يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۴۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سفیر سابق ایران در عراق:
سفیر سابق ایران در عراق گفت: عراق در طراحی ایجاد امنیت برای یک اجتماع عظیم بیش از سه ماه قبل از برگزاری این مراسم زمان می‌گذارد تا تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت ارتباطات حمل و نقل و اسکان را به خوبی فراهم کند این در حالی است که ...
به گزارش پایگاه 598، حسن کاظمی قمی، سفیر سابق ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص پیام‌های برگزاری همایش اربعین و دیپلماسی فرهنگی این رخداد مهم گفت: حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی برگرفته از مکتب انسان ساز امام حسین علیه السلام است اجتماعی که هر ساله بر شکوه و عظمت و اقتدار آن افزوده می‌شود و سیل مشتاقان از اقصی نقاط عالم برای شرکت در این اجتماع عظیم میلیونی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش اربعین واقعیتی است که هر سال شاهد ناظر آن هستیم، گفت: مراسم اربعین امروز از مرز‌های جغرافیایی، سیاسی، مذهبی، دینی، قومی و نژادی عبور کرده است و متعلق به یک طایفه و یا شیعیان به طور خاص نیست.

کاظمی قمی ادامه داد: درست است که شیعیان به وجود چنین امامی می‌بالند، اما امام حسین علیه السلام متعلق به همه انسان‌های آزاده است و به همین دلیل در این راهپیمایی فقط شیعیان حضور ندارند حتی فقط مسلمانان حضور ندارند.

سفیر سابق ایران در عراق ادامه داد: در مراسم راهپیمایی اربعین و هم در موکب‌های خدمت رسانی به زوار شاهد حضور مسیحیان مومنی هستیم که این اتفاق بیان گر آن است که این راهپیمایی جلوه قومی یا مذهبی ندارد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از رنگ خدا و توحید الهی است و در مسیری که منتهی به کربلا و حرم حضرت اباعبدالله است عطر ناب سیدالشهدا را پرتوافکن می‌کند.

کاظمی قمی افزود: بر این اساس این راهپیمایی دارای پیامد‌های ویژه‌ای است به نظر من از این طریق پیام این راهپیمایی بیان حقانیت مکتب اباعبدالله علیه السلام است که سبب شده پس از گذشت سالیان سال این قیام تبدیل به یک مکتب شود مکتبی که روز به روز پویاتر خواهد شد بنابراین قیام امام حسین علیه السلام اسلام ناب محمدی را زنده کرده و مانند بسیاری از وقایع تاریخی که پس از گذشت چند سال محو می‌شود نخواهد بود بلکه این واقعه پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هر روز پرفروغ‌تر می‌شود که این حقانیت امام حسین علیه السلام را هر روز زنده‌تر می‌کند و مخاطبان جدیدی بین آزادگان جهان پیدا می‌کند.

سفیر سابق ایران در عراق افزود: اربعین ضمن نشان دادن مکتب عاشورا مشتاقان جدیدی را در فضای انسانیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: پیامد بعدی این همایش نشان دهنده وحدت امت اسلامی و تلطیف قلوب مومنین است که نشان می‌دهد امروز جامعه انسانی به دنبال دریافت معنویت است.

کاظمی قمی پیامد بعدی این اجتماع را قدرت ناب اسلام محمدی در برابر نظام سلطه دانست و گفت: تنها یک عقیده برگرفته از مفاهیم اسلامی می‌تواند چنین ارتشی را در فضای عراق که هنوز به ثبات کامل نرسیده ایجاد کند، اما با این وجود همه از شرایط ناامن عراق برای رسیدن به امام خود عبور کرده و احساس خطر نمی‌کنند.

سفیر سابق ایران در عراق ادامه داد: بر این اساس این همایش می‌تواند در برابر خطر‌های احتمالی که امت اسلامی را تهدید می‌کند و سبب عدم ثبات منطقه نیز می‌شود تاثیرگذار باشد و یکی از ارکان قدرت اسلام چنین تجمعی است که برگرفته از مکتب عاشورایی است.

وی پیامد دیگر این حضور را قرار گرفتن عراق در مسیر امنیت و ثبات دانست و گفت: این کشور علاوه بر اینکه هنوز درگیر تروریست و تکفیری هاست، اما در طراحی ایجاد امنیت برای یک اجتماع عظیم بیش از سه ماه قبل از برگزاری این مراسم زمان می‌گذارد تا تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت ارتباطات حمل و نقل و اسکان را به خوبی فراهم کند این در حالی است که این کشور در شرایط دولت سازی و پرونده‌های مهم است.

کاظمی قمی تصریح کرد: این راهپیمایی بیان گر مودت بین دو کشور نیز هست به ویژه اینکه در ماه‌های اخیر هجمه‌های روانی زیادی بین دو کشور ایجاد شده که به دنبال تضعیف منافع ملی، اعتقادی و علقه‌های بین دو ملت هستند که تمام این توطئه افکنی‌ها با برگزاری مراسم اربعین خنثی می‌شود.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: به نظر می‌رسد حتی با وجود شایعاتی که در خصوص عدم حضور ایرانیان به دلایل اقتصادی در همایش امسال وجود داشت، اما امسال نیز مردم کشورمان با شور همیشگی در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و استقبال عراقی‌ها از این حضور خود زمینه ساز وحدت در جهان اسلام خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال اربعین با شکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد و پیام عاشورا که پیام محبت و عشق ورزی است در این اربعین خود را بیش از پیش نشان خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها