کد خبر: ۴۴۵۴۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
حکیم درخطبه های نماز عید سعید قربان:
رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: حاصل سیاست تهدید و تحریم تنها افزایش جنگ و خرابی های خاورمیانه است و آمریکا باید آمریکا در سیاست های خود علیه ایران تجدید نظر کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، سید عمار حکیم در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در بغداد گفت: برخی افراد به صورت تعمدی نگاهی سطحی و سهل انگارانه به اعتراضات مردمی اخیر دارند. این موضوع به دلیل سن کم تظاهرات کنندگان و نیاز‌های مطرح شده در شعار‌های آنان است. معترضان غالبا ۱۵ تا ۲۵ سال دارند و نیاز آنان تأمین فرصت‌های شغلی و خدمت رسانی است. اما ما خوانش دیگری از این موضوع داریم.

وی ادامه داد: اکثریت جامعه عراق را جوانان تشکیل می‌دهند، بنابراین این جامعه دربردارنده طیف سنی هرمی نیست. بیشتر اعتراضات در سطح جهان توسط جوانان انجام می‌گیرد و عراق از این طیف مستثنی نیست.

حکیم عنوان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که اگر نیاز‌های این جوانان ساده است، این همه ما هستیم که مسبب پایین آمدن سقف آرزو‌های آنان شده ایم. آن کس که محتاج لقمه نانی باشد دیگر به سفر به ماه فکر نمی‌کند؛ و آن کس که با آب شور خود را سیراب می‌کند دیگر آرزوی پزشکی را در سر نمی‌پروراند.

وی افزود: باید این موضوع را درک کنیم که در برابر نسل جوانی قرار داریم که در طرز تفکر، راه و روش، ارتباطات و دیدگاه خود نسبت به امور پیرامون، متفاوت است. نسلی که به پیچیدگی‌های گذشته و موازنه‌های دنیای امروز اهمیتی نمی‌دهد، بلکه با تمام توان چشم به آینده دوخته است.

حکیم تصریح کرد: از همین تریبون از سیاستمدارن می‌خواهم که با آغوش باز از جوانان استقبال کنند و آنان را در عرصه‌های سیاسی و دولتی مورد حمایت قرار دهند. زیرا تنها چیزی که در ورای پیری و کهنگی نظام سیاسی قرار دارد، انتهای عمر و نابودی آن نظام است.
 رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: حاصل سیاست تهدید و تحریم تنها افزایش جنگ و خرابی های خاورمیانه است و آمریکا باید آمریکا در سیاست های خود علیه ایران تجدید نظر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها