کد خبر: ۴۳۴۸۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۱ آذر ۱۳۹۶
همگروهی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش
مراسم قرعه کشی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار و تیم ملی فوتبال ایران در قرعه ای سخت با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد.
به گزارش پایگاه 598، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عصر روز گذشته در کاخ کرملین مسکو با حضور نمایندگان و سرمربیان تیم ها برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در این رقابت ها حریفان خود را شناختند. این مراسم با سخنرانی پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز شد. او اولین نفری بود که روی سن آمده و در مورد میزبانی روسیه در جام جهانی صحبت کرد. در کنار یوتین جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم حضور داشت. پوتین در صحبت هایش گفت: ما می خواهیم با برگزاری خوب جام جهانی قدرت روسیه را به جهان نشان دهیم.


بعد از رئیس جمهور روسیه نوبت به اینفانتینو رئیس فیفا رسید. او از حضور بزرگان در این مراسم تشکر کرد و نام پله ستاره فراموش نشدنی فوتبال برزیل را بر زبان آورد که با تشویق شدید حضار مواجه شد و پله هم به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

پس از صحبت های پوتین و البته رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، گروه های موسیقی روسیه به اجرای مراسم پرداختند. این مراسم برگرفته از آداب و رسوم‌های کشور روسیه بود و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.  در بخش پایانی مراسم و با انجام مراسم قرعه کشی، گروه بندی تیم های حاضر در جام جهانی به شرح زیر مشخص شد:

گروه A: روسیه، عربستان مصر و اروگوئه
گروه B: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران
گروه C: فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک
گروه D: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه
گروه E: برزیل، سوئیس، کاستاریکا و صربستان
گروه F: آلمان، مکزیک، سوئد و کره جنوبی
گروه G: بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس
گروه H: لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن
طبق قرعه کشی ایران در گروه دوم با تیم‌های اسپانیا (قهرمان جام جهانی 2010)، پرتغال (قهرمان جام ملت های اروپا 2016) و مراکش (یکی از بهترین تیم های آفریقا) همگروه شد. این قرعه نشان دهنده سخت تر شدن کار ایران برای صعود به مرحله دوم جهانی است. پس از صعود ایران به جام جهانی کی روش سرمربی تیم ملی هدف تیمش را صعود به مرحله دوم جام جهانی ترسیم کرده بود.

برنامه دیدارهای ایران در جام جهانی
مراسم افتتاحیه و اولین دیدار جام جهانی روسیه(روسیه – عربستان) ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار می‌شود تا بیست و یکمین دوره جام جهانی در کشور روسیه آغاز شود. دیدار نهایی یا فینال نیز 24 تیرماه در ورزشگاه لوژنسکی مسکو برگزار می شود.  زمان دقیق برگزاری دیدارهای گروه دوم(گروه ایران) در جام جهانی نیز به این شرح است:

گروه B:
* پرتغال............................................ اسپانیا - ۲۵ خردادماه ۹۷  
* مراکش............................................. ایران - 25 خردادماه ۹۷
* پرتغال.......................................... مراکش - ۳۰ خردادماه ۹۷
* ایران................................................ اسپانیا – 30 خردادماه ۹۷
* ایران........................................................ پرتغال - ۴ تیرماه ۹۷
* اسپانیا.................................................. مراکش - ۴ تیرماه ۹۷

اظهار نظر پویول، فیگو و فونته در خصوص گروه ایران
پس از انجام مراسم قرعه کشی کارلوس پویول مدافع پیشین اسپانیا، لوئیس فیگو کاپیتان سابق پرتغال و فونته بازیکن سابق پرتغال به اظهار نظر در خصوص گروه ایران پرداختند. پویول درباره گروه دوم مسابقات گفت: با قهرمان اروپا ، ایران و مراکش همگروه شدیم.پرتغال تیم منسجم و یکپارچه‌ای است که بازی مقابل آنها در هر تورنمنت سخت است. ایران هم تیمی است که بدون باخت راهی جام جهانی شده و البته کمتر در دید بوده است .این گروه می تواند گروه مرگ لقب گیرد.

لوییس فیگو کاپیتان اسبق پرتغال بعد از هم‌گروهی ایران با تیم کشورش در جام جهانی اظهار کرد:‌ دوست داشتم با ایران نمی‌افتادیم اما این احتمال وجود دارد که ایران از گروهش صعود کند. گروه B یکی از گروه‌های سخت جام‌جهانی است. ایران در اولین بازی باید به مصاف مراکش برود و بازی اول بسیار مهم است. ممکن است که یکی از دو تیم اسپانیا و پرتغال در بازی اول شکست بخورند و ایران می‌تواند با گرفتن امتیاز جلوی مراکش خودش را جلو بیندازد. شروع تورنمنت بسیار مهم است. اگر ایران می‌خواهد صعود کند، این شرایط را باید در نظر بگیرد.

فونته بازیکن تیم ملی پرتغال هم بازی این کشور برابر ایران در جام جهانی را به یک دربی توصیف کرد. وی عنوان داشت: قطعا در گروهی قرار گرفتیم که بازی‌های تماشایی را شاهد خواهیم بود. این گروهی است که همه منتظر بازی‌های آن هستند. بازی اول ما بسیار هیجان‌انگیز است. ما می‌خواهیم گام به گام پیش برویم. ایران هم سرمربی پرتغالی دارد و به همین خاطر مطمئنم حریف سختی برای ما خواهد بود. بازی ایران و پرتغال می‌تواند یک دربی در جام جهانی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها