کد خبر: ۴۴۸۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

«پژمان لشکری‌پور» معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی که در آخرین روزهای سال و هفته پرکار اسفندماه، به همراه حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی سر صحنه فیلم «عقاب صحرا» در یزد به سر می‌برد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تولیدات فارابی گفت: در ابتدا باید یادی از مرحوم ملاقلی‌پور فیلمساز ارزنده سینمای ایران کنم که در 15 اسفندماه وی را از دست دادیم و امسال در سکوت و بی‌خبری این روز سپری شد و متاسفانه اهالی سینما زیاد توجهی به این امر نداشته که فراموشی‌هایی از این دست سنت نیکویی نیست‌. برخلاف سنت مرسوم و همیشگی سال‌های گذشته، اسفندماه پرکاری را به لحاظ تولید سپری می‌کنیم. فیلمبرداری دو پروژه سینمایی «استرداد» و «عقاب صحرا» به ترتیب در فریدون‌کنار و بافق یزد دنبال می‌شود.

* تولید 6 فیلم در حوزه کودک و نوجوان

وی در ادامه گفت: نکته جالب توجه این است که هر یک از این کار‌ها تجربه‌های جدیدی در حوزه‌های صدر اسلام و تاریخ معاصر کشور خواهد بود. از سوی دیگر فارابی که به نوعی متولی سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود، با این رویکرد 6 پروژه در مراحل مختلف در حوزه کودک و نوجوان داریم که برای جشنواره سال آینده ارایه خواهد شد همچنین چند پروژه نیز در مراحل نهایی آماده‌سازی فیلمنامه قرار دارند.

معاون فرهنگی فارابی در ادامه به فیلم‌های اجتماعی تولید شده اشاره کرد و گفت: در حوزه سینمای اجتماعی نیز به تازگی فیلمبرداری فیلم «هیس...» به کارگردانی پوران درخشنده از محصولات فارابی به اتمام رسیده است، همچنین فیلم سینمایی «پدر و پسر» که از تولیدات سال آینده این بنیاد به شمار می‌آید مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند.

* ساخت فیلم‌‌های «چمران» و «سلام خداحافظ» با حمایت فارابی

وی در ادامه گفت : انشاء‌الله در سال 91 با مشارکت و حمایت فارابی «پرویز شهبازی» فیلم سینمایی «سلام، خداحافظ» و فیلم سینمایی «چمران» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» تولید خواهد شد.

لشکری‌پور در ادامه به تولیدات مختلف و فیلمنامه‌های ارایه شده به فارابی اشاره کرد و گفت: مجموعه تولیدات عملیاتی فارابی را در بالا ذکر کردم، بسیاری از فیلمنامه‌های قابل اعتنا و قابل حمایت به فارابی ارایه شده است که آنچه از شواهد و قراین برمی‌آید، سال 91 با سال کیفی به لحاظ تولیدات سینمایی مواجه خواهیم بود و شاهد آثار متنوع از کارگردانان مختلف و نسل‌های متفاوت فیلمسازی خواهیم بود. در تولید آثار فارابی به تنوع نسل‌های مختلف فیلمسازی توجه داشتیم و امسال نیز علاوه بر حضور سینماگران صاحب نام و با تجربه از سینماگران نسل سوم نیز استفاده شده است تا تنوع نگاه و تجربه را نیز شاهد باشیم.

* مهم‌تر از برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی اثرات آن در تولیدات سینمای ایران است

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی درباره جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی، گفت: از میان 200 فیلمنامه ارایه شده 33 فیلمنامه انتخاب شد. از اوایل سال آینده برگزیده‌های این جشنواره تولید خواهند شد. مهم‌تر از برگزاری جشنواره اثرات آن است که طرح‌های برتری است که دستمایه برای سینمای انقلاب قرار می‌گیرد.

وی در خاتمه به آثار تولید شده در حوزه سینمای کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: «روییدن در باد» (رهبر قنبری) که آماده نمایش شده، افسانه گرداله (نادره ترکمانی) مراحل فیلمبرداری را سپری می‌کند. «مروارید» (سیروس حسن‌پور) مرحله فیلمبرداری، «دامنه‌های سفید» (محمدابراهیم معیری) به تازگی فیلمبرداری‌اش به اتمام رسیده است. «فرزند خوانده» (وحید نیکخواه‌آزاد) مراحل تدوین را سپر‌ی می‌کند‌ و «بچگیتو فراموش نکن» آماده نمایش شده است.

وی در خاتمه افزود: «آب‌نبات قرمز» به کارگردانی محسن دامادی مراحل مقدماتی عقد قرارداد را سپری می‌کند. در آستانه سال نو از همه همکاران مطبوعاتی که با انعکاس اخبار تولید که همواره دلنشین است و نشان‌دهنده عدم رکود و رخوت است و موجب دلگرمی و شور و شوق می‌شود تشکر می‌کنم و احوالات بهتر و حال احسن را برای سینمای ایران آرزومندم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها