کد خبر: ۴۵۴۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
یکی از زخمی شدگان حادثه خونین قندهار جزئیات جدیدی از فاجعه خونین را افشا کرد که حاکی از دست داشتن چندین نظامی آمریکایی در این حادثه و حضور بالگردهای آمریکایی در زمان قتل عام را نشان می‌دهد.

"حاجی عبدالله" از ساکنان منطقه پنجوایی روستای "نجیبیان" در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: نیمه‌های شب بود که صدای انفجار را شنیدم، لحظاتی بعد بالگردهای نظامیان خارجی بر فضای منطقه به پرواز درآمدند، سپس صدای شلیک به مدت نیم ساعت به گوش رسید.

وی افزود:نظامیان آمریکایی شبانه پس از ورود به منزل یکی از دوستانم در این روستا، همه را از خواب بیدار کرده و سپس آنان را به رگبار بستند که بر اثر آن 11 تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

 

عبدالله تصریح کرد: نظامیان آمریکایی پس از این که زنان و کودکان را کشتند، همه اجساد را در داخل یک اتاق جمع کرده، سپس لباس‌ها، پتو و وسایل خانه را بر روی اجساد انداخته و به آتش کشیدند.

 

از اظهارات ساکنان محل چنین بر می‌آید که در این رویداد خونین تنها یک نظامی حضور نداشته بلکه کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان طرحی از قبل برنامه‌ریزی شده بود که تعداد زیادی از نیروهای هوایی و زمینی در آن حضور داشتند.

 

 

روستاهای نجیبیان، الکوزی و زنگ آباد، در 500 متری پایگاه نظامی آمریکایی‎ها قرار دارد.

 

روز گذشته صدها تن از ساکنان روستاهای "زنگ آباد"، نجیبیان و پنجوایى با حمل اجساد نیم سوخته و سوراخ سوراخ وابستگان خود در حالی که اشک می‏ریختند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند، در مقابل پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه تجمع کردند.

 

دولت افغانستان پس از وقوع این حادثه هیئتی را به منطقه اعزام کرد تا در رابطه با جزئیات این حادثه تحقیق و بررسی کنند.

 

جسد سوخته یکی از قربانیان که ادعای آتش زدن شاهد عینی را ثابت می‌کند

 

کودک افغان که بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی به شهادت رسیده است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها