کد خبر: ۴۴۵۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

چند نظامي زن آمريکايي از تجاوز جنسي فرماندهان ارشد ارتش به آنها، شکايت کردند.

 
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه العالم، هشت سرباز زن آمريکايي در شکايتي، چند فرمانده ارشد را متهم کردند که به آنها هنگام خدمت تجاوز کرده اند.
 
وزير فعلي و سابق دفاع آمريکا و چند تن از فرماندهان ارشد، از جمله کساني هستند که نام آنها در اين شکايت مطرح شده است.
 
بر اساس شکايت جديد مطرح شده از سوي اين نظاميان زن، با وجود شهادت آنها در برابر کنگره و ديگر اماکن رسمي و با وجود جرم بودن تجاوز جنسي طبق قانون؛ تعامل مسئولان آمريکايي با اين موضوع برخلاف قوانين بوده است.
 
از ميان اين شاکيان اکنون فقط يک نفر از آنها همچنان در حال خدمت به ارتش آمريکا است.
 
الي هيلمر يکي از نظاميان زن و افسر سابق نيروي دريايي ارتش آمريکا گفت: فرمانده اش سال 2006 او را در دفترش مورد تجاوز جنسي قرار داد و اکنون تصميم گرفته است با علني کردن اين موضوع در رسانه‌ها، ديگر نظاميان زن قرباني را به افشاي اين جنايات تشويق کند.
 
آريانا کلي از ديگر افسران سابق ارتش آمريکا گفت، طي سالهاي 2008 و 2009 در عراق از سوي يک افسر ارشد و دوست غيرنظامي او مورد تجاوز جنسي قرار گرفت.
 
کلي خاطرنشان کرد: اين افسر ارشد تهديد کرده بود که در صورت گزارش اين حادثه، او را به قتل خواهد رساند.
وي با انتقاد از شيوه محاکمه و حکم دادگاه گفت؛ با وجود تهديد به قتل، دادگاه نظامي اين افسر را فقط به 45 روز بازداشت در زندان نظامي محکوم کرد. 
 
براساس جديدترين تحقيقات وزارت دفاع آمريکا، در سال 2010 بيش از 19 هزار مورد تجاوز جنسي در ارتش صورت گرفت که فقط کمتر از 3 هزار مورد آن گزارش شده است. 
 
وزارت دفاع آمريکا همچنين اعلام کرد، دست کم 21 درصد از اين پرونده ها به دادگاه ارايه شد، که 53 درصد از 529 متهم به اتهام آزار و اذيت محکوم شدند.
 
اين شکايت قضايي 2 ماه پس از اعلام يک چارچوب کلي از سوي ليون پانتا وزير دفاع آمريکا براي حل مسأله تجاوز جنسي به کارکنان ارتش، مطرح مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها