يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۹۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
لیگ قهرمانان آسیا؛
رقابت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با دو دیدار خارج از خانه آغاز خواهد شد و ذوب‌آهن و تراکتورسازی (به عنوان میزبان) به دنبال شروعی خوب هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز (دوشنبه) با برگزاری چهار دیدار در منطقه غرب آسیا رسماً آغاز می‌شود که نمایندگان ایران نیز دو بازی مقابل حریفانی از قطر و عربستان انجام خواهند داد؛ جایی که ذوب‌آهن میهمان الدحیل قطر خواهد بود و تراکتورسازی با وجود میزبانی از الاهلی عربستان باید در عمان به مصاف حریف سعودی خود برود.

الدحیل قطر - ذوب‌آهن اصفهان
میزبان قطری نماینده اصفهانی کشورمان، یکی از موفق‌ترین تیم‌های چند سال گذشته بوده که تا سال گذشته با نام لخویا بارها مقابل نمایندگان ایران قرار گرفته است. حالا این تیم قدرتمند در اولین دیدار مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف ذوب‌آهنی خواهد رفت که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به سختی از حریف هندی خود عبور کرد و امیدوار است بتواند از مرحله گروهی رقابت‌ها نیز صعود کند. ذوب‌آهنی که پس از درخشش در سال 2010 و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، هر بار به این رقابت‌ها پا گذاشت ناکام بود و امسال با امیر قلعه‌نویی می‌خواهد روزهای طلایی خود را تکرار کند. تیمی که در نیم فصل دوم لیگ برتر ایران شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و امیدوار است در آسیا نیز روند خوب خود را ادامه بدهد. از سوی دیگر الدحیل نیز شرایط خوبی در لیگ قطر دارد و در پایان هفته شانزدهم که پیروزی 5 بر یک مقابل الغرافه را نیز رقم زد، با 42 امتیاز صدرنشین جدول است.

آنطور که از صحبت‌های امیر قلعه‌نویی پیداست، نگرانی ذوبی‌ها از خط حمله بسیار قدرتمند الدحیل است. تیمی که با بازیکنانی بسیار خطرناک می‌تواند خط دفاعی ذوب‌آهن را حسابی آزار بدهد و شاید سرآمد آنها نیز یوسف العربی باشد. مهاجم مراکشی که ماشین گلزنی الدحیل است و از گرانادا اسپانیا به این تیم آمده و مسلماً در جام جهانی 2018 روسیه هم کار را برای مدافعان تیم ملی سخت خواهد کرد. با این حال ذوب‌آهن در اولین قدم خود در لیگ قهرمانان آسیا بازی سختی خارج از خانه دارد و اگر آنطور که قلعه‌نویی می‌خواهد بازیکنان این تیم بتوانند ارتباط خط هافبک و خط حمله را قطع کنند، می‌توانند به موفقیت امیدوار باشند.

تراکتورسازی - الاهلی عربستان
کشمکش فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی از تیم‌های عربستانی، امسال هم نتیجه نداد. اتفاقی که ضربات زیادی را به فوتبال ایران وارد کرده و عدم صعود پرسپولیس به فینال آسیا آخرین آن نبوده و این مسئله همچنان ادامه دارد. ادامه آن اجبار تراکتورسازی برای میزبانی از الاهلی عربستان در اولین دیدار مرحله گروهی در عمان است. تراکتورسازان در این جبر خود را آماده مصاف با تیمی می‌کنند که سال گذشته هم پرسپولیس را حسابی اذیت کرد، اما در نهایت سرخپوشان تهرانی توانستند در یک چهارم نهایی با عبور از الاهلی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسند و حالا این بار نوبت به سرخپوشان تبریزی ایران زمین رسیده تا خاطرات تلخ بازیکنان الاهلی از مصاف با تیم‌های ایرانی را برای آنها تکرار کنند. شاگردان ارطغرول ساغلام پس از حضور این مربی ترکیه‌ای روی نیمکت تراکتورسازی حسابی با انگیزه شده‌اند که حاصل آن دو پیروزی و یک تساوی در لیگ بوده است و امید زیادی دارند این روند در آسیا هم ادامه داشته باشد.

شرایط تراکتورسازی برای این بازی کمی ویژه و خاص است که می‌تواند به سود نماینده کشورمان باشد. از آنجایی که زمان زیادی از حضور ساغلام روی نیمکت تراکتورسازی نگذشته است و البته بسیاری از بازیکنان این تیم هم جدید هستند، مسلماً شناخت نماینده کشورمان کمی برای نماینده سعودی سخت است. اینکه تراکتورسازی با چه بازیکنانی و با کدام استراتژی پا به میدان می‌گذارد، می‌تواند امتیاز خوبی برای تراکتورسازی در اولین بازی باشد. این انگیزه هم در بین سرخپوشان تبریزی دیده می‌شود و همانطور که ساغلام اشاره کردغ این تیم می‌خواهد شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و شاید الاهلی عربستان قربانی این شروع خوب باشد، اما همه چیز پس از 90 دقیقه سخت در عمان مشخص خواهد شد.

برنامه هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

دوشنبه، 23 بهمن‌ ماه 96

گروه A:
تراکتورسازی - الاهلی عربستان، ورزشگاه سلطان قابوس عمان
الجزیره امارات - الغرافه قطر، ورزشگاه محمد بن زائد

گروه B:
الدحیل قطر - ذوب‌آهن، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
لوکوموتیو تاشکند - الوحده امارات، ورزشگاه لوکوموتیو

سه‌شنبه، 24 بهمن‌ ماه

گروه C:
پرسپولیس - برنده نسف‌قارشی، ورزشگاه آزادی تهران
الوصل امارات - السد قطر، ورزشگاه زعبیل

گروه D:
الریان قطر - استقلال، ورزشگاه جاسم بن حمد
الهلال عربستان - العین امارات، ورزشگاه ملک فهد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها