يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۴۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۱۴ مهر ۱۳۹۷
مسیح علینژاد در جریان یک مناظره تلوزیونی با فمنیست فرانسوی وقتی در مقابل تاکید وی از قانون شرعی حجاب در ایران کم آورد از مد شدن حجاب در جهان و حمایت از آن ابراز تاسف کرد.
به گزارش پایگاه 598، مساله آزادی انتخاب زنان بر مبنای انتقادات گسترده از ممنوعیت پوشیدن بورکینی (مایوی اسلامی) در فرانسه موضوع یک مناظره تلویزیونی است.

ریم ساراالوان پژوهشگر دانشگاه تولوس و کارشناس آزادی مذهبی از فرانسه و مسیح علینژاد به عنوان گرداننده کمپین ضد حجاب مناظره می کنند.

مجری از ریم می پرسد چرا مخالف قانون نپوشیدن بورکینی برای زنان مسلمان بودید؟

ریم پاسخ می دهد: ساده بگویم چون من از حق زنان دفاع می کنم اینکه خودشان انتخاب کنند آیا می خواهند بورکینی(مایو اسلامی برای زنان) بپوشند یا نه!

اصلا خوشایندم نیست در یک کشور دموکراتیک (فرانسه) آنهم در سال ۲۰۱۶ دولت تصمیم بگیرد زنان چه بپوشند، این تنها خشونت علیه زنان نیست بلکه خشونت علیه مسلمانان است.

وی از نوشتن گزارشی علیه این قانون در نیویورک تایمز می گوید و اینکه دولت فرانسه جلوی پای زنان مسلمان دو راه گذاشته یا فرانسوی باشند با مسلمان! در حالیکه مسلمانان از شهروندان فرانسه محسوب می شوند. دولت فرانسه درک نمی کند و یا نمی خواهد بپذیرد و تا وقتی حقوق مسلمانان را نپذیرد شرایط بدتر و بدتر خواهد شد.

این فمنیست فرانسوی با اشاره به مقاله نیویورک تایمز که در آن گفته شده زنان مسلمان هیچ گاه صدا و رسانه نداشته اند و به آنها حق انتخاب داده نشده تاکید می کند از این طریق می خواهند زنان مسلمان را از صحنه اجتماعی محو کنند.

مجری برنامه خطاب به مسیح علینژاد می گوید هر دوی شما برای حقوق زنان تلاش می کنید، آیا نسبت به آنچه ریما درباره وضعیت زنان فرانسوی می گوید احساس همدردی می کنی؟

علینژاد پاسخ می دهد: من شخصا علیه بورکینی هستم! برای زنان مسلمان فرانسوی که بورکینی را از تنشان در می آوردند همدردی می کنم اما فلسفه پشت پرده این ماجرا من را ناراحت می کند.

وی ادامه می دهد: در حالیکه رسانه های غربی و زنان سیاستمدار غربی همه ممنوعیت پوشیدن بورکینی را ممنوع می کنند و اذعان دارند حق انتخاب زنان برایشان مهم است ولی در مقابل قانون حجاب در جمهوری اسلامی نمی ایستند.

علینژاد با اشاره به سفر سوکلان رویال وزیر محیط زیست فرانسه به ایران و سر کردن حجاب شرعی ابراز داشت: وزیر محیط زیست شما حجاب را بدون اینکه آنرا به چالش بکشد سر کرد! درست همزمان  با اعتراضات جهانی به ممنوعیت بورکینی.

وی از مد شدن حجاب در غرب اظهار تاسف می کند و می گوید: حجاب در غرب مد شده و همه می خواهند درباره حجاب صحبت کنند.

مجری از ریم می پرسد آیا این صحبت ها از نظر تو منصفانه است که جامعه زنان نسبت به فشار علیه زنان ایرانی سکوت کرده اند؟

این فمنیست در پاسخ می گوید: ما در مورد فرانسه صحبت می کنیم که در آن قوانین شرعی وجود ندارد، ما در یک کشور سکولار و لائیکیم.

اما این لائیتیسه مربوط به فضای عمومی نمی شود و نمی توانیم فرانسه را با ایران مقایسه کنیم.

مجری هم به تفاوت قوانین ایران و فرانسه تاکید می کند و علینژاد می خواهد برای ادعایش دلیل بیاورد.

علینژاد اما در کمال استیصال به فرافکنی دست می زند و از اعتراض جهانی و حمایت از زنان مسلمان در فرانسه ابراز ناراحتی می کند و می گوید من این صداهای بلند برای حمایت از حجاب زنان مسلمان را سرزنش می کنم  چون وقتی به قوانین شرعی در جمهوری اسلامی می رسد سکوت می کنند و آنرا موضوع داخلی می دانند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها