يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۸۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۱۷     ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به نوار ضبط شده ای از مکالمات محرمانه یک مقام روس دست یافته که می تواند برای «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا دردساز شود؛ مکالمات محرمانه ای که به موضوع نقش برخی روسها در پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مربوط است.

 به گزارش پایگاه خبری 598، این نوار صوتی که از سوی پلیس اسپانیا ضبط شده، حاوی مکالمات «الکساندر تورشین» معاون رئیس بانک مرکزی روسیه است که ارتباط نزدیکی را با قانونگذاران آمریکایی و انجمن ملی سلاح آمریکا شکل داد و این ارتباط در نهایت به جلسه دیداری با پسر ارشد ترامپ در سال 2016 منتهی شد.


این نوار صوتی، حاوی مکالمات تورشین و «الکساندر رومانف» شهروندی روسی است که به پولشویی محکوم شده است. محتوای مکالمه این دو در مورد جلسه دیدار تورشین با دونالد ترامپ جونیور در ماه می 2016 است.

تماس های معاون بانک مرکزی روسیه با انجمن ملی سلاح آمریکا و استفاده بالقوه از این گروه از سوی روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات 2016 آمریکا، توجهات بالایی را به خود جلب کرده است.

اف بی آی در حال تحقیق در مورد تزریق غیرقانونی پول از سوی تورشین به این انجمن است که گفته می شود برای کمک به «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات 2016 انجام شده است. این انجمن بیش از 30 میلیون دلار برای تقویت ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان انتخابات آن سال هزینه کرد.

در همین حال، تورشین یکی از 17 شهروند روسی است که به تازگی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مشمول تحریم شدند.

انجمن ملی سلاح آمریکا چندی پیش اعتراف کرد که 23 مورد کمک اهدایی از سوی اشخاصی مرتبط با روسیه را از سال 2015 دریافت کرده است.

همچنین گزارشی که در ماه جاری میلادی از سوی «دایان فاینستاین» مقام عالی رتبه کمیته اطلاعات سنا منتشر شد، حاکی است که این کمیته اسنادی را دریافت کرده مبنی بر اینکه کرملین از انجمن ملی سلاح آمریکا به عنوان ابزاری برای کمک به ترامپ و ستاد انتخاباتی اش استفاده کرده است.

پسر ارشد ترامپ پیشتر تلاش کرد نشست خود با تورشین را کم اهمیت جلوه دهد. اما پرسش مهم این است که آیا مکالمات ضبط شده پلیس اسپانیا که اکنون در اختیار اف بی آی است، داستانی متفاوت را روایت می کند؟

احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی مطرح است که دونالد ترامپ جونیور چندی پیش دیدار خود با نماینده دو شاهزاده عرب در آستانه انتخابات 2016 آمریکا را مورد تائید قرار داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از ارتباط مخفیانه امارات و عربستان با پسر ارشد ترامپ قبل از انتخابات آمریکا خبر داد؛ گزارشی که نشان می دهد روسیه احتمالا تنها کشوری نیست که به دنبال فرستادن دونالد ترامپ به کاخ سفید بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها