کد خبر: ۴۲۶۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
گزارش اقتصادی هفته/
مدیریت منابع ارزی، تامین اسکناس شب عید، تحویل به موقع سکه های پیش فروشی، آغاز مذاکرات دستمزد91، افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی، پیام نفتی ایران به اروپا و دغدغه خریداران مسکن؛ از مهم ترین اخبار اقتصادی هفته جاری بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پیشین وزارت نفت با تاکید بر اینکه مدیریت منابع ارزی از نان شب هم در شرایط تحریم واجب‌تر است، از بستن تنگه هرمز به عنوان یکی از سناریوهای روی میز ایران یاد کرد و گفت: ایران به هیچ کشور طماع و زیاده‌خواهی امتیاز و باج نفتی نمی‌دهد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با تشریح تمهیدات ویژه تامین اسکناس شب عید، گفت: بانک مرکزی یکی از بانکهای خصوصی را مامور عرضه اسکناس نو کرده است.

عباس کمره ای از توقف پیش فروش سکه با زمان تحویل 6 ماهه خبرداد و گفت: در هفته جاری سکه با زمان تحویل 8 ماهه با نرخ 598 هزار تومان پیش فروش می‌شود.

"مهلت ثبت نام اینترنتی به اتمام رسید، لطفا به قسمت پیگیری مراجعه نمایید. افرادی که مدارکشان ناقص است به قسمت ارسال مدارک مراجعه کنید." این متن پیغامی است که از 266 روز پیش در سامانه سهام عدالت کارگران قرار گرفته است اما خبری از واگذاری این نوع سهام به کارگران نیست.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از افزایش 10 درصدی لوازم خانگی در هفته گذشته خبر داد و گفت: تولیدکنندگان از عملکرد بانک مرکزی در ارایه ارز دولتی گله‌مند هستند و هم اکنون به اذعان واردکنندگان، ارز 1226 تومانی به دست آنها نمی‌رسد.

با دستور رستم قاسمی وزیر نفت صادرات نفت شرکت ملی نفت ایران به پالایشگاه های فرانسه و انگلیس قطع شد. خبرگزاری مهر چهارشنبه هفته گذشته از قطع صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه خبر داده بود.

سخنگوی اقتصادی دولت جزئیاتی از پیام مهم نفتی ایران به برخی کشورهای اروپایی را اعلام کرد و گفت: وزیر نفت با توجه به اختیاراتی که داشته و دارد، قرار شده است فروش یا عدم فروش نفت به اروپا را سیاست‌گذاری کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن بازدید از خبرگزاری مهر، درآمد 11 ماهه ابتدای سال جاری این سازمان حاکمیتی را 985 میلیارد ریال اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت آب، بنزین، گاز، گازوئیل، نفت‌کوره و آب در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: هر افزایش قیمتی که رخ دهد به این معنا نیست که به همان میزان برای تولیدکنندگان نیز اعمال می‌شود، بلکه ممکن است قیمت برای برخی واحدها تعدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستورالعمل طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافران نوروزی در سال 91 ابلاغ شد، گفت: امروز پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس در یکهزار مرکز آغاز شده است.

وزیر نیرو با اعلام انجام مطالعات ابتدایی انتقال آب از دریاهای شمال و جنوب کشور به داخل برای مصارف شرب و صنعتی، گفت: اولین سرمایه گذاری شیرین سازی یک میلیون مترمکعبی آب در روز، در جنوب کشور نهایی شد.

وزیر نفت از ارسال سناریوی نهایی تغییر قیمت بنزین به دولت و تعیین تکلیف نهایی نیروهای پیمانکاری صنعت نفت تا پایان سال جاری خبر داد و در ادامه هشدارهایی جدید هم به کشورهای اروپایی داد.

موج جدید خریدهای نوروزی از ابتدای اسفندماه و همزمان با دریافت حقوق، عیدی و پاداش کارمندان آغاز شده، البته در این میان بازار افرادی که با فریاد، تبلیغات اجناس مغازه‌ها و جذب مشتری‌ها را به عهده دارند نیز داغ است.

رئیس کل بانک مرکزی از تحویل به موقع سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی ذخایر کافی برای ضرب سکه دارد.

اولین نشست ویژه شورای ‌عالی کار برای تعیین و تصویب درصد افزایش حداقل دستمزد سال 91 کارگران در هفته آینده برگزار می‌شود، با این حال نرخ تورم از 11درصد پایان بهمن ماه سال 89 به 21 درصد در پایان دی ماه امسال افزایش یافته است.

با نزدیک شدن به سال آینده، وضعیت بازار مسکن در سال 91 به دغدغه خریداران تبدیل شده است و برخی از فروشندگان هم با مراجعه به بنگاه‌های املاک از فروش واحد خود انصراف می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها