کد خبر: ۴۴۵۷۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
غول های وزنه برداری آسیا را به تسخیر خود در آوردند؛
وزنه برداران دسته فوق سنگین ایران به مدال طلا و نقره بازی های آسیایی دست یافتند؛ اگرچه خداحافظی بهداد سلیمی همه را شوکه کرد.
به گزارش پایگاه 598، در روز پایانی مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی 2018 رقابت های دسته فوق سنگین از ساعت 14 به وقت محلی آغاز شد. بهداد سلیمی و سعید علی حسینی 2 نماینده ایران به همراه 5 وزنه بردار دیگر در این دسته روی تخته رفتند.


در حرکت یکضرب بهداد سلیمی با 200 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و در مهار این وزنه موفق بود. او که در حرکت دوم ناموفق عمل کرد، در حرکت سوم خود با مهار 208 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

 


همچنین سعید علی حسینی که در حرکت اول یکضرب 201 کیلوگرم را بالای سر نبرد، در حرکت دوم توانست این وزنه را مهار کند. او در حرکت سوم نیز 208 کیلوگرم را ثبت کرد.

 


بنابراین در پایان حرکت یکضرب 2 وزنه بردار ایرانی بالاتر از حریفان خود در صدر ایستادند.


در حرکت دوضرب هم رقابت 2 وزنه بردار ایرانی ادامه دار بود. بهداد سلیمی به ترتیب 237، 246 و 253 را بالای سر برد و در نهایت با مجموع 461 به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کرد. این سومین مدال طلای متوالی بهداد سلیمی در بازی های آسیایی بود و او بدین ترتیب هت تریک کرد.

 


سعید علی حسینی هم که با240 کیلوگرم کار خود را در دوضرب آغاز کرده بود، در حرکت دوم 248 کیلوگرم را بالای سر برد. او که می توانست در حرکت سوم با مهار 254 کیلوگرم طلایی شود، نتوانست این وزنه را مهار کند و به مدال نقره رسید. سعید علی حسینی هم با 456 کیلوگرم در مجموع به کار خود پایان داد.

 


بدین ترتیب مدال طلای شانزدهم کاروان ایران توسط بهداد سلیمی کسب شد و سعید علی حسینی هم به مدال نقره رسید.


اتفاق حاشیه و شوکه کننده در حاشیه مسابقات وزنه برداری خداحافظی بهداد سلیمی از وزنه برداری بود. این وزنه بردار پرافتخار ایران بعد از آخرین حرکت خود در دوضرب و با وجود اینکه هنوز طلایش قطعی نشده بود، کفش هایش را درآورد و با بوسیدن تخته وزنه برداری به کارش در دوران حرفه ای پایان داد. شاید او زمان خوبی را برای این اتفاق انتخاب کرده بود چون بعد از 2 سال ناکامی دستش به مدال طلا رسید.

 

 

 

 


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها