی ذلت بکشیم تاکی خواری بکشیم
تاکی بی دینی ببینیم یاالله چرااین مسولان ما کاری نمی کنند چرادارن بااین هاهم پیمان می شوند خدایا فرزندانمون روحفظ کن
یاامام زمان زودتر ظهورکن این بی
غیرتی ها این ظلم هاروریشه کن
یاامام زمان عجل علی ظهورک
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
۱
۰
حتی یک روز ماندن در این سازمان هم جایز نیست.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
بي حيايي و بي حجابي در كشورمان غوغا كرده است، و مسئولان متاسفانه هيچ عكس العملي نشان نمي دهند كه مطمئناً بايد جوابگوي خون شهداء باشند.
يا صاحب الزمان (عج) به فرياد ما برس .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها